dosering emesafene verhoogd maar werkt nog niet

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door zasu, 2 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zasu

zasu Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.486
    1
    36
    Ik ben al vanaf het moment dat ik zwanger ben ontzettend misselijk en heb nergens trek in omdat ik van eten misselijk word maar dus ook van een lege maag. Ik had al emesafene zetpillen gekregen 1 p d maar dit deed eigenlijk niks. Ik geef ook regelmatig over zo'n 2x per dag. Nu heeft de gyn een nieuw recept gegeven en mag ik 3x per dag een zetpil ben hier dus gisteren gelijk mee gestart maar het veranderd niet! Ik blijf zo misselijk en overgeven verder heb ik zo'n beetje alles wat zou kunnen helpen al geprobeerd maar werkelijk niks lijkt te werken!

Sea bands. Gember tabletten. Rennie. Kleine beetjes eten. Cracker. Vla. Bouillon. Zuurtjes. Lolly. Thee. Beschuit. Drop. Emesafene. Cola. Sinaasappel sap. En weet ik wat nog meer hihihi

Ik voel me soms best slap en duizelig dit ook aangegeven bij de gyn vandaar de verhoging in dosering. ...
    Maandag heb ik een afspraak bij de vk en ga het dan nog eens aangeven.

Maar wie weet heeft iemand hier ervaring of een tip?

2. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Zou iets zwaarders vragen. Zijn nog sterkere middelen, gewoon proberen want t is klote als niks werkt

3. zasu

zasu Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.486
    1
    36
    Klopt is idd klote! Gelukkig houd ik nog wel wat binnen en ben ik niet continue aan het overgeven maar het is zo'n rot gevoel en helemaal met nog 2 kids die rond rennen!

4. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    inderdaad om iets zwaarders vragen.
    Emesafene helpt helaas niet bij iedereen.

5. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    Ik geef ook 2 x per dag over...bij mij helpt het we
    Ff wat te eten..vooral een manderijn of een appel...maar helaas een half uur later weer misselijk...maar het helpt wel ff..
    En proberen rustig aan te doen...al gaay dat lastig met nog 2 kids...

6. MamaSamm

MamaSamm Bekend lid

23 okt 2011
    942
    24
    18
    Bloggen op weerzownmamablogger.wordpress.com
    Drenthe
    Klinkt bekend. Hier werkte dat spul ook niet. Gewoon aankaarten al kan je dokter niet veel meer geven. Ik heb nog wel wat anders gehad maar hielp ook niet. Het echt zware spul verkrijg je alleen via gyn. Zoek maar een naar HG ik denk dat je dan meer te weten komt.

7. cheshire

cheshire Actief lid

13 okt 2015
    144
    2
    18
    Drenthe
    Het werkt bij mij ook niet. Probeer uit te vinden wat je wel kunt eten. Crackers met jam zonder stukjes is bij mij altijd veilig. Elk half uur wat eten moet ik al een week of 4. In de eerste twee weken raakte ik er paniekerig en somber van. Niet dat ik nu op een roze wolk zit hoor. Je kunt Primperan vragen, maar dat lijkt qua werking op Emesafene, en je hebt tegenwoordig Zofran, wat voor veel vrouwen echt beter werkt maar nog niet bij alle artsen bekend is.

8. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Emasefene heeft in mijn tweede zwangerschap niet geholpen, bij mijn derde lichtelijk (ik spuugde minder en kon een beetje eten/drinken, maar voelde me nog net zo beroerd) tot een week 9, daarna spuugde ik er finaal doorheen. Heb toen primperan gehad, dat werkte beter voor mij. Overigens alleen tegen het spugen/uitdrogen, want ik voelde me nog net zo slap en misselijk ;). Tot 18 wkn primperan in maximale dosering gebruikt, daarna gestopt, toen maakte het geen verschil meer.

Zou zeker iets anders vragen!

9. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Primperan werkte hier, maar mocht ik alleen heel sporadisch gebruiken? Die keren dat ik het gebruikte, waren zo fijn! Niet misselijk, geen gekots en even wat eten zonder tegenzin. 👍Emesafene werkte niet.

10. zasu

zasu Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.486
    1
    36
    Ik ga gewoon maandag is overleggen en kijken wat de vk voor eventuele ideeën heeft.

Vandaag lijkt het ietsje beter te gaan maar misschien raak ik wel gewoon gewend aan dat rottige gevoel

11. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Het rottige gevoel is t ergste. K gaf op een slecht dag soms wel 5/6 x per uur over, werd ze er zelfs s nachts van wakker. En niks hielp. Met 16 weken verdween t langzaam. En kan nu zelfs weer eten!

12. zasu

zasu Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.486
    1
    36
    Oh daar kijk ik zo naar uit! Hahahaha

Deel Deze Pagina