Inlegkruisje!! TIP!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door melissa, 5 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. melissa

melissa Actief lid

28 mrt 2006
    219
    0
    0
    Ik heb al veel soorten inlegkruisjes geprobeerd omdat ik veel afscheiding heb en soms een druppie urine verlies doordat het kindje zo hard op mn blaas drukt.....

Nu heb ik de fijnste gevonden, van tena lady!!!

Blijven lang droog, goeie plakstrip, en worden niet zo zacht en vies zoals een ander inlegkruisje.
    En je krijgt nu je geld terug bij aankoop op het eerste pak.

Dus mocht je last hebben van veel afscheiding of urine verlies tijdens je zwangerschap, het is het proberen waard!!!

groetjes melissa

2. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    die zijn voor incontinentie of niet??
    volgens mij kanje daar ook proefpakketjes voor aanvragen?

3. Mootje1985

Mootje1985 Actief lid

24 mei 2006
    360
    0
    0
    Geen
    Nijverdal
    Klopt, die zijn aan tevragen via de site van Tena Lady.
    Gewoon invullen en je hebt ze binnen een week in huis, zijn er geloof ik maar 2of3 maar gratis is gratis! :)

4. janine

janine Actief lid

19 sep 2005
    270
    0
    0
    oldenzaal
    Hallo dames,
    een tipje misschien!!
    Als je last hebt van incontinentie tijdens je zwangerschap dan kun je even een overleg plegen met de HA en deze kan een recept uitschrijven zodat Tena of een ander merk via de apotheek verkrijgbaar is.

Misschien hebben jullie er iets aan.

groetjes Janine

5. sim

sim Niet meer actief

ik ga denk ik maar een proefpakketje aanvragen :oops: met hoesten en niezen heb ik echt een probleempje..heb nu van die extra lange inlegkruisjes maarreeh..

bedankt voor de tips!

6. Ivonne

Ivonne Actief lid

9 apr 2006
    441
    0
    0
    Ik gebruikte daardoor de 2 in 1 van Libresse, geen maandverband en geen inlegkruisje, zaten best goed.

7. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Ik heb nu inlegkruisjes van Kruidvat, zijn ook wel prima. Die verkopen ze ook in extra lang. Is wel prettig. Maar heb wel een proefpakketje aangevraagd want met hoesten en niezen.... :oops:

8. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ja ik ken dat met niezen.. verschrikkelijk..

9. missmama

missmama Actief lid

6 aug 2006
    125
    0
    0
    Nederland

10. Niet meer actief

Huh missmama, ik snap je reactie niet helemaal...
    Als je last hebt van incontinentie tijdens je zwangerschap dan kun je idd via de huisarts een recept vragen zodat je gewoon deze Tena's kunt ophalen.

Ik snap je reactie niet, bedoel je hiermee dat er misbruik van word gemaakt?Dat zou onzin zijn want je betaald niet voor niets die hoge premies...
    Bovendien kun je al tijdig in je zwangerschap last krijgen van deze vervelende kwaal en dat kost je dan klauwen met geld als je daarvoor een paar keer per dag een Tena voor moet gebruiken.

Nies

11. sjouwtje

sjouwtje Actief lid

10 feb 2006
    198
    0
    0
    Huisje aan het water
    @Missmama

Weet hoe duur sommige medicijnen zijn. Wat dacht je van een dagje ziekenhuis
    (zonder operatie: 900 euries!!)

Nee, die premie stijgt heus niet vanwege die paar vrouwen die tenalady inlegkruisjes voorgeschreven krijgen.

Groetjes,

Cat

12. mieltje

mieltje Bekend lid

19 jan 2006
    913
    0
    0
    Incotinentie tijdens de zwangerschap lijkt mij heel vervelend en genant.

Ik heb er dus geen probleem mee dat het vergoed wordt.

Een mooi gebit, puistjes, kraampakket wordt toch ook vergoed!
    En daar betalen we die keiharde euro's voor.
    ook al had ik al een goed gebit, geen puistjes en nog geen kraampakket nodig gehad.

groet

13. mieltje

mieltje Bekend lid

19 jan 2006
    913
    0
    0
    De inlegkruisjes van de Albert Heijn zijn ook goed.

14. Lina

Lina Fanatiek lid

23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    Ik ben zó blij met dit onderwerp! Heb toch een beetje gene over dit onderwerp. Als ik nl op bed lig, en ik moet kracht zetten om overeind te komen, dan voel ik al..........o o o..........paar druppels.
    Heb dus ook 'gewoon' inlegkruisjes in. Maar Tena schijnt tóch een frisser gevoel te hebben. Denk dat ik maar de ha eens ga bellen. (durf ik dat?)

15. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Inderdaad, ik vind het ook een goede tip

... enne ... die hoge premies betaal je toch ook om bepaalde zorg of hulpmiddelen te kunnen krijgen wanneer dat nodig is ? Het is niet zo dat de premie stijgt omdat je iets aanvraagt waar je gewoon recht op hebt (of dus min of meer al voor betaald) Dat zou de omgrdraaide wereld zijn ...

... daar zouden ze best eens iets over in verkiezingsprogramma's kunnen schrijven, maar dan wel iets concreets ... bezuinigingen in de zorg ... dat roepen ze steeds maar. En die wachtlijsten dan ? Ook voor mensen die top-verzekerd zijn en iedere maand een enorm bedrag storten bij hun zorgverzekeraar ? In het buitenland zijn nergens wachtlijsten ... daar zouden ze eens een voorbeeld aan moeten nemen hier in Nederland, toch ?

Maar ... ik ga nu off-topic. Dat is niet de bedoeling ! Sorry ! gelukkig heb ik nu minder last van urineverlies ... ben er blij mee !

Groetjes,
    Nikki F

16. janine

janine Actief lid

19 sep 2005
    270
    0
    0
    oldenzaal
    Hallo dames,
    Er zullen altijd mensen blijven die zich liever druk maken om hun premies die ze moeten betalen en die hoge premies dan verwijten aan anderen!!!
    Ik ben blij dat er IM bestaat.
    Heb er met vlagen goed last van en dan zijn die echt ideaal.
    Gewoon maandverband zal een tijdje helpen,maar doordat het urine minder wordt geabsorbeerd heb je dus kans op nare geurtjes en op doorlekken.Ook kun je last krijgen van ruwheid door het schuren.
    Met IM heb je dus verschillende soorten en maten waarmee je kunt proberen welke het beste bij je passen.
    Het is voor velen erg genant ,maar schaam je er niet voor het komt vaker voor dan wij denken.

groetjes Janine

17. Niet meer actief

Ik heb het met beide zwangerschappen ook gehad, en het is heel normaal hoor.
    Er drukt per slot van rekening een mensje op je blaas!
    En natuurlijk durf je de huisarts te bellen, dit klinkt hem/haar echt niet raar in de oren hoor ;)
    Gewoon doen, dat scheelt je toch een paar centen in de knip en een loopje naar de supermarkt ;)

Liefs Nies

18. Niet meer actief

Wil er trouwens nog even aan toevoegen dat het zowiezo handig is om ze in huis te hebben.Ook na je bevalling als je stuwing krijgt, mijn kraamverzorgster toendestijds legde ze in de vriezer en propte ze in m'n bh toen ik stuwing had!
    En dat is toch lekker!!!...Waar zo'n maandverbandje al niet goed voor is!

Je kunt ze zelfs in je schoenen leggen als geurvreters... :rolleyes:

Nee hoor, dat was een geintje :geek:

19. missmama

missmama Actief lid

6 aug 2006
    125
    0
    0
    Nederland
    Erg interessant deze discussie over de premie, voorop gesteld dat ik een ieders mening respecteer, het is natuurlijk wel het kip en het ei verhaal, doordat er vaak naar de huisarts gegaan word voor paracetamol en tena en nog andere middelen die je zelf kunt kopen is het logish dat de premie ieder jaar omhoog gaat.

Waarom denk je dat het ziekenfonds is afgeschaft, ik ben wel van mening dat als je heel veel nodig hebt omdat je veel last hebt van bepaalde kwalen dat je hiervoor geholpen dient te worden, maar als je een aantal middelen incidenteel nodig hebt je toch naar de huisarts loopt omdat je vind dat je daar recht op hebt dan zal je ook daarvoor met z`n allen gaan betalen.
    En dus gaat de premie weer omhoog!!!

Groetjes Missmama

20. sjouwtje

sjouwtje Actief lid

10 feb 2006
    198
    0
    0
    Huisje aan het water
    @missmama: waarom start je hierover niet een discussie in de lounge?

Hier hebben we het over hoe handig inlegkruisjes zijn tijdens en na de bevalling :)

Deel Deze Pagina