Ik merk zeker sinds we er een 2e bij hebben dat we (en dan vooral ik) vaak voor verrassingen staan. Bijvoorbeeld manlief zegt doodleuk 'het wordt laat hoor, dus ik eet niet mee vanavond' en dan heb ik geen flauw idee waar het over gaat. Hij beweert dat ie het toch ruim van tevoren aan heeft gekondigd dat ie bijv. een bedrijfsetentje heeft terwijl ik toch echt zou zweren dat hij nooit wat gezegd heeft. Dit is dan nog een vrij onschuldig voorbeeld, maar zo is het dus ook een keer gegaan met een zakenlijke trip naar het buitenland waar ik pas een paar dagen van tevoren van op de hoogte was (terwijl hij het al maanden geleden verteld zou hebben). Om wat meer overzicht van alle afspraken binnen het gezin bij te houden wil ik er dus een overzicht/planner/memobord/familieagenda. Maar ik wil iets wat écht handig is. Dus waar zweer jij bij als het gaat om het bijhouden van jullie gezinsafspraken?
Ik heb een whiteboard in het gangetje bij de toilet hangen. Zodra je de toiletdeur opendoet kijk je op dat bord. Als je naar de badkamer gaat kom je erlangs en als je in de keuken staat zie je hem. Kan je niet omheen
Gewoon een agenda open leggen op een plekje waar je vaak langskomt/wat uit moet pakken. En dan wel je afspraken erin schrijven he haha
Wij hebben een memobord.. Mijn vriend werkt onregelmatig en ik schrijf elke week zijn rooster op het bord.. En dan ook de afspraken.. Verjaardagen enz..
Een agenda in m'n tas, en een kalender (2 weken per keer) op het toilet. Zodra ik nieuwe afspraken maakt komt het meteen in de agenda en op de kalender. Weet ik bijv. dat m'n moeder naar het ziekenhuis moet, en dat ik 's avonds even wil bellen hoe het was, dan zet ik een afspraak met alarm in m'n telefoon, want tsja... ook ik kan niet alles onthouden
Wij ook, kijk ik weet dat hij elke woensdag avond weg is maar de laatst 2 keer was hij wel thuis en ik baal dan, had lekker een avondje voor mezelf geplant en dat schrijft hij dan niet op. Maar als hij moet klussen in het weekend schrijft hij het wel op.
Wij hebben een kalender in de wc hangen. Maar ik vergeet regelmatig dingen erop te schrijven, dus dat is ook weer niet handig haha. Dus denk dat het niet uitmaakt hoe je iets bijhoudt, als je maar wel alles opschrijft!
Hier ook gewoon een agenda.. kleintje bij de telefoon, eentje met van die ringen zodat die altijd goed open blijft liggen... Ideaal...
Ik schrijf alles in mijn eigen agenda en ook op de barbapapa kalender die vooral bedoeld is voor M . Maar hier gaat er ook wel eens iets 'mis' (hoewel we allebei gelukkig geen zakelijke trips hebben). Wel zelden, ook omdat onze avonden al goeddeels met wekelijks terugkerende dingen zijn volgepland (allebei een werkavond ed). Mijn ouders hadden (hebben) zo'n hele saaie weekplanner (afscheurbaar) in de keuken staan, daar staat echt alles op ...
Wij hebben een giga whiteboard in de keuken hangen (was over bij ons op school) en daar schrijven we alles op, maar lukt nog niet altijd hoor..
Kalender in de keuken. Lekker ouderwets Is ical ook interessant als 1 iemand van het gezin voorzien is van iphone of ipad?
oe ja ik ken dat hahaha tot ergenis van mijn vriend. want ik vergat echt alles!!!!!!!! we hadden een kalender maar hij vergat steeds zijn afspraken op te schrijven dus dat had ook geen zin. later herhaalde hij het gewoon steeds dat hij op ....dag iets te doen had
Mijn agenda, daar houd ik ALLES!! in bij. Wanneer ik afspraken moet maken, wanneer we afspraken hebben, werkuren (dit wisselt nog wel eens) Moet mijn man iets weten kan hij in mijn agenda kijken, of ik vertel t m (bijv. tandarts afspraken)
Ik heb voor mezelf mn agenda, daar staan vooral dingen in van school en van mezelf, maar ook wel van Finn, doktersafspraken e.d. We hebben in de keuken een familiekalender. Daarop staat ook het rooster van mijn man, en zo kan ik dus meteen zien wanneer Finn naar een oppas zou moeten of niet. Mijn man werkt onregelmatig, dus dat is soms best een gepuzzel, maar dit werkt erg goed! Maar ik moet wel zeggen dat ik alles daar op invul, zelf.