wat moet ik hier n van denken

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door LiAnn, 19 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elmo

Elmo Niet meer actief

Die waarde kan helaas in alle gevallen hoog zijn.
    Bij een mk kan je hCG heel lang hoog blijven...en bij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap ook.
    Je zal inderdaad het weekend af moeten wachten.
    Als er een goede zwangerschap in de baarmoeder was geweest dan hadden ze iets moeten zien.
    Een vruchtzakje, zwangerschapsring of flink verdikt baarmoederslijm.
    Als van dit alles geen sprake is....dan lijkt het of het ergens anders zit of al weg is.
    Lastig zeg!
    Ik weet van bijv. Elvira:
    Zij heeft na IVF ook een mk gehad. Haar waarde bleef hoog. Er zat dus ergens weefsel ingenesteld maar was niet te vinden. Ze heeft uiteindelijk een hele pittige kuur gehad om de boel weer schoon te krijgen.

Niemand kan hier iets zinnigs over zeggen denk ik...je zal het tot maandag af moeten wachten en hopen dat ze in het ziekenhuis een beetje doorpakken en goed gaan kijken wat er nu aan de hand is.

Elmo

2. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    jeetje liann wat lees ik nu, ik lees het nu pas! jeetje wat erg meis, ik weet dat je zo lang bloede toch? dus het is geen endo maar een zwangerschap. ik begrijp uit het verhaal dat de hsg en de echo uitwijzen dat het niet goed zit? jeetje zeg wat overkomt je nu inees? meid wat erg, dit had je nooit verwacht! ik denk aan je en een hele dikke knuffel! pppfff heb er geen woorden voor...

3. LiAnn

LiAnn Bekend lid

1 feb 2009
    539
    0
    0
    elmo bedankt voor de .itleg.

het was net of hij iets zag hij meette het ook op maar zei er niets van en printte het,ik weet het ook niet ik voel me zwaar kl.te in ieder geval. de reden dat ik gister toch nog een test deed was omdat ik zo erg moe ben en een gloeiend gezicht/wangen en ik kreeg gewoon een ingeving dat ik het gewoon even moest doen. maar ja maandag bloedprikken en dinsdag naar de arts. bah bah bah...eo

lfs liAnn

4. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Liann een hele dikke knuffel, dit weekend kan je het tot je door laten dringen en dan maandag vragen om duidelijkheid zodat je het allemaal goed snapt. Een hele dikke knuffel, dit is echt heel erg!

5. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    jeetje meis, wat een onzekerheid weer.
    erg onaardig van die arts zeg om er zo mee om te gaan, het is al een hele periode van onzekerheden dus is het wel prettig als ze duidelijk en vriendelijk de uitleg geven.

mijn hcg waarde was de vorige keer met 4,5 week zwangerschap onder de 100, heel erg laag was dat.
    dus vind jou waardes erg hoog.

hoop toch voor je dat ze maandag uitsluitsel voor je hebben meid, wat het ook wag zijn. die onzekerheid is het ergste wat er is.

en nu mag je dus niet eens verder, dikke knuffel voor je.

liefs lisa.

6. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    klinisch chemisch analist en het AMC
    Wijk bij Duurstede
    pfft, nu weet je nog niet meer. Wat een arts zeg. Heb je ook niets aan. Hoop dat je volgende week een andere hebt.
    Balen dat je nu het hele weekend moet gaan zitten wachten!

7. LiAnn

LiAnn Bekend lid

1 feb 2009
    539
    0
    0
    Ik heb totaal geen verstand van de hcg waarden ds ik weet ook niet wat hoog of laag is en zo..en wat normaal is bij zoveel weken zwangerschap.
    Ik weet niet of het nn dan een mk is of een bbz ik weet het gewoon helemaal niet meer.
    Ik vind het onzettend fijn dat jllie zo lief zijn ,ik moet bijna steeds :cry: als ik de reacties lees ben zo emo op het moment.j

Lfs LiAnn

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

Bij Ruben had ik op de testdatum 182, dit was prima.
    2x een mk gehad. 1x met 16 en 1x met 46....
    Jouw waarde is dus wel echt aan de hoge kant hoor!

Heel ingewikkeld, jouw verhaal.
    Ik vind het echt heel sneu voor je!

9. Stef1978

Stef1978 Bekend lid

Lieve LiAnn,

2 jaar geleden heb ik waarschijnlijk één BBZ gehad! Mijn HCG waarde toen was 800, op de echo was toen niks te zien wel zat er bij mij iets aan mijn rechter eierstok. Vandaar dat ze dachten dat het één BBZ zou zijn geweest, het was niet doorbloed dus geen reden om het operatief weg te haeln! Vervolgens moest ik 2 keer per week bloedprikken om de waarden in gaaten te houden, als ze zouden stijgen was dat dus niet goed. Maar gelukkig daalden ze bij mij! OOk wij zijn toen in het ziekenhuis raar behandelt en kregen weinig uitleg, dus veel vragen.

Bij ons bleef de vraag open wat het nou geweest is, het kan een MK zijn geweest maar ook mss een BBZ! Nooit achter gekomen! Dit is voor ons dus ook een reden geweest om niet naar het ziekenhuis meer te gaan en zitten we nu bij een prive kliniek! Daar werd dus ook meteen gevraagd waarom er geen laprascopie is gedaan? Dat weten we dus ook niet en nu is het te laat ervoor, geen idee wat er ooit gezeten heeft!

Meid hoop voor jouw dat je gauw weet wat er aan de hand is en dat je meer zekerheid krijgt! Leef met je mee, heel veel sterkte en één dikke knuf!

Tuut Stef

10. Giegel

Giegel VIP lid

20 apr 2008
    5.743
    0
    36
    Op deze pagina kan je een tabel vinden met de hcg waardes en zwangerschapsduur.
    De waardes varieren echter heel erg en het zegt niet of een zwangerschap goed verloopt.
    Maar misschien heb je er iets aan :)

Zelf maak ik altijd lijstjes met vragen die ik heb, die ik meeneem naar de gyn zodat alle vragen worden beantwoord. Na het consult ontstaan dan wel weer nieuwe vragen die ik meeneem naar het volgende bezoek.
    Als je je vragen opschrijft kan je ze dinsdag meenemen, de arts zal daar zeker niet van opkijken.
    Sterkte!

11. LiAnn

LiAnn Bekend lid

1 feb 2009
    539
    0
    0
    Elmo jij zegt dat mijn waarden ds best hoog is,maar dat is dan slecht ..
    Sorry als het niet zo goed snap maar ik ben echt helemaal in de war.

Stef,bedankt voor je verhaal, ik hoop gewoon dat ik dinsdag meer weet dan is mijn 'eigen' ivfarts er. zmaar pfff wat is dat nog ver weg.

Ik keek ook zo naar de volg poging .it ik mocht vandaag eigenlijk weer beginnen met de deca..bahh

Lfs LiAnn

12. Elmo

Elmo Niet meer actief

Nou......de hoogte van je waarde zegt op dit moment niet zoveel denk ik...
    Want je weet net wat waar zit en of er nog wat zit...snap je.

Het is wel hoger dan een vroege mk (zoals in mijn geval)...maarja...je hoort de meest gekke dingen hoor. Ik heb geen idee wat er bij jou aan de hand is, ik kan alleen maar meedenken en suggesties doen.
    Ik vind het vooral knullig dat je zo naar huis bent gestuurd, eigenlijk kan dat niet vind ik.

13. LiAnn

LiAnn Bekend lid

1 feb 2009
    539
    0
    0
    Elmo, je hoort van hem meer negatieve verhalen/reacties. Ik weet gewoon niet waar ik aan toe ben is het een mk of een bbz Hij maakt een echo ziet er iets op doet het meten en print het hij zegt hier vervolgens niets over. En vraagt ben je ooit zwanger geweest,ik zei nee, hij zegt de bloedwaarde is positief,dan vraagt mijn man is ze dan zwanger hij zegt ja,maar niet meer...
    En zegt wel mocht ik nog erg b.ikpijn krijgen dan moet ik direct bellen,ik vraag verwacht je dat nog hij zegt nee..
    Elmo als jij iets denkt van wat het kan zijn of wat er misschien gebe.rt kan zijn je ma g echt eerlijk zijn.

anderen ook nat..rlijk
    de letters waar een . bij staat die kan ik niet gebr.iken..

Lfs LiAnn

14. Zoe1976

Zoe1976 Fanatiek lid

8 aug 2007
    1.059
    0
    0
    commercieel medewerkster
    Jeetje Lian, wat lees ik nu allemaal. Wat een drama, ik snap al je onzekerheid.
    Kan je helaas geen advies of raad geven...Heel dikke knuffel vanaf hier, hoop dat je snel duidelijkheid hebt.

Dikke X

15. LiAnn

LiAnn Bekend lid

1 feb 2009
    539
    0
    0
    Hey,
    ik was vroeg wakker,toen ik wakker werd dacht ik is dit no. echt waar..Ik vind het zo jammer dat ik /wij geen d.idelijk heid hebben gekregen.
    Mijn man en ik wilde al bij elkaar in de armen vallen toen hij eerst zei dat ik zwanger was en dan eventjes later .zei hij maar niet meer. .
    Wat ik ook zo jammer vind dat ik niet mag beginnen met sp.iten.

toch heel apart dat je donderdagavond opeens een ingeving krijgt dat je een test moet doen..

Lfs LiAnn

16. LiAnn

LiAnn Bekend lid

1 feb 2009
    539
    0
    0
    ik zit vol met vragen..
    Als het een bbz is, had hij dit dan gisteren met de echo moeten zien.. ik ben de achtentwintigste feb gaan menstreeren en heb behoorlijke b.ikpijn gehad. En veel bloed verloren. Is dit dan toen geweest.. Ik heb ook op tien maart nog een echo gehad omdat ik gebeld had dat ik zo veel bloed verloor en last van mijn b.ik had mijn eierstok zag er toen goed .it er zat wat vocht in mijn b.ik en je kon goed zien dat het bmslijmvlies nog dik was. Ze zei ook toen dat ik nog wel even kon menstr.eren.Maar dat dit wel normaaal is na een misl.kte ivf poging.
    Mijn hb was gisteren negen..

Lfs LiAnn
    /

17. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    klinisch chemisch analist en het AMC
    Wijk bij Duurstede
    Vervelend is dat, vol vragen zitten, maar ze nog niet kunnen stellen.
    Schrijf jij je vragen ook altijd op? Ik moet wel, anders vergeet ik alles te vragen en sta ik vervolgens buiten de deur met nog meer vragen.

18. LiAnn

LiAnn Bekend lid

1 feb 2009
    539
    0
    0
    ja ik ga van het weekend maar samen met mijn man even bedenken wat we willen vragen.
    Hij vond het ook zo ond.idelijk allemaal.

Lfs LiAnn

19. LiAnn

LiAnn Bekend lid

1 feb 2009
    539
    0
    0
    Hey.
    nog even een vraag, is het dan nu wel normaal dat ik wel wat syptomen heb(zwangerschapsklachten) ik ben heel erg moe,soms misselijk (ook sávonds) mijn wangen gloeien erg(ik weet niet of dit er uberhaubt bij hoort. Dit komt dan waarschijnlijk door hCG?
    en wat zegt mijn hb (9,0) hier?

Lfs LiAnn

20. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.034
    6.135
    113
    Happyland
    Ik denk dat dat wel degelijk door die hcg is dat je die symptomen hebt.
    Ik voel zo erg met je mee, kan me heel goed voorstellen hoe een kl#teweekend je nu moet hebben.
    Ik vind het echt aso dat die arts niet meer info heeft gegeven.
    zeker omdat zwanger worden toch al een gevoelig punt is...
    Schrijf al je vragen op papier en stel ze maandag aan dr van D.
    Ik neem aan dat je haar hebt?
    En vermeld haar zeker je ongenoegen over dr L.
    't Kan gewoon niet door de beugel dat hij jullie zo in het ongewisse laat.Die man heeft zoveel ervaring dat hij heus wel een idee moet hebben wat er schort.
    Veel sterkte.

Deel Deze Pagina