Niks of nou ja dankbaarheid en zo nu en dan een kleinigheidje! (Maar goed mijn kindjes zijn zo leuk dat de oppas mij eigenlijk zou moeten betalen) Hahahaha oke sorry het is al laat!
Wij betalen ons buurmeisje 5 euro voor een jongentje van 3 en half. Hij is gelukkig best zelfstandig en luistert vrij goed dus het is echt spelen met hem, meer niet.. ( geen luiers verschonen, geen gedoe met naar bed brengen, etc) Zij is trouwens 17 jaar. Verder zorgen wij voor drinken en chips of broodje tussen de middag. Nu met Kerst krijgt zij een kado bon als bedankje.
Destijds, een jaar of 6 geleden alweer, 7,50 per uur aan onze oudere oppas een ervaren dame van 50+ en 5,- per uur aan ons buurmeisje die af en toe een uurtje kwam als ik boodschappen o.i.d. moest doen.
6 euro per uur voor 2 kinderen, ook als ze maar 1 kind hebben krijgen ze 6 euro omdat ik het bedrag iets aan de lage kant vind. (normaal via bureau is het rond 5 euro per kind per uur.)
5 euro per uur. Ze komt dan 2 uurtjes van 16.45 tot 18.30/18.45. Krijgt dan dus 10 euro. Hoeft wel niet veel te doen. Boterham geven die al klaar ligt en pyjama aandoen. Verder spelen
3,50 per uur, dan past ze op in de avond, dus als kind op bed ligt. Ze kwam zelf met dat bedrag. Maar ik rond het meestal wel naar boven af.
Ik vind dit altijd zo apart, ouders betalen met liefde meer dan 5 euro per uur voor een jong meisje die op hun kind past, maar de 5 euro per uur die ik als gediplomeerde gastouder vraag (en waar ze nog flink toeslag over krijgen) vinden ze vaak al teveel en proberen ze af te dingen. Anyway, ik maak geen gebruik van een oppas, alleen de oma's passen wel eens een avondje op. Ik vertrouw een persoon van onder de 18 mijn kind niet toe, omdat ik bang ben dat ze in een panieksituatie niet adequaat genoeg kunnen reageren dus ik zou totaal niet lekker zitten.
Bij ons passen alleen familie of vriendinnen op. Zij willen niet betaald worden. Dus af en toe een kleinigheidje. En met kerst krijgen ze iets extra's.
Zou ik ook niet doen hoor. Vind ik ook totaal onverantwoordelijk om een kind op een kind te laten passen alhoewel er misschien wel uitzonderingen zijn. Daarom pastte ons buurmeisje zelden op en alleen met haar moeder thuis die letterlijk naast ons woonde.
Wij betalen de oppas 6 euro per uur, maar die is net in de twintig, dus geen meisje van 15/16. Bewuste keuze voor een 'iets oudere' oppas Familie hebben we niet direct om de hoek en dit is een goede oplossing. We hebben haar soms maanden niet nodig, maar nu de meiden groter worden vinden we het ook wel eens lekker om naar de bioscoop te gaan of uit eten ofzo. En mijn man zit regelmatig in het buitenland en dan heb ik soms ook wel eens 's avonds gewoon iets te doen.
ik mocht vroeger ook alleen oppassen omdat mijn ouders in het huis ernaast zaten hihi (kreeg toen meestal 25 gulden op een avondje van 7 tot 11-12 zoiets, ik denk dat 5/7.50 euro per uur wel okay is iemand geeft toch zijn vrije avond ervoor op, werken zie ik al wat anders, als je als gastouder zijnde 4/5 kindjes hebt dan heb je 20/25 euro per uur. Ik zei vroeger meestal mijn vrienden ervoor af om te gaan oppassen dus dan was het een leuke compensatie en kon ik de dag erna met dat geld gaan stappen Ik zou het zelf denk ik niet doen onder de 18 op laten passen of het moet zo zijn zoals bij ons dat haar moeder erlangs zou wonen.. Ik had het makkelijk de kids lagen al op bed en werden nooit wakker het was meer betaald tv kijken (en wij hadden toen geen schotel dus geen rtl4 etc dus was allang happy)
Wij hebben nog geen oppas nodig gehad, alleen het kinderdagverblijf en daar kan ik niet afdingen. Wij betalen dus meer dan die 5 euro per uur Maar, ik kan me er toch wel wat bij voorstellen. Een oppas zou ik vragen voor eenmalige zaken/uitzonderingen. Dat zijn vaak maar een paar uurtjes, het is onregelmatig en komt weinig voor. Dat zijn andere kosten dan wanneer je je kindje structureel vele uren naar een gastouder of kinderdagverblijf brengt. 2 uurtjes oppassen, is eenmalig 10 euro. En dat heeft mogelijk ook nog iets te maken met de gunfactor voor je buurmeisje. Terwijl meerdere dagen per week, 9 uur per dag opvang of gastouder, wel in de papieren gaat lopen bij een hoger uurtarief. Het is daarmee een zakelijke overeenkomst.