Hallo, Ik had gisteren een afspraak bij de verloskundige (ben morgen 38 weken zwanger). Daar werd mij gevraagd naar mijn klachten en daarbij gaf ik aan dat is de laatste tijd weer vaak misselijk ben, soms sterretjes zie, vocht vasthoudt en druk in mijn liezen heb. Door de eerste drie klachten wilde ze dat ik de dag erna terug kwam met urine. Dat heb ik vandaag gedaan en deze was in orde. Toch vertrouwde de verloskundige het niet en bij de tweede bloeddrukmeting was mijn onderdruk opeens veel hoger dan daarvoor. Ze heeft me daarom doorgestuurd naar het ziekenhuis i.v.m. hypertensie. Ik heb het allemaal maar een beetje over me heen laten komen en niet echt opgeslagen wat ze zei, waardoor ik nu geen flauw benul heb wat hypertensie is, wat dit voor gevolgen heeft en wat ze straks in het ziekenhuis gaan doen. Ik weet dat op internet voornamelijk de horrorscenario's staan dus daar express niet naar gezocht. Hopelijk kan mij hier verteld worden wat er gaat gebeuren? Ik vind het prettig om van te voren een beetje te weten wat ik kan verwachten. Alvast bedankt
Goedenavond, ben je inmiddels al in het ziekenhuis geweest? Als je bloeddruk te hoog wordt kan het gevaarlijk zijn voor jou en de baby. Daarom is belangrijk bij een hoge bloeddruk (hypertensie) dat je goed gecontroleerd wordt. Wat ze in het ziekenhuis doen is vaak een hartfilmpje van de baby en een echo. Daarnaast wordt je bloeddruk gemeten, je urine gecontroleerd en er wordt bloedonderzoek gedaan. De uitkomsten van deze onderzoeken bepalen wat er gaat gebeuren. Is alles goed, dan ga je vaak weer terug naar de verloskundige. Blijft de bloeddruk hoog, dan kom je onder controle bij de gynaecoloog. Ik ben erg benieuwd! Groetjes Monique
Hallo Monique, ze hebben inderdaad precies de testen uitgevoerd die u ook noemde. Alles was in orde behalve de bloeddruk. Vanwege de termijn (38 weken) en mijn klachten hebben ze toch besloten mij op te nemen en te primen. Een hele schok als je het zelf nog wel vier weken gaf. Vandaag heb ik soort van vaginale tabletten gekregen. Ik krijg straks mijn derde. Er gebeurt nog niet heel veel. Sinds mijn opname in het ziekenhuis is de bloeddruk trouwens weer flink gedaald en in orde. Ondanks dat wordt het plan gewoon voortgezet dus binnenkort met de baby naar huis!
Goedenavond, ben je inmiddels al bevallen? Ik ben benieuwd en anders wil ik je heel veel succes wensen! Groetjes Monique
Hallo Monique, In totaal hebben ze twee dagen geprimed. Daarna had ik 1 cm ontsluiting en konden ze in principe de vliezen breken en de weeenopwekkers starten. Ze hebben alleen nog een dag gewacht omdat mijn trombose medicatie nog niet in het ziekenhuis op voorraad was. Uiteindelijk hebben ze dinsdagochtend 13 januari mijn vliezen gebroken en me aan het infuus gelegd. Na 8 uur en 40 minuten is onze zoon 'luka' geboren hier gaat het super. Protocol was dat ik tot 24 uur na de bevalling bleef. De bloeddruk is sinds de opname en ook thuis niet meer omhoog gegaan. Lijkt erop dat ik gewoon een slechte dag heb gehad ofzo. Nu lekker genieten. Nog bedankt voor de reactie en info!
Gefeliciteerd met jullie zoon Luka! Wat fijn dat de bevalling goed is verlopen en dat de bloeddruk niet meer omhoog is gegaan! Een goede kraamtijd toegewenst en lekker genieten van je mannetje! Groetjes Monique