wat moet ik doen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door emmaa, 20 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Mee eens :)

2. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Ik zou er totaal geen probleem mee hebben, zou er niet eens over nadenken. En anders koop je toch ook een helmpje?

3. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Omdat het niet de bedoeling is dat dl naar oma zal gaan. Oma komt 1x per week oppassen. Daarbij vind ik het bijna een "eng" dat ze een kamer voor dochter heeft ingericht terwijl ze er (waarschijnlijk) nooit zal slapen. . Verder vind ik het zonde van het geld.
    Helaas toont oma haar "liefde" via materiële zaken.

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Een hoop van die dingen worden nooit werkelijkheid. Enthousiasme, dat vaak wel ingehaald wordt door de realiteit :)
    En als je van jezelf dan ook nog eens weet dat je overbezorgd bent, zou ik er dus vooral niets mee doen. De meeste dingen gebeuren toch niet en de andere dingen leer je hopelijk zelf te relativeren ;) (Want anders heb je als moeder echt geen leven, pfff.... eeuwig in de stress zitten om je kind :( ;))

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Maar laat haar dan toch gewoon haar ding. Zie het dan als waar het voor staat: liefde die ze op die manier uit. Haar geld, jammer voor haarzelf dat zij er niet iets mee doet waar ze echt wat aan heeft, maar voor jou gewoon lekker belangrijk toch?

6. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Ik probeer het ook zeker los te laten hoor al valt dat soms niet mee. Mijn moeder en ik verschillen gewoon als dag en nacht. Zij is materialistisch, kan enkel over koetjes en kalfjes praten want anders klapt ze dicht. Ik ben het juist andersom. Heb er een hekel aan om geld cq materialen te verspillen. Vandaar dat ik er moeite mee heb.
    En het verleden heeft er wellicht ook wel mee te maken maar dat is een verhaal apart.
    Denk dat we een beetje afdwalen van het onderwerp ;)

7. Uiltje84

Ja maar weet je, je daar druk over maken kost je alleen maar energie en levert je niks op. Ja, het klinkt idd een beetje over de top. Maar dat is kennelijk haar manier van liefde tonen, daar verander je toch niks aan. Ze doet er niemand kwaad mee. Dus je kunt je het beter van je af laten glijden.

Je klinkt alsof je niet zo blij bent met Oma... Ook als je zegt dat je dochter daar waarschijnlijk nooit mag slapen en je het woord 'liefde' tussen aanhalingstekens zet. Waarom laat je haar dan oppassen? Ben je daar wel gelukkig mee?

8. Uiltje84

Je hebt gelijk, het gaat off-topic :)

9. KimK

KimK Niet meer actief

Pff. Ja je stelt je aan. Vermoeiend hoor al die moeders die altijd zo klagen over oma's die van alles voor de kleinkinderen doen. Mijn moeder heeft twee kamers voor onze kinderen. Een commode, twee bedjes, een box, kleren, flesjes, speelgoed. Vind ik dit erg? Neeeee ik vind t fantastisch. Ik denk dat als ze zou fietsen ze ook dit zou kopen. Nou prima, ik laat haar lekker. En nee ze werkt fulltime dus ze is geen oppas doordeweeks maar in het weekend gaan ze wel eens een dagje bij oma logeren. Ofja straks allebei. Nu alleen zoonlief van 15 maanden. Dochterlief is pas 7 weekjes. In t weekend gaan we een dagje weg met zijn twee en oma komt hierheen omdat ze dat nu nog fijner vindt met dochterlief, maar ik heb er geen probleem mee als se naar haar zouden gaan. Ik vertrouw haar volledig, ook haar inzicht om zelf te beoordelen of ze dingen wel of niet kan.

10. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik probeer juist mijn schoonmoeder aan te moedigen een fiets met stoeltje aan te schaffen zodat ze kan gaan fietsen met de kleine. Want wij wonen buiten af en fietsen nooit..
    Heb de fiets al 3 jaar niet gezien, of tja als ik er langs liep in de schuur :)

11. Leonike

Leonike Bekend lid

21 nov 2011
    521
    2
    18
    Mijn moeder fietst elke week met dl voorop tijdens het oppassen.
    Schoonouders hebben ook een fietsstoeltje. Dl gaat volgend weekend daar logeren. Bij mooi weer gaan ze dan ook fietsen. Heerlijk toch, lekker naar buiten.

12. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Ik snap het probleem niet helemaal geloof ik. Is toch leuk dat ze dit wil gaan doen, de meeste kinderen vinden het geweldig om te gaan fietsen.

Wij hebben opa en oma beide een adapter gegeven voor aan hun fiets gegeven zodat stoeltje makkelijk over kan naar hun fiets.
    En iemand met slechte knieën valt niet eerder, heeft ws alleen meer klachten met fietsen, maar dat merkt het kind dan weer niet.

Deel Deze Pagina