ervaring met alimentatie?

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door monkeylove, 24 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Ik ben zwanger en alleen. Mijn ex is vrolijk aant het feesten en hangt de hele tijd met zijn vrienden rondt en misschien ook wel met een "vriendin", dat weet ik allemaal niet wat hij uitvreet en ik wil het ook niet weten want dan heb ik nog meer pijn dan dat hij me al aangedaan heeft.
    Hij heeft ervoor gekozen een kindje samen met mij op de wereld te zetten maar is weggelopen. Ik ben nu zo pissed!
    Ik zit hier alleen en hij feest lekker door alsof er neits aan de hand is. Nu ga ik dus echt wel alimentatie eisen. Ik heb begrepen dat je daarvoor een vaderschapstest af moet dwingen via de rechter, heeft iemand hier ervaring mee? Wanneer moet ik dat in gang zetten? Want het liefst zet ik het Maandag nog in gang want ik moet nu ook de babyspulletjes allemaal alleen betalen en kan dat bijna niet opbrengen.
    Zou ik de helft daarvan ook terug kunnen eisen of iets?

2. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Ik heb al heel veel kunnen halen uit een gesloten topic, ook dat mijn kind geen omgang hoeft te hebben met zijn verwekker en zijn familie aangezien de reacties die zij uitten op mijn zwangerschap en de totale desinteresse is dus voldoende om ieder contact te mogen weigeren ook al ondernemen ze juridische stappen dus dat is wel een supergoed gevoel, alleen zou ik iemand willen horen die ervaring met die gang van zaken heeft en die het aan den lijve heeft ondervonden want ik ben bang voor de heksenketel die ik open ga trekken maar ik wil wel dat hij betaald

3. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hoi hoi

ik heb geen ervaring ermee, maar ik wil je wel alvast even op de hoogte stellen over de wet, jij kan inderdaad allementatie eisen alleen is het dan wel zo dat jou ex doordat hij allimentatie betaald ook rechten krijgt dat hij nu geen interesse heeft doet daar niets vanaf als hij tijdens de rechtszaak de rechter verteld dat hij allimentatie wil betalen maar dat hij zijn kindje ook te zien krijgt zal geen enkele rechter hem dat verbieden en ben jij verplicht om mee te werken tenzij jij daadwerkelijk kan aantonen dat hij een direct gevaar is voor jullie kindje kan je dat niet dan zou ik er rekening mee houden dat jou kindje naar hem toe moet zijn familie kan overigens geen rechtzaak aanspannen tegen jou

je zou nu al een vaderschapstest kunnen afdwingen en inderdaad eisen dat hij meebetaald aan de spullen die de baby nodig heeft ze kunnen dan via dacht een vruchtwaterpunctie uitmaken of hij de vader is maar let wel dan heeft hij ook elk recht om jou kindje te erkennen omdat het bewijs er is dat hij de vader is heeft hij jou toestemming niet meer nodig

zo zie je maar elke kant heeft 2 zijde je moet voor jezelf uitmaken wat voor jou belangrijker is

veel succes en groetjes nathalie ;)

4. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ik dacht juist dat de vader geen enekele recht heeft als het kindje niet door hem wordt erkend? Maar dat ie wel gewoon alimentatie moet betalen? Of ben ik verkeerd geinformeerd?

Liefs Jessy

5. Niet meer actief

Een vader moet alleen maar betalen als hij het kindje erkend heeft, erkend hij het niet, is hij officieel helemaal niet de vader dus hoeft ie ook niet te betalen...
    Bij mij gaat hij het kindje niet erkennen, heb ik zelf voor gekozen, wil niet dat hij rechten heeft, ik denk dat hij het zelf misschien wel gaat proberen te krijgen maar dat zien we dan wel weer!
    Denk goed na voordat je hem laat erkennen, want idd krijgt hij rechten en daar kan je dan niet meer onderuit....
    succes!

6. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hoi hoi

als hijzelf het kindje niet erkend krijgt hij inderdaad geen rechten want hij zegt in feite dat hij de vader niet is, maar zij wilt dat hij alimentatie betaald en wilt daarvoor een vaderschapstest doen uit die test komt dan dat hij de vader is en erkend hij daarmee automatisch het kindje of hij dat nou wilt of niet

groetjes nathalie ;)

7. Angelina

Angelina Niet meer actief

Erkennen kun je na de vaderschapstest via de rechter afdwingen. Bij erkenning heeft de vader rechten en plichten. Recht op omgang en informatie, en hij is onderhoudsplichtig.

Dus ook al is de erkenning via de rechter afgedwongen, de vader zal recht op omgang hebben.

http://www.postbus51.nl/index.cfm/t/Wat ... faultintro

Je kan dus geen alimentatie eisen zonder dat jullie kind erkend is.
    En zodra jullie kind dus erkend is, heeft de vader ook recht op omgang.

Ik zou een advocaat inschakelen.

8. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    Vind het eigenlijk ook niet meer als normaal, als je alimentatie wil..heeft de vader rechten. Als het echt een hufter is, zou ik het geld niet eens willen...al zou ik al mijn centen bij elkaar moeten schrappen voor de spullen!

Omgang kan je alleen belemmeren als de vader verslaafd is, en dit aantoonbaar is bij instanties of zedendelicten op zijn naam heeft. Vaders staan tegenwoordig ook wat sterker in hun schoenen qua rechten omdat er ook gewoon heel veel vrouwen daar misbruik van hebben gemaakt qua alimentaties eisen en zich niet hielden aan bezoekregelingen.

9. spirit70

spirit70 Fanatiek lid

3 sep 2007
    1.389
    0
    0
    Friesland
    Als je wilt dat hij betaald zal hij het kindje moeten erkennen, anders komt hij er onderuit. Maar wat is belangrijkeer voor je? Geld en daarmee ook alle bemoeienissen? Hij heeft dan ook recht op een omgangsregeling en hij kan ook naar de rechter stappen voor het gezamenlijk gezag, heeft ie jou toestemming niet voor nodig. Dan kom je dus in rechtzaken terecht die zeker 2 a 3 jaar gaan duren met alle spanning en kosten die dit met zich meebrengen. Als je vriend er lucht van krijgt dat je geld wil zien en hij zorgt dat ie veel schulden heeft op het moment van de rechtzaak dan kun je het ook schudden. En als hij het kindje heeft erkend dan krijgt hij alsnog een omgangsregeling. Weet ook niet hoeveel hij verdiend en wat zijn maandlasten zijn maar ik zou eerst maar eens goed overwegen of het dit allemaal wel waard is! Succes bij je beslissing! De kosten voor de rechtbank moet je ook zelf betalen, ligt er wel aan hoeveel je verdiend maar iedere zaak kost je in ieder geval 91 euro en daar komen de griffiekosten e.d ook nog eens bij, ook als je een bijstandsmoeder bent.

10. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    hier heb ik denk ik wel verstand van(A)...

als je ex niet het kindje erkend en je wilt alimentatie kan je het beste naar de rechter gaan.
    als hij mee werkt komt er een dna test (ook als hij niet wil meewerken dan kan die er komen en dan wel onder dwang. als daar de uitspraak en uitslag van is kan je alimentatie gaan vragen hij heeft en hoeft dan niet het kindje te erkennen en heeft hij ook nergens recht op. Als jij dan alimentatie krijgt heeft hij nog steeds geen recht om het kindje te zien dat moet hij aanvragen en dat kan afgewezen worden.

(ik heb namelijk net de zaak gewonnen van alimentatie en ticho is niet erkend door zijn bio vader)

Deel Deze Pagina