Ik heb jeugdzorg omdat ze wouden kijken hoe ik het zou doen met mijn kinderen en omdat wij een hoop meegemaakt hebben. Gelukkig met ons gaat het super goed en stopt jeugdzorg hier ook binnenkort en voor nu heb ik ze achter me staan. Ook die heeft mijn moeder gebeld om contact te krijgen met mijn kinderen. Het is gelukkig niet gelukt. Ook bjz schrijft een brief voor de rechter dat het allemaal niet in het belang van de kinderen is en ze genoeg kansen heeft gehad.
Ze had mijn kinderen nooit mogen zien.laat je niet overhalen en houd die kinderen uit de buurt van zo'n naar iemand
Ga ik zeker doen. Bedankt! Ben erg bang geworden dat ik toch mijn kinderen aan haar zou moeten meegeven. Uit angst heb ik gehandeld naar wat advocaat het beste vond.
Iemand die mij mishandeld zou hebben zou ik nooit meer in mijn buurt laten en al helemaal niet in de buurt van mijn kinderen! Ik zou zelfs een contactverbod aanvragen.
Is ze op zoek naar contact met alle kinderen of alleen de oudste? En hoe oud is deze oudste? Ik vind dat je veel te meegaand ben geweest. Ze heeft totaal nergens recht op en dat weet zij zelf waarschijnlijk ook wel. Dus laten gaan, je kinderen leren dat ze direct naar huis moeten komen als ze haar zien en er verder geen woorden meer aan vuil maken thuis. Overigens zou ik echt verhuizen overwegen als er zo'n "dreiging" in mijn hofje zou wonen. Je oma misschien zelf niet maar haar omgeving dus blijkbaar wel.
Ze wil alle 4 de kinderen tegelijk hebben maar t draait uiteindelijk km de oudste. Ze zegt hiervoor de grootste zorg gehad te hebben. De oudste is 6 en half. De kinderen zijn bang en durven niet te vertellen dat ze met hun gepraat heeft. Ik hoor dit elke keer van mijn oma die dat komt vertellen aan de deur. Verhuizen ben ik mee bezig maar kan nog zn 2 jaar duren. Voor ij recht heb op een ander huis.
Kan jeugdzorg je hierin niet bijstaan. aangeven dat verhuizen voor jullie heel belangrijk is? wellicht heb je recht op urgentie. sterkte!
Is er ook een papa in beeld? Misschien kan hij beter deze "zaak" overnemen zodat angst geen rol meer speelt. Angst is een slechte raadgever zoals je nu ook ziet.
Ik kan mij niet indenken dat er iemand idioot genoeg is om jouw moeder en haar zuster bij jouw kinderen te laten in je eigen huis en dat jij tijdens het bezoek het huis uit moet. Gewoon voet bij stuk houden. Het zijn JOUW kinderen en het is JOUW huis. Stel je eigen eisen en laat het haar niet bepalen! Uit je verhaal proef ik een beetje dat je haar de boel laat dicteren. Niet meer doen, ga er boven staan. Sterkte!
Er is 1 papa in beeld. Helaas word hij hier niet op aangesproken ondanks gezag en voogdij die hij ook heeft. Maar hij woont niet bij mij. alleen ik krijg de brieven. Zodra er een zaak komt gaat hij ook naar een advocaat toe en naar de zaak ondanks dat hij niet opgeroepen zal worden.
Hoeveel papa's zijn er ? .. En het lijkt mij dat hij wel opgeroepen zal worden. Het gaat toch ook om zijn kinderen? Sterkte met alles!
@ano19 als hij gezag heeft is hij belanghebbende en moet hij opgeroepen worden, beter gezegd jouw moeder heeft niet alleen toestemming van jouw nodig maar ook van de vader. Laat je overigens niet te bang maken door de wetten. Ik heb de laatste jaren meerdere zaken van mijn ex schoonouders voor mijn kiezen gekregen waarin zij bij het verzoekschrift beweerde dat zij een nauwe persoonlijke betrekking hadden (lees: veel zorg) en daardoor recht hadden op family life. Ze zijn tot nu toe iedere keer niet ontvankelijk verklaard. Als jeugdzorg al aangeeft het niet in het belang van de kinderen te vinden is de kans heeeeeeeeeel erg klein dat het gaat gebeuren. Je mag me evt wel pb'en als je meer wilt weten. @moppiemuis helaas hebben ook opa en oma en anderen met een nauwe persoonlijke betrekking/family life het recht om een zaak aan te spannen. Dat is al een tijdje zo (geloof sinds 2007), de wijziging waar een voorstel voor is gemaakt is nu in het leven geroepen omdat het vaak wordt afgewezen. De wijziging zou het makkelijker moeten maken om een nauwe persoonlijke betrekking aan te tonen. Nu wordt vaak een 'normaal' opa en oma bezoek met ouders of een logeerpartijtje in dit soort zaken volledig uit het verband getrokken en wordt er gezegd dat uit dat soort omgangen/contacten blijkt dat er langdurig en veelvuldig voor het kind gezorgd wordt. (Want dat is nu nodig om een nauwe persoonlijke betrekking aan te tonen) als ze de wijziging erdoor krijgen is in principe de 'normale' omgang/contact voldoende mits er geen bijzonderheden zijn.
Wat bedoel je dat je moeder zegt dat ze voor de oudste de meeste zorg heeft gehad? Hebben jullie bij haar in huis gewoon ofzo? Verder zou ik je advies vooral inwinnen bij een advocaat en bjz. Zij kennen, neem ik aan, niet alleen jouw kant van het verhaal maar ook die van je moeder. Zij kunnen beter inschatten welke rechten zij eventueel zou kunnen hebben. Als ze geen poot heeft om op te staan, kun je haar inderdaad uit jullie leven bannen. Maar als zij mogelijk wel rechten heeft, dan heeft je advocaat gelijk dat het tegen je kan gaan werken als je de kinderen volledig bij haar vandaan houdt. Laat je dus echt goed informeren door iemand die het volledige verhaal kent.
Jeetje ik zou ook gaan voor contactverbod, zo iemand zou nooit in de buurt van mijn kinderen mogen komen! Heel veel sterkte en een dikke knuf
Nee ze heeft nooit de zorg voor haar gehad. T langste was 1 week logeren waarna ze dus bang afgezet is bij het gast gezin. Dit was bij een tante en oom van mij. Ze waren op vakantie.
Mag ik vragen waarom er sprake is of was van eem gastgezin? Jij was er toch als moeder of kon je zelf niet (voldoende) voor haar zorgen? Probeer het verhaal een beetje te snappen....
Jeetje meid, kun je geen straatverbod aanvragen?? Wat een geschifte moeder heb jij! Ik snap dat jij getekend bent voor het leven, en je het nu compleet anders wil voor je eigen kids! Geef dit ook aan bij je psycholoog en jeugdzorg. Dat je zo niet verder kunt met je leven als zij zich constant blijft bemoeien met jou en je kinderen. Misschien kun je zo sneller verhuizen? Ik zou het in ieder geval proberen. Dat je er helemaal aan onderdoor gaat zo, en dat kan en mag toch ook niet de bedoeling zijn als moeder van vier! Dat je van alles hebt geprobeerd, maar dat het alleen te doen is om jou het leven zuur te maken! Verder zou ik sowieso eens met een andere advocaat gaan praten en eventueel een afspraak maken met het juridisch loket. Dan kunnen zij ook een dossier bijhouden. Dit verhaal is toch te belachelijk voor woorden? Dat ze dit allemaal zomaar mag en kan! Laat je niet kapot maken meid! Heel veel sterkte!