2x buitenbaarmoederlijke zwangerschap 2x miskraam, wie een positief verhaal?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Jiseb, 20 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jiseb

Jiseb Fanatiek lid

4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Hallo allemaal,

Ik heb heel lang alleen meegelezen op dit forum, maar wil nu toch even mijn verhaal kwijt op zoek naar iemand die wellicht een positief verhaal voor me heeft.

In augustus 2014 hebben wij besloten voor ons eerste kindje te gaan. In oktober was ik al zwanger, maar kreeg ik een miskraam met 5 weken. Daarna bleek ik in februari weer zwanger te zijn, maar was het een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Bij de laperoscopie werd gezien dat mijn buik onverklaarbaar vol zat met verklevingen. Mijn rechter eileider is verwijderd. 2 maanden later, in mei was ik weer zwanger, weer een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, waarbij het eitje op mijn rechter eileider was blijven hangen.
    Na een half jaar begonnen we net aan het fertiliteitstraject, de artsen dachten wellicht aan endometriose, vanwege de buikpijn en verklevingen. Er werd een hsg gepland, maar 4 dagen voor de hsg bleek dat ik weer zwanger was. Een paar weken later bleek dat het eindelijk op de goede plaats zat. Wel zagen ze een tussenschotje in mijn baarmoeder, wat de kans op een miskraam vergrootte. Nu ben ik 8 weken zwanger, maar gisteren was op de echo geen kloppend hartje en een klein vruchtje van 7 mm. te zien. We wachten nu op een miskraam en moeten vrijdag weer naar het ziekenhuis om te kijken of we overgaan op medicatie.

Ik zit zo vol verdriet en ben op zoek naar iemand die iets soortgelijks mee heeft gemaakt dat uiteindelijk toch positief eindigde. Dankjewel!

2. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Ik zou iig verder onderzoek naar het tussenschot laten doen. Hoe groot is het? Ik heb nl ook meerdere miskramen gehad met complicaties zeer waarschijnlijk door t tussenschot. Dat is inmiddels operatief verwijderd. Google eens naar t trust onderzoek van t amc. De meningen over ern septum zijn nogal verdeeld waardoor er een onderzoek naar miskramen en ern septum loopt. Zou er iig rekening mee houden dat er in Nederland niet zomaar iets aan een septum gedaan wordt omdat er geen bewezen verband is met miskramen. In Gent denken ze hier heel anders over..

Sterkte meid

3. Jiseb

Jiseb Fanatiek lid

4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Dankjewel! Ik had inderdaad al iets gelezen over miskramen met een septum. In het ziekenhuis (catharina ziekenhuis Eindhoven) hadden ze het inderdaad hier ook al over. Ik heb een Vlaamse arts, dus misschien dat dat scheelt.

Jij heel veel succes met je zwangerschap!

4. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Oh meid wat een ellende heb je meegemaakt!! Heel veel sterkte en knuffel.

5. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Het gaat niet zozeer om de arts maar om t beleid onder de nvog. Er zijn afspraken gemaakt dat een septum alleen verwijderd wordt binnen dit onderzoek. Je moet je hiervoor dus inschrijven en hopen dat je ingeloot wordt en dus geopereerd. Of je moet t in belgie laten doen en de evt kosten zelf betalen. In Nederland wordt t enkel weggehaald indien je gyneacoloog dit noodzakelijk acht door complicaties. Vreselijk om in zo'n situatie te belanden. Had ik 'geluk' dat ik flinke complicaties gehad heb...
    In Gent halen ze het zonder probleem weg en zien ze dit ook echt als oorzaak.
    Zijn er al bloedonderzoeken bij je gedaan naar herhaalde miskramen?

6. Jiseb

Jiseb Fanatiek lid

4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Ow, oke, dat wist ik niet. Deze wereld is nieuw voor me. We hoorden het pas een paar weken geledn bij een van de echo's, eerder was het niet opgemerkt.
    Er is vlak voor deze zwangerschap bloed geprikt en daaruit bleek dat mijn hormonen wel laag waren voor het aantal dagen dat ik in mijn cyclus was. Ze dachten dat ik net ongesteld geworden was, maar ik zat al op dag 12. Omdat ik wel een (late) eisprong heb, leek het geen probleem. 2 weken geleden is er ook bloed afgenomen, zoals normaal aan het begin van de zwangerschap, maar die uitslag heb ik nog niet. Ik zal er vrijdag om vragen.

7. Jiseb

Jiseb Fanatiek lid

4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Ik plaats het even in mn eigen topic, omdat ik niet zo goed weet waar anders en ik geen nieuw topic aan wil maken. Ik heb net uit interesse getemperatuurd en mijn temperatuur is weer net zo laag als voor mijn zwangerschap (36.4 tov 37.1). Ook heb ik een beetje een zeurend gevoel in mijn onderbuik. Zou dat kunnen betekenen dat de miskraam opgang komt?

8. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Heel veel sterkte! Ik ben na 2 maal een bbz en een miskraam, nu 13 weken zwanger! En alles gaat goed. Wel dmv ivf!

Heel veel sterkte en succes

9. Jiseb

Jiseb Fanatiek lid

4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Wat fijn om een goed verhaal te horen! Veel succes met je zwangerschap! Kan je er een beetje van genieten?

10. Beeb1987

Beeb1987 Actief lid

23 nov 2014
    373
    1
    16
    Vrouw
    leerkracht b.o.
    Noord Holland
    Ik heb geen positief verhaal voor je, maar ik wil je wel even een digitale knuffel komen brengen... Wat hebben jullie al een hoor tegenslagen moeten incasseren meis... Blijf hoop houden en geloven in een wonder... Ik duim voor jullie! X

11. beebielove

beebielove Bekend lid

18 jan 2012
    957
    33
    28
    Wat heftig allemaal!! Sterkte... Ik heb na de mm n dochter gekregen in 2012, daarna ( met mm) zwanger bbz, daarna n mk en in 2014 nog n gezonde dochter... T is natuurlijk veel minder heftig dan jouw situatie, maar ik hoop dat er ook voor jou snel positief nieuws is!

12. Jiseb

Jiseb Fanatiek lid

4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    ik kom net uit het ziekenhuis, helaas niets veranderd. We wachten nog tot dinsdag of het zelf komt, er zat al veel bloed in mijn baarmoeder en in het slijmvlies.

Zonnetje, ik heb ook gevraagd naar de septum. Die was nu vanwege de zooi niet goed te zien, maar de gynaecoloog zei dat ze die met mijn geschiedenis wel weg kunnen halen als ze vermoeden dat dat beter is. Dus het kan wel in Nederland. Ik ben benieuwd. We hebben begin maart weer een afspraak staan om te kijken hoe verder en een hysteroscopie te plannen.

13. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat een narigheid Jiseb! Wellicht kan ik je wat hoop geven, zie mijn onderschrift. Ik vind het nog steeds spannend af en toe, maar vooralsnog gaat alles goed. Ik heb overigens op de lege vruchtzak na alle keren afgewacht totdat het vanzelf kwam. De vruchtzak bleek echter maar groeien (deze zwangerschap heb ik tevens extra progesteron gebruikt, dus wellicht dat het daardoor niet vanzelf kwam) en heb ik op laten wekken met medicatie. Sterkte!

14. Jiseb

Jiseb Fanatiek lid

4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Dankjewel, Minty! Wat ontzettend fijn dat het bij jou nu allemaal goed lijkt te gaan!!

15. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Last je iig goed informeren. Of een BBz met een septum te makenheeft weet ik niet, infor meer ook naar de vorm van je baarmoeder bijv naar een Uterus bicornis. Niet alle septums zijn te opereren. En vooral hoe groot t septum is. Dit drukken ze uit in percentages.

16. Jiseb

Jiseb Fanatiek lid

4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    We krijgen inderdaad een vervolgonderzoek naar oa de vormvan de baarmoeder en hebben vandaag ook bloed geprikt naar een chromosomen-onderzoek.

Deel Deze Pagina