Vraagje voor golden eigenaars

Discussie in 'De lounge' gestart door Vuurmeisje, 8 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vuurmeisje

Vuurmeisje Bekend lid

15 jul 2009
    727
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo ik heb weer een vraagje,
    Mijn man en ik hebben sinds 4 maanden een onwijs lieve maar o zo ondeugende golden retriever pup, een reu. Hij kwam bij ons en toen woog hij 2,9 kilo. Hij was ook heel erg klein, dus hij was niet te licht. Nu 4 maanden later is hij zo rond de 23/24 kilo. Is dit een goed gewicht voor een reu? Gemiddeld zeg maar? Hij is niet te dik, dat check ik, ik kan zijn ribben nog goed voelen. Vind het gewoon leuk om te weten of het een beetje gemiddeld/groot gewicht is en of er mensen zijn die misschien kunnen voorspellen hoe groot hij met een jaar zou kunnen worden...
    Groetjes en alvast bedankt,
    Vuurmeisje

2. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Het is altijd wel leuk (vind ik) om een boekje over het ras van je hond te hebben waar alle info in staat,op internet staat natuurlijk ook veel info.Hij word ongeveer 27-35kilo.Ligt ook z'n bouw natuurlijk :)
    Golden Retriever
    Goldens zijn leuk/mooi.

3. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Wij hebben geen golden, maar een basset. En een gewicht is eigen aan de hond...

Onze basset is kleiner en smaller dan een standaard basset. Vandaar dat het gewicht ook heel anders ligt. Volgens onze fokker moeten we niet naar het gewicht kijken, maar naar de bouw en zoals jij ook zegt: de ribben goed kunnen voelen.

Zoals Gijsje schrijft, ze geven een gemiddeld gewicht aan op websites en in de boekjes. Dus als je hond daarin zit, is het zeker en vast dik in orde!

Veel plezier met je ondeugende pup! ;) Enne, geniet ervan want voor je het weet zijn ze volwassen (die van ons is nu 1,5 jaar)

4. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.642
    322
    83
    Gewicht zegt niet alles, want hoe groot is je pup ongeveer?
    En maak hem eens goed nat en kijk of je ook ribben kunt zien ;)

Heb je misschien een foto van hem ??
    (van bovenaf )

5. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.642
    322
    83

Ik heb een Duitse Herder teef, die zijn tussen de 25 en 32 kg hoort te wegen.. Maar ja hoe groot is de hond..
    Die van mij weegt ongeveer 31 kg, maar is wel ruim 61 cm groot.. Dus voor een teef vrij groot..
    Verschild idd zo per hond..

6. Vuurmeisje

Vuurmeisje Bekend lid

15 jul 2009
    727
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zal straks even een foto plaatsen, hij is ongeveer qua lichaam net zo hoog als een zitstoel ( een gewone hoge ) en met kop erbij dus nog groter. We hebben een collieteefje en die is 5 jaar en hij is net zo groot als zij. Hij is gewoon erg groot qua lichaam, grote poten stevige nek, stevige spieren en grote kop.

Deel Deze Pagina