De nachten.. Heeft iemand tips?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Tibo, 3 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tibo

Tibo Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.543
    0
    36
    Onze kleine man die met 8 weken doorsliep tot 8.30 maakt er nu een drama van 's nachts..

Hij gaat rond 7 uur naar bed, is dan ook echt moe.. Meestal,wordt hij rond 2 uur weer wakker en dan rond 7 uur weer.. Maar de laatste dagen is t eerst rond 11 uur een x, dan rond 2 uur en is dan om 6 uur klaarwakker..

Nou hebben we van alles geprobeerd 's nachts, troosten, slokje water, er bij blijven tot hij slaapt..niets hielp.. Alleen een flesje, hij valt dan echt aan.. Heeft echt honger dan. Dus dat zijn we op een gegeven moment gaan doen, als hij wakker was, een flesje gegeven, in de hoop dat t een fase was, dit is nu al 2 maanden zo.. En denk dat ie nou gewoon zo gewend is aan die fles dat ie daarom mss wel wakker wordt.. Onze fout..

Weet iemand hoe we dit t beste aan kunnen pakken nou?
    Ik vindt t ook weer zo iets om hem 's nachts kei lang te laten huilen.. En ik weet ook niet of de buren daar blij mee zijn..

2. Hermommy

Hermommy Nieuw lid

2 feb 2015
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien helpt het om om 23 uur een schepje pap door z'n flesje te doen, dat ie met een vol buikje de nacht in gaat?

3. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Wat je doet is niet fout! Hij heeft behoefte aan een fles en die geef je.

Het lastigste voor jullie zelf is loslaten zoals het volgens het boekje 'hoort'. Kinderen gaan in hun ontwikkeling veel verschillend fases door. Zo kan een droombaby ineens toch een lastige slaper worden. Ik heb zelf gemerkt dat het prima werkt om daarin mee te gaan. Troosten, voeden, samen slapen kan de rust in je gezin helpen behouden. Die fases gaan weer voorbij en voor je het weet lig je te wachten tot hij wakker wordt en dan is het ineens weer over.

Vorige maand gaf ik s nachts wel eens 2 flessen. Èchte honger/dorst. Ookal zegt de 'wetenschap' dat baby's vanaf een bepaalde leeftijd geen nachtvoeding meer nodig hebben. Ammehoela! Ik vond het veel te sneu om hem die flessen te ontzeggen. Zo lag ik met 10 min iig weer in bed. En gewenning? Afgelopen nacht heeft hij niets gedronken en zelfs de avondfles voor de helft laten staan. 400 Cc minder. En dat heeft hij helemaal zelf afgebouwd.

Succes met het vinden van jullie weg hierin!

4. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    een kind bedenkt niet in zn slaap: he laat ik eens wakker worden voor een fles. Ik denk dat hij dus gewoon honger heeft.

5. Tibo

Tibo Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.543
    0
    36
    Dank je wel voor de antwoorden! Dat is wel een beetje een geruststelling!
    Soms slaapt hij idd ook ineens een nacht door.. Maar dat is misschien 4 x gebeurd in de afgelopen 2 maanden.
    We kijken het nog even aan, gaan zo gewoon maar door dan.
    Hij kan die flessen ook best hebben, want t is maar een mager ding.. ;)

6. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Mijn zoon is bijna anderhalf en wordt nog altijd elke nacht minimaal 2 tot 3 keer wakker. Hij krijgt dan geen fles (nooit gedaan). Nooit erbij stil gestaan of het honger is want hij slaapt nadat ik bij hem ben geweest meteen weer door.

7. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Wij zaten ook in zo'n fase. Heb toen meteen in begin bij CB gevraagd wat we het beste konden doen. Ze zeiden dat je dan geen fles moet geven omdat je kleintje daaraan went. Ook als hij m nu niet meer nodig heeft zou hij die fles toch willen, puur gewenning. Wij hebben toen 2 nachten moeten afzien omdat hij erg huilde en daarna was het over. Hij heeft die fles niet nodig dus krijgt hij m ook niet midden in de nacht. Mits hij ziek is ofzo en overag minder goed drinkt dan mag het wel, maar daarna meteen weer afleren.

8. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou vooral naar je eigen gevoel luisteren en niet naar t CB... Bij ons hielp wat schepjes rijstebloem erin goed, dan sliep ze wel de hele nacht door. Als je denkt dat het echt honger is, dan is er niks mis met een klein flesje.
    Wat ook nog wel eens wil helpen is in bad doen voor het slapen gaan en zorgen dat de fles lekker warm is, worden ze een beetje soezig van en slapen ze soms beter op.

9. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    #9 Nahla2013, 4 feb 2015
    Laatst bewerkt: 4 feb 2015

Wauw, ik schrik hier echt van. Wat een schandalig advies :x
    sorry maar ik vind het bijna mishandeling. Hij heeft op advies van het cb 2 nachten gehuild omdat hij honger heeft? Zielig :(

Mij hadden ze juist aangeraden om te voeden op verzoek.

10. Tibo

Tibo Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.543
    0
    36
    Hier heeft t cb ook gezegd dat t mag, wel dat t idd gewenning kan worden dan.. We hebben een tijd een pap fles gegeven savonds maar die was ie op een gegeven moment zo beu dat ie gewoon niets meer dronk, de gewone fles was. Maar een paar schepjes door z'n gewone fles is inderdaad wel een goed idee!

11. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0

Ik persoonlijk vind 8 weekjes nog te vroeg om de hele nachten door te slapen. Rijstebloem zou ik zeker nog niet doen als je kindje nog zo jong is. Daar zijn de darmpjes nog helmaal niet rijp voor. Als je kleintje darmkrampjes daardoor krijgt ben je 's nachts langer wakker en dat is gewoon sneu. Het wordt niet voor niets pas vanaf 4 maanden aangeraden.

Ik zou hem 's nachts gewoon een flesje melk van 90 cc geven.
    Kindjes kunnen zelf heel goed aangeven als ze honger hebben of niet

12. Tibo

Tibo Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.543
    0
    36
    Liam is morgen 10 maanden dus die pap die mag ie al wel hebben ;)

Snachts krijgt ie idd 90cc.

13. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0

Oooh ik dacht 10 weekjes pas.
    Ja dan zou ik de nachtfles inderdaad weglaten.

Mijn dochtertje nam al genoegen meten aai over d'r bol en d'r speentje terug in d'r mond.

Misschien niet verantwoord, maar mijn dochter kreeg om 23:00 een fles met rijstebloem en dan sliep ze uit tot 9:00 of 10:00.

14. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Wat een raar advies van het CB zeg pffff.
    Als hij echt honger heeft gewoon geven je zegt dat hij het ook makkelijk kan hebben.
    Wij hebben afgelopen 4 maanden ook weer in de nacht een flesje gedaan want hij heeft gewoon honger en om hem dan te laten huilen gaat mij veels te ver!
    Nu sinds deze week slaapt hij weer door dus niks gewenning.
    Zou anders eens pap proberen??

15. Tibo

Tibo Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.543
    0
    36
    Dat is t net.. Een aai over z'n bol, even troosten of er even bij blijven heeft geen zin.. Alleen een flesje helpt.

Marja, of t honger is of gewenning?

Ik hoop idd dat ie over een tijdje gewoon weer lekker de nachten door slaapt

16. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Ik zou gewoon eerst proberen om er overdag iets meer in te krijgen, desnoods inderdaad een papfles voor het slapen om te kijken wat er dan gebeurt. Als hij overdag gewoon goed eet en drinkt, denk ik dat het best eens gewenning zou kunnen zijn. Mijn dochter had zichzelf op een gegeven moment aangeleerd dat ze rond 22.00u een slokje water wilde, zelfs als ze voor het slapen gaan een groete beker melk en een groot glas water had gedronken. Dit slokje had echt niets met dorst, maar alles met gewoonte te maken. Een iets ongezonder voorbeeldje, in mn studententijd at ik vaak rond 23.00u/24.00u nog een frietje en op een gegeven moment had ik standaard een knorrende maag rond die tijd ;). Maar als je zoontje te licht is en maar matig eet, dan zou ik hem denk ik toch gewoon de fles geven, ook al bestaat er de kans dat er gewenning ontstaat. Je kunt iets altijd weer afleren of ontwennen en dat hoeft echt niet altijd een heel drama te zijn.

17. Tibo

Tibo Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.543
    0
    36
    Hij is niet te mager, maar zit wel onder t gemiddelde, weegt net geen 8 kilo met 10 maanden. Hij geeft heel erg goed aan wanneer hij genoeg heeft.. Eet of drinkt dan gewoon echt niet meer. Hij deed dit al heel snel, met een maand of 4 ofzo. Dus overdag eet hij genoeg, meer moet ik ook niet proberen.

Ik denk dat we t nog even aan kijken zo.. Misschien is het een fase. Over een tijdje anders toch de nacht fles weg laten. Al zie ik daar wel tegen op dan.. ;)

Thanks voor alle tips!

18. Domiej

Domiej Actief lid

15 mrt 2013
    314
    20
    18
    NULL
    NULL
    Hoe slaapt hij overdag?
    Mij zoontje (ook liam hihi) begon slechter te slapen als hij overdag teveel sliep. Ik heb toen overdag hem wakker gemaakt en verhip hij sliep beter
    Of het bij jullie werkt is de vraag maar wilde het toch delen...

Succes! !

19. Tibo

Tibo Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.543
    0
    36
    Meestal 2 x anderhalf uur, maar soms slaat ie uit z'n eigen z'n middagdutje over.. Maar dat scheelt nog niets voor snachts.. Jammer genoeg.. Haha.

20. Fleetwood

Fleetwood Bekend lid

24 okt 2013
    752
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe zitten jullie met het avondeten? Dochter bleef hier ook om een (kleine) fles vragen, maar sinds ik de 'diner' fles geef, daarna het avondeten en dan naar bed, gaat dit heel erg goed.

Deel Deze Pagina