Hoi Opvang belde van de week dat dochter niet wilde slapen. Dochter is 14 maanden en slaapt weinig overdag 45 a 1,5 uur. Nou, kon ik haar niet direct halen en heb afspraken af moeten zeggen om op te halen. Op het moment werk ik niet. Ze gaat er ook maar twee korte middagen naartoe. Ze was wat vervelend maar niet bijzonder. Zij zeiden ze is wat moe en jenilig kom haar maar halen.? Het punt is dat ik het vreemd vind dat ze bellen en net deden of het helemaal niet goed ging. Ik betaal ze zodat ik erop kan vertrouwen dat ik dus afspraken kan inplannen. Mits uitzondering mogen ze mij bellen natuurlijk. Maar dit gaat toch wel ver, daar aangekomen was ze moe maar verder niks bijzonders. Ik vind dit maar vreemd. Is dit gebruikelijk? Er zijn toch meer kinderen die slecht slapen of een x niet. Hoe moet dit straks als ik werk heb?
Sorry maar dat vind ik echt super raar!! Je betaald er neem ik aan goud geld voor en wat moe en jengelig is echt geen reden om haar op te halen! Echt niet gebruikelijk hoor. Natuurlijk slapen meer kinderen niet (altijd) goed.
Vind ik wel vreemd ja! Mijn zoontje is een stuk jonger en slaapt op de opvang maar 2 keer 45 minuten. Dan kan ik hem dus net zo goed niet brengen als ze daarvoor gaan bellen.
Precies, en nu ben ik dus onzeker wat mijn dochter is geen geweldige slaper en wordt ouder dus ik verwacht dat het vaker voor gaat komen. Ik kreeg dus gisteren een gevoel alsof er wat met haar was en ja dan haal je haar op. Word er wel onzeker van ben aan het solliciteren. Ik betaal zeker te weten veel, ik werk nog niet dus volle pond!
Bellen ze misschien ook wat laag drempeliger omdat ze weten dat je thuis(niet aan het werk ) bent? Inderdaad wel vreemd dat ze hiervoor bellen. Zou dit wel met de leidsters bespreken waarom ze precies belden en dat dit voor jou geen reden is je kindje naar huis te halen
Hier bellen ze alleen als een kind zich echt niet lekker voelt cq ziek is. Een ziek kind voelt zich thuis toch het fijnste, en de leidsters hebben niet voldoende tijd om de hele dag aandacht te geven aan een zichtbaar ziek kind. Als hij hangerig of mopperig is omdat er bijvoorbeeld tandjes door komen, of omdat hij gewoon een tijdje wat meer moppert, laten ze hem lekker spelen. Ze proberen hem dan wat extra aandacht te geven, op schoot, knuffelen, etc. Daar gaan ze me niet voor bellen. Gelukkig maar!
Ik denk ook dat ze bellen omdat ze weten dat je thuis bent. Vind het niet kunnen en zou ze toch vragen om niet te bellen als ze eens niet (goed) slaapt, maar alleen als ze ziek is.
Wat raar! Ik heb dit zelf nooit meegemaakt gelukkig, zou dan ook vragen wat de reden precies is dat ze al zo snel bellen. Nu ben je gelukkig thuis, maar als je weer werkt dan zal je baas er denk ik ook niet blij mee zijn dat je om de kleinste dingen je dochter weer op moet halen.
Ja, ik ben er ook bang voor maar ik heb juist opvang omdat het noodzakelijk door allerlei omstandigheden waaronder mantelzorg. Dus ik kan niet zomaar weg, zucht vindt het wel raar dat ze het zo invullen. Ik zei nog ik kan niet zomaar weg maar ik heb dan ook geen zin om alle privé toestanden toe te lichten. Zucht..... Dus ik moet hier over in gesprek.
Het is inderdaad vreemd. Dochter sliep vorige week ook niet bij opvang, tja dan houden ze haar bezig. Zou dus inderdaad met ze in gesprek gaan. Jij hoeft niets te zeggen over je privé situatie, zij moeten uitleggen waarom ze bellen als er eigenlijk niets aan de hand is.
Nee dit hoort niet, absoluut niet. Ik zou zeker een melding maken want dit mag gewoon niet. Heeft ze koorts.. oke, daar trek je een lijn.. maar omdat ze niet bijzonder vervelend is maar niet wil slapen? Uh raar.
Als ze hier niet wil slapen, wat nog maar 1 keer is voorgekomen doen ze haar in de wandelwagen en wiegen ze wat. Wil het niet proberen ze het later op de middag nog eens. Gaan ze echt niet voor bellen en zou haar daarom ook niet komen halen. Kom haar halen bij ziekte en koorts. Of abnormaal raar gedrag. Niet een flauwekul reden en dat is ook niet nodig.
Heel raar en geen reden om te bellen en ervoor te zorgen dat jij haar ophaalt! Ziekte is een goede reden, maar zoiets?????!!!! NEE Hier een opvang die absoluut niet zomaar bellen. Nu met twee kinderen en 2 1/2 jaar ervaring ben ik nog maar één keer gebeld. Toen had zoonlief ruim 39 graden koorts. Logisch dus. Hij is echt wel veel vaker, snotterig, niet fit, jengelig en moe geweest in die periode van inmiddels bijna drie jaar. Ook is hij tot zeker zijn 2e jaar een moeilijke slaper geweest, ze hebben daar altijd alles uit de kast getrokken en ervoor te zorgen dat hij toch zo prettig mogelijk ging slapen. Zijn bijvoorbeeld ook meer eens eens met hem buiten gaan lopen in de wandelwagen, omdat hij dan vaak snel in slaap viel. Verder ook bij hem blijven zitten en over zijn bolletje aaien, noem maar op. Zou dus hierover wel even een gesprek aan gaan. Wellicht is het een idee toch te kijken naar een andere opvang, want inderdaad, als het hun gewoonte is om snel te bellen, dan is dat hopeloos op het moment dat jij wel aan het werk bent. Heb zelf mijn kindjes wel eens met koorts opgehaald, ze hadden niet gebeld. Het was prima te doen met hem, dus ze vonden het niet nodig ons uit het werk te bellen.
Nee is niet normaal. Dochter slaapt ook 45 min en altijd eerder wakker dan zelfs 3jarige. Nooit problemen ze pakken haar op en gaan met haar spelen: lekker toch aandacht voor 1 kind) zou mij niet echt boeien of ze slaapt of niet ze moeten het zelf oplossen gewoon extra moe maken of meer bieden etc. Ik zou dat vreemd vinden en gewoon naar andere kinderdagverblijf gaan. Miss ze is wat prikkelig en jengelig door weinig slaap waardoor ze haar niet aankunnen. Ik kan mij goed voorstellen als er zijn 10 kids van 0-2 jaar en iedereen gaat naar bed en ze ligt te huilen dat ze andere wakker houd waardoor ze moeten haar weghalen vanuit bed maar tis ja alsof ze enige is die dat doet. Overigens als je haar indd niet volle dag brengt vanaf 8 uur ze is gewoon niet moe genoeg en kinderen doen alles na bijv mijne gaat ook niet 1-2-3 in bed soms thuis maar daar om 12.30 ze is gewoon "licht uit" en na 45 wakker. Ook niet ideaal ze naakt andere wakker met gillen "wakker worden!!" Maar ze zijn snel bij en pakken haar op. Zou mij echt niet boeien hoe ze dat oplossen. Ik moet blije kind afgeven om 8 uur en blije kind terugnemen om 6 uur. Hier eigenlijk ouders worden gebeld alleen als kind koorts heeft en eeg huilerig. En uiteraad ala iets ergst gebeurd of kind echt te ziek. Ik heb btw ook flex kdv ze gaat 1x per week en de dag mag ik wijzigen als ik wil of extra dag etc. Ik werk vanuit huis en ze weten dat en konden ook bellen maar binnen jaar werd ik 1ker gebeld dat ze koorts had toen ben ik heen gegaan pcm indoen en ging weer weg.
Ongelooflijk! Wat een luilakken... Mijn gastouder belt alleen als er een echt ziek is of als er echt wat zou gebeuren. Vervelende kinderen die niet willen slapen? Jammer dan...dan maar wat harder werken. Zou dit zeker aankaarten en anders wat anders zoeken want zo kan je nooit rustig een afspraak inplannen...
Vreemd... Ons meisje slaapt ook niet geweldig goed op de opvang, maar ben daar nog nooit over gebeld. Ben toevallig woensdag voor het eerst gebeld. Ze had 38,8 en was niet al te vrolijk. Hoefde niet gelijk te komen, als ik haar maar niet tot 18:00 liet zitten omdat er dan maar een leidster is en ze er dan minder tijd voor haar hebben.
Dat vind ik ook raar! Daar kan je toch niet op bouwen? Tja als een kindje ziek is (met of zonder koorts) of enorm langdurig verdrietig dan zou ik ouders bellen en overleggen wat te doen. Zo heb ik een baby in mijn oovang als gastouder die na twee keer twee uurtjes wennen, de eerste echte dag bij ons was. Naar mate de dag vorderde huilde hij steeds meer, sliep amper en ik kon nog amper wat met de andere kinderen doen. Ook dronk hij niet echt meer. De draagzak, wandelwagen of op de arm, niets werkte meer. Ik heb ouders toen ingelicht en toen gaven zij zelf aan eerder terug te komen van het werk. Zij was heel blij dat ik dit liet weten. Er zijn trouwens heel veel kinderen die op de opvang anders of slechter slapen. Ik zou vragen wat gebruikelijk is daar en anders een andere opvang zoeken..!
Nou ik zou volgende keer zeggen: bedankt voor het melden en suc6 ermee. Jeetje als ik voor elk kind dat weinig sliep zn ouders had moeten bellen waren de wachtlijsten in 1 klap weggeweest.