Hoi, ik heb weer iets raars (nou ja komt toch in 5-10% gevallen voor zegt de gyn) maar mijn bloedplaatjes dalen nu (28 wkn) en ook mijn HB daalt, nog wel ok (6.7). Het is geen HELLP (ben al helemaal doorgelicht ivm geschiedenis) en ook geen erge bloedziekte (alle bepalingen al gedaan) dus het hoort bij de zwangerschap. Het heet Thrombocytopenia in het engels. Nu hoop ik eigenlijk dat ik niet de enige op dit forum ben . Zijn er nog meer die hiermee te maken hebben? Moet nu om de week bloedprikken wat de grens is 50 (lager mag niet) maar zit nu op 85 dus zit er niet zover vanaf. Ze kunnen wel prednison geven of infuus maar daar wachten ze nog mee tot het echt nodig is.
Mijn zusje heeft itp, ik weet er dus wel het een en ander vanaf, maar hoe dat met een zwangerschap zit wat minder. Ze is net 19 Ze moeten zorgen dat je bij de bevalling op een gangbaar aantal bloedplaatjes zit zodat je niet leegbloed en niet te weinig bloed in je lichaam hebt. Dit kan op verschillende manieren. Ik neem aan dat er contact is geweest met een hematoloog, zo niet dan zou ik daar wel om vragen. Google eens op itp en zwangerschap. Hier alvast een link met wat informatie! Immuun trombocytopenische purpura (ITP) (Ziektebeelden) Sterkte en heb je meer vragen dan mag je altijd pb'en!
Hi Doortje dank voor je reactie. Bij mij is het echt door de zwangerschap of door het gebruik van Heparine. Ze weten het niet. Vind het best eng maar goed krijg prednison als het echt te laag gaat worden. Hoop stiekem dat het weer een beetje gaat stijgen nu is het 80 nl. en het moet minimal boven de 50 blijven.