Hallo zal me ff voorstellen.. Ik ben danitsja, bijna 19 jaar en ben op dit moment in verwachting van me dochtertje raishella ! Vanaf het begin heb ik alles al alleen moeten doen! bij me moeder ben ik niet welkom en zij help of steunt me ook niet.. Zij vind dat ik het maar alleen moet doen.. want ik ben ook alleen zwanger geworden! Ik heb nu me eigen huis en leef van een wajong uitkering die onder het miniumloon is .. Ik heb een eigen woning die ik met moeite kan betalen.. En veel schulden zoals huurachterstand van 2 maanden .. en oplopende vaste lasten die ik niet kan betalen! Nou ben ik naar de sociale dienst gegaan en hun om hulp gevraagt maar het enige wat hun zeggen is.. waarom woon je niet bij je moeder,, want je moeder hoort je te onderhouden tot je 21 jaar bent.. Nou heb ik me moeder gebeld en die zegt doodleuk.. ik heb geen geld voor je.. want ik heb zelf ook een uitkering.. Maar me moeder heeft wel geld voor een nieuwe keuken nieuwe parket vloer en nieuwe meubels maar kan me geen geld om eten te kopen en of meubels voor me kleine geven.. En dan zegt ze moet ik met weinig geld zitten omdat jij zwanger bent.. je bekijkt het maar.. Nu heeft ze laats belooft dat ze mijn huur zou betalen.. maar ziet hier op het laaste moment vanaf waardoor ik nu 2 maanden huurachterstand heb!.. weten jullie meschien wat ik in deze situatie het beste kan doen.. en waar ik aan babyspulletjes kan komen? want ik heb helemaal niks ! bvd
Hoi, Wat een vervelende situatie zeg. Maar ik neem aan dat er een vader van je kindje is. Kan hij je financieel niet bijstaan? Succes
Hoi Danitsja, Lekker verhaal meis! Was het een ongelukje? is de vader helemaal niet in de picture? Ik zou s bij de gemeente aankloppen als ik jou was, volgens mij moet daar wel iets te krijgen zijn.. anders op marktplaats ofzo eens kijken? daar is vaak veel voor heel weinig te krijgen..rommelmarkten? Heel veel sterkte! xxx
Hallo. Op advies van politie en ziekenhuis mag ik geen contact hebben met de vader.. omdat hij me toe hij erachter kwam dat ik zwanger was.. me gebrobeert heeft neertesteken en te wurgen.. sorry dat ik dit zo hard zeg maar vind het erg moeilijk hierover te praten
Jezus meis! wat een PIEP situatie, hoop dat je eruit komt, kan je niet terecht bij de hulpverlening? die hebben toch wel oplossingen? Lekker vanje ma dat ze je geen hulp bied! Ik weet niet zo goed wat te doen in zo'n soort situatie, maar hoop dat je de hulp krijgt die je nodig hebt en verdiend! zorg iig goed voor jezelf en je dochtertje!
Jeetje dat is niet niks. Ik wil je in elk geval heel veel sterkte toe wensen en hoop dat je er een beetje uit gaat komen.
ja helaas is mij verhaal niet roos kleurig.. Ondanks dat het zo moeilijk is probeer ik er iets van te maken ! en van me kleine te genieten.. soms als ik me opwind dan begint de kleine te trappen , en dan weet ik dat ik rustig aan moet doen.. Ik vind het soms best wel moeilijk om te lezen wat voor steun sommmige van jullie krijgen van moeders.. Ik heb naartuurlijk ook mensen die me steunen .. maar in deze periode mis ik de steun van me moeder... En meschien is dit wel de verkeerde plaats voor mijn verhaal?! dat weet ik niet.. maar ben ieder geval blij met de reacties.. god bless
ga aub naar je huisarts en praat erover. Je kunt misschien naar een maatschappelijk werker doorgestuurd worden ofzo. Ik weet dat er een soort speciale uitkeringen zijn voor moeders zonder geld, zodat ze de babyuitzet kunnen kopen. Bovendien kan je nog meer hulp krijgen denk ik. In ieder geval aan de bel trekken! succes!
oke, dat scheelt al een hoop. Maar zag ook eens een uitzending waar een bijna-moeder speciaal geld kreeg om haar babykamer in orde te maken. Volgens mij zag ik dat ook hier ergens in het forum nog staan. Dus echt geld voor een bedje en rompertjes ed. Zet hem op hè!
hoi hoi ik wil je even dit zeggen de sociale dienst kan jou moeder niet verplichten voor jou te zorgen, zodra de kleine geboren is krijg jij een aanvulling op je wajong maar dat is pas waneer de kleine er is als ik jou was zou ik wel naar een budgetbureau gaan om hulp te vragen voor je huishuur en andere vaste lasten zij helpen je te berekenen en hoe je het beste uit kunt komen met je geld ook kunnen zij eventuele toeslagen voor je aanvragen waar je recht op heb waarvan je het zelf niet eens weet zoek deze zo snel mogenlijk op want met 3 maanden huurachterstand mag de woningbouw jou het huis uitzetten en heb je helemaal niets meer verder nog even dit en is absoluut geen aanval maar wil het toch even gezegd hebben, persoonlijk vind ik niet dat jou moeder moet opdraaien voor jou en je kleintje en kan me niet schelen hoeveel geld ze heeft of dat ze een nieuwe keuken heeft gekocht dat is haar geld, jij kan en mag niet van haar verwachten dat zij maar even je huishuur en rekeningen gaat betalen en al helemaal niet als ook zij van een uitkering leeft ga naar de sociale dienst en vraag hun om hulp en eventueel een aanvulling, vraag je moeder of zij een brief wilt schrijven waarin zij aangeeft niet voor jou en je kindje te kunnen zorgen hiermee moet de sociale dienst je namelijk helpen, ga naar het budgetbureau zij kunnen je helpen met planning en regelingen voor eventuele schulden ook het aanvragen van terruggave van de belasting en huur/zorgtoeslag helpen ze je bij, bel de woningbouw of beter nog ga erlangs en leg hun jou situatie uit en laat zien dat je bezig bent een oplossing te zoeken voor jou achterstand (hiermee laat je je goede wil zien) verder wens ik je heel veel succes en sterkte toe groetjes nathalie
Ik verwacht ook helemaal niks van me moeder.. alleen als zij een belofte maakt om me huur te betalen is het een beetje rot van haar dat ze op het laaste moment er van af ziet! en een beetje liefde mag ik van me eigen moeder tog wel verwachten?
Een ouder blijft financieel verantwoordelijk tot haar kind 21 is. Dus ik denk dat de moeder van TS wel degelijk verplichtingen heeft
ja daar heb je ook wel gelijk in. als iemand je wat belooft dan moet ze dat ook naar komen. als ik jou was zou ik even aan kloppen bij de gemeente. die moeten je wel helpen! luister goed naar de mensen die van alles weg doen. ga naar de kringloop,kijk wat ze hebben voor je! en begin alles langzaam te kopen,alles tegelijk kan niet. maar probeer eerste uit je huur stand te komen. klop ook even aan bij je begeleiders wat die nog voor je kan doen. haal alles uit de kast en wacht niet langer. succes
@ Angelina... Even offtopic..., mag ik vragen wat een borstvoedingsjehova is (klinkt bijna als een carnavalskraker ) Ontopic: Wat een nare situatie, maar je zult er een hoop uit leren en een sterke moeder worden. Waar een wil is is een weg en van weinig geld word je vindingrijk ! Succes
Erg rot voor je. Heb je bewust gekozen voor je kindje? Kan je bijvoorbeeld geen baantje zoeken waardoor je meer geld verdient? Je zal toch wel iets moeten doen om uit die schulden te komen
er staan ook hele goeie tips op de website www.alleenmaarzwanger.nl ik zou daar ook eens gaan kijken!
dat is nogal een verhaal. het spijtige is dat je niet zoveel steun krijgt van je ouders. want die heb je op uur en tijd nodig. ik mag op dat vlak in mijn handen wrijven. Kom je uit belgie of uit nederland?