Hoe houden jullie het bij?

Discussie in 'De lounge' gestart door iMama, 5 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iMama

iMama Actief lid

21 okt 2011
    445
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik merk zeker sinds we er een 2e bij hebben dat we (en dan vooral ik) vaak voor verrassingen staan. Bijvoorbeeld manlief zegt doodleuk 'het wordt laat hoor, dus ik eet niet mee vanavond' en dan heb ik geen flauw idee waar het over gaat. Hij beweert dat ie het toch ruim van tevoren aan heeft gekondigd dat ie bijv. een bedrijfsetentje heeft terwijl ik toch echt zou zweren dat hij nooit wat gezegd heeft.
    Dit is dan nog een vrij onschuldig voorbeeld, maar zo is het dus ook een keer gegaan met een zakenlijke trip naar het buitenland waar ik pas een paar dagen van tevoren van op de hoogte was (terwijl hij het al maanden geleden verteld zou hebben).
    Om wat meer overzicht van alle afspraken binnen het gezin bij te houden wil ik er dus een overzicht/planner/memobord/familieagenda. Maar ik wil iets wat écht handig is.
    Dus waar zweer jij bij als het gaat om het bijhouden van jullie gezinsafspraken?

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

3. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Ik heb een whiteboard in het gangetje bij de toilet hangen. Zodra je de toiletdeur opendoet kijk je op dat bord. Als je naar de badkamer gaat kom je erlangs en als je in de keuken staat zie je hem.

Kan je niet omheen ;)

4. Rundeeprunwild

Rundeeprunwild Fanatiek lid

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Gewoon een agenda open leggen op een plekje waar je vaak langskomt/wat uit moet pakken. En dan wel je afspraken erin schrijven he haha;)

5. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Wij hebben een memobord.. Mijn vriend werkt onregelmatig en ik schrijf elke week zijn rooster op het bord.. En dan ook de afspraken.. Verjaardagen enz..

6. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    Ik heb in de keuken een kalender hangen waar we alles opschrijven. Werkt erg handig!

7. Djinti2011

Djinti2011 Bekend lid

8 aug 2007
    772
    0
    0
    Medewerkster order fullfillment
    Eindhoven
    Een agenda in m'n tas, en een kalender (2 weken per keer) op het toilet. Zodra ik nieuwe afspraken maakt komt het meteen in de agenda en op de kalender.

Weet ik bijv. dat m'n moeder naar het ziekenhuis moet, en dat ik 's avonds even wil bellen hoe het was, dan zet ik een afspraak met alarm in m'n telefoon, want tsja... ook ik kan niet alles onthouden :)

8. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Wij ook, kijk ik weet dat hij elke woensdag avond weg is maar de laatst 2 keer was hij wel thuis en ik baal dan, had lekker een avondje voor mezelf geplant en dat schrijft hij dan niet op.
    Maar als hij moet klussen in het weekend schrijft hij het wel op.

9. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.575
    113
    agenda in de keukenla.

10. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Wij hebben een kalender in de wc hangen.
    Maar ik vergeet regelmatig dingen erop te schrijven, dus dat is ook weer niet handig haha.
    Dus denk dat het niet uitmaakt hoe je iets bijhoudt, als je maar wel alles opschrijft!

11. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Hier ook gewoon een agenda.. kleintje bij de telefoon, eentje met van die ringen zodat die altijd goed open blijft liggen... Ideaal...

12. tulip

tulip Niet meer actief

wij hebben dus zo'n familiekalender, ieder zn eigen vakje per dag.

zogelukkig, ical???

13. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    +1 (of BusyCal) :)

14. iMama

iMama Actief lid

21 okt 2011
    445
    0
    0
    NULL
    NULL
    is iCal iets voor iPhone?

15. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik schrijf alles in mijn eigen agenda en ook op de barbapapa kalender die vooral bedoeld is voor M :). Maar hier gaat er ook wel eens iets 'mis' (hoewel we allebei gelukkig geen zakelijke trips hebben). Wel zelden, ook omdat onze avonden al goeddeels met wekelijks terugkerende dingen zijn volgepland (allebei een werkavond ed).

Mijn ouders hadden (hebben) zo'n hele saaie weekplanner (afscheurbaar) in de keuken staan, daar staat echt alles op ...

16. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Wij hebben een giga whiteboard in de keuken hangen (was over bij ons op school) en daar schrijven we alles op, maar lukt nog niet altijd hoor..

17. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Kalender in de keuken. Lekker ouderwets :)

Is ical ook interessant als 1 iemand van het gezin voorzien is van iphone of ipad?

18. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

oe ja ik ken dat hahaha tot ergenis van mijn vriend. want ik vergat echt alles!!!!!!!!
    we hadden een kalender maar hij vergat steeds zijn afspraken op te schrijven dus dat had ook geen zin.

later herhaalde hij het gewoon steeds dat hij op ....dag iets te doen had

19. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Mijn agenda, daar houd ik ALLES!! in bij.
    Wanneer ik afspraken moet maken, wanneer we afspraken hebben, werkuren (dit wisselt nog wel eens)
    Moet mijn man iets weten kan hij in mijn agenda kijken, of ik vertel t m (bijv. tandarts afspraken)

20. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik heb voor mezelf mn agenda, daar staan vooral dingen in van school en van mezelf, maar ook wel van Finn, doktersafspraken e.d.

We hebben in de keuken een familiekalender. Daarop staat ook het rooster van mijn man, en zo kan ik dus meteen zien wanneer Finn naar een oppas zou moeten of niet. Mijn man werkt onregelmatig, dus dat is soms best een gepuzzel, maar dit werkt erg goed!

Maar ik moet wel zeggen dat ik alles daar op invul, zelf.

Deel Deze Pagina