Hoi dames, Ik heb te horen gekregen dat 1 embryootje van de 8 bevruchtingen het heeft overleefd na de eerste ivf-poging. De rest was allemaal al binnen 1 of 2 dagen gestopt met delen. Dit embryootje is nu 8-cellig na drie dagen; is dat een beetje op schema? Er zijn erg veel eitjes aangeprikt bij de punctie wegens overstimulatie, maar alleen een aantal daarvan waren rijp en nu uiteindelijk is er dus nog maar 1 overgebleven Die wordt nu ingevroren omdat ik door overstimulatie geen tp mag krijgen. Deze grote afvalrace zou aan de kwaliteit van de eicellen kunnen liggen werd me verteld. Heeft iemand misschien tips en adviezen hoe je je eicellen kunt aansterken of verbeteren? En heeft iemand succesverhalen die met een laatste cryo alsnog zwanger werden? Ik heb even wat positiviteit nodig...
Ik slik ubiquinol (q10) en dat zou de eicelkwaliteit bevorderen. Heb er van alles over gelezen op internet. Of hef resultaat heeft weet ik niet. Je moet het 3 maanden slikken voor het werkt. En heb pas eind april weer een punctie. Op je andere vragen heb ik geen antwoord, wij hadden helemaal geen bevruchtingen
Ja, bijvoorbeeld inositol en melatonine. Kijk even op mijn blog onder het kopje 'wetenschappelijk bewijs'. Wij hebben van 16 eicellen 1 verse tp waar ik zwanger van ben en 4 cryo's.
Dank jullie wel voor de tips dames! Dit doet me goed om te lezen. Ik heb al eens gelezen over ubiquinol. Is dit een 'baadt het niet schaadt het niet' gevalletje? Want dan zou ik het wel willen uitproberen als het geen bijwerkingen heeft. Mag je dit ook slikken als je nog jong bent? Ik ben nog geen 30. Lampje1 ik ga even jouw blog bekijken, dankjewel! Dankjewel panter voor je bemoedigende woorden! Dit geeft hoop. Hoeveel daags en hoeveel cellig was jouw cryo bij ontdooien en tp?
Ja de ubiquinol kan je gewoon slikken. Ik merk er helemaal niks van en geen bijwerkingen. Is gewoon een soort vitamine achtig iets. Het is wel prijzig maar na als het werkt heb ik het er voor over! Ik ben ook nog geen 30 ( nog lang niet xd) en slik het nu bijna 3 maanden. Ik zal nooit 100% zeker weten of het geholpen heeft omdat de volgende behandeling icsi word ipv ivf. Maar vind het wel een fijn idee. Het zou een stofje in de eicel verhogen waardoor heg door delen beter zou gaan De eerste paar dagen moet de embryo de voedingsstoffen uit de eicel/zaadc halen. En als dat stofje te weinig is stopt het op een gegeven moment met delen. En dit zorgt ervoor dat er genoeg in blijft zitten totdat de voedingsstoffen uit de placenta gehaald kunnen worden ( dacht ik)
Clarajilla welk merk van ubiquinol gebruik je? Ik was een beetje aan het googlen maar ik kwam zoveel verschillende soorten tegen. Ik zocht een natuurlijke vorm van ubiquinol zonder de softgels, maar kan die helaas niet vinden. Ik eet geen dierlijke producten en bij allemaal zit er rundergelatine in zag ik helaas.
Welke hormoonmedicatie gebruik je? Het schijnt dat Menopur soms voor een betere eicelkwaliteit kan zorgen. In geval van weinig en/of slechtere eicellen zou je kunnen overwegen om over te stappen naar Menopur in plaats van Puregon/Gonal-f.
Ik heb even opgezocht maar bij die van mij zit ook rundergelatine in. Ik heb even verder gezocht en zag toen deze https://www.deonlinedrogist.nl/drogist/golden-naturals-ubiquinol-q10-capsules.htm?cross=0&gclid=Cj0KEQjwzpfHBRC1iIaL78Ol-eIBEiQAdZPVKoHWUxP4u3ldaQnyoL2paUotIasltzXLZkl1-bFLvdkaAt548P8HAQ Hierin zit geen rundergelatine in volgens mij
Dankjewel clarajilla! Ik denk dat die ubiquinol hetzelfde is als alle andere pillen he? Dan ga ik die denk ik bestellen
Ik heb Menopur 150 eenheden gebruikt voor 12 dagen. Maar daardoor had ik overstimulatie gekregen met meer als 30 eitjes, dus die mag ik bij een volgende ivf niet meer gebruiken. Het jammere was dat door de vele eitjes, de kwaliteit van de meesten verloren is gegaan, en ik nu nog maar 1 embryootje over heb in de vriezer.
Super! Dankjewel, dan ga ik deze bestellen. Je neemt gewoon 1 pilletje per dag he? Die neem ik dan wel iedere ochtend samen met de mama-pillen van davitamon
Ja ik neem 1 pil per dag! Je mag 1 tot 2 maal daags 1 in nemen. Ik doe het maar 1x omdat ik die andere toch altijd vergeet
Salie Kun je niet een veel lagere dosis Menopur spuiten? Eén ampul is 75 IE, maar je kunt ook een halve ampul spuiten. Waarom dan niet met 75 IE of 112,5 IE proberen?
Ja de volgende keeris het sowieso de bedoeling dat ik veel lager ga spuiten en dan krijg ik ook een ander schema zeiden ze. Ik wil deze pijn echt niet meer meemaken. Een kleine week na de punctie ben ik nog steeds ziek en loop met veel vocht in mn buik
Ik snap wat je bedoelt, ik heb het zelf ook meegemaakt tijdens de eerste IVF. Daarna de dosis aangepast en gelukkig niet weer gebeurd dat ik zoveel follikels had. Dus het is zeker niet te zeggen dat het weer zo zal gaan. Succes alvast!
Ben je lang ziekgeweest na je eerste punctie Jippie? Had je daardoor ook veel eitjes die niet bruikbaar waren? Het lijkt alsof ook niets helpt tegen de pijn en mn opgezwollen buik. Ik gebruik al verschillende medicatie, maar het blijft aanhouden. Dankjewel voor je succeswensen!