Ik ben zwanger van de 1ste en heb nu een paar vraagjes over voeding... Ik weet er nog niet zo heel veel vanaf vandaar Toen ik net zwanger was werd mij daar de vk de vraag gesteld wil je borstvoeding gaan geven of flesvoeding ? Ik heb geantwoord dat ik het nog niet wist. en nu twijfel ik nog steeds , waarom weet ik niet. Bij borstvoeding voel ik niets zeg maar , het doet me nog helemaal niets... Heb zoiets van heb liever flesvoeding waar dat vandaan komt ik weet het niet Voel me daar beter bij ... Of dat veranderd weet ik niet... Kennen sommige dat gevoel ? Want borstvoeding schijnt voor veel moeders zo bijzonder te zijn... Ik heb dat gevoel niet ... Als ik flesvoeding wil gaan geven hoe werkt dat dan? Hoeveel flesjes per dag ? Om de hoeveel tijd ? Wat voor melk ? En hoelang doe je ongeveer met zo'n pak ? Groetjes marloes
Als je er geen goed gevoel bij hebt voor bv moet je het niet doen. Maar je kunt het natuurlijk altijd proberen. Ik heb 3 wk gegeven, toen had ik helaas niet meer genoeg. Ik gebruik fv Nutrilon (10.00 euro) en doe er een week mee, als ze kleiner zijn doe je er iets langer mee. In het begin voed je om de 4uur, op de achterkant vd verpakking staat een staatje waar precies opstaat hoeveel cc je baby mag hebben. In het begin z'n 8 voedingen per dag. Maar als je bent bevallen, en je krijgt kraamhulp gaat dat allemaal vanzelf, ze zal je alles uitleggen, van hoe of wat. Succes bij je keuze. Groetjes Mensi.
Ik herken het helemaal, ik had hetzelfde gevoel. Ik zag mezelf gewoon geen borstvoeding geven, ik weet niet wat dat was.... Ik ben dus flesvoeding gaan geven en heb er nog geen seconde spijt van! Maar ik sluit me aan bij Mensi: je moet je gevoel volgen en je kunt het natuurlijk altijd proberen! Mocht je flesvoeding gaan geven dan start je in het begin met een klein beetje in de fles en krijg je van je kraamverzorgster aanwijzingen over hoeveel en hoe vaak (ongeveer). Na verloop van tijd werden hier de flesjes om de dag 's avonds opgehoogd qua hoeveelheid (steeds met 10 cc erbij) tot we op 100 cc per keer zaten. Rick zat toen op 6 tot 7 voedingen per dag (waarvan 1 's nachts). Maar Rick sliep na 10 dagen al door, hij woog bij de geboorte 4000 gram en was +/- 57 cm lang, dus had hij al gauw 100 cc in zijn flesje zitten per keer. Als je het eenmaal een beetje onder de knie hebt, wijst het zich vanzelf en als je het idee hebt dat je kindje behoefte heeft aan meer probeer je dat gewoon uit....zo deed ik het tenminste. Ik geef Nutrilon en deed ongeveer een week met een pak (nu nog hoor!)...maar Nutrilon is best prijzig. Rick's eerste flesje kreeg hij in het ziekenhuis (omdat ik in het ziekenhuis gehecht moest worden) en dit was Friso. Ik heb eens geprobeerd om over te stappen naar Friso (scheelt zo'n 2 euro op een pak), maar hier is het niet gelukt, Rick kreeg er krampjes van. Nu krijgt hij nog zo weinig flessen, dat ik bij mezelf denk, ach laat voor nu maar zo. Bij een eventueel volgend kindje begin ik gelijk met Friso! Succes met je keuze!
Ik heb bij mijn eerste meer dan 10 maanden bv gegeven. Ik moet zeggen bij mij heerst er geen gevoel van ohhhhhh..... Wat vind ik fijn om bv te geven of heerlijk gevoel. Het is gewoon voeding voor het kleintje en ze zeggen dat het beter is als flesvoeding (vooral als die kans heeft op allergien en dat heeft die van onze). Wat ik wil zeggen zijn 2 dingen. 1. Je hoeft er niets bij te voelen om bv te geven. Je doet het of je doet het niet (is voor mij zo tenminste). Voor mij is het gewoon omdat dat beter is voor mijn kind doe ik het punt uit. 2. En dit vind ik net zo belangrijk (of mss nog belangrijker). Je moet wat je ook doet goed gevoel bij hebben. Als jij je prettiger voelt met het geven van flesvoeding vind ik niet dat iemand anders jou moet overhalen om dan toch maar bv te geven. JIJ moet je als moeder (en vader) goed bij voelen hoe jij je kind opvoedt. De rest moet daar niet mee bemoeien (als jij er daar tenminste niet prettig bij voelt dat iemand anders jou raad geeft / bemoeit). Ik zou gewoon afwachten wat er gebeurt als je baby er is. En hoe het bevalt 's nachts en/of overdag bv te geven. En als je na een (paar) dagen nog steeds geen zin hebt om bv te geven dan geef je het niet. Er zijn zoveel vrouwen die door bepaalde redenen gewoon geen bv kunnen geven en flesvoeding is tegenwoordig ook heel erg goed.