Niet willen eten.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Mama van Rayan, 25 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama van Rayan

8 jun 2014
    48
    0
    0
    Regio Utrecht
    Hallo mama,s

Hier ben ik weer!Ik begin er echt moe van te worden
    Mijn zoontje wil echt niks meer eten.Hij heeft de hele ochtend nog niks op
    wanneer stopt het eens en gaat hij is normaal eten? alles wijst hij af.Hij is ook echt in mijn ogen afgevallen ik weet echt niet meer wat te doen,Volgende week dinsdag naar kno arts week erna naar de kinderarts.
    Ik vind dit gewoon abnormaal gedrag krijgt hij nooit honger?

Wat moet ik doen??

Liefs een hele bezorgde moeder.

2. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Misschien toch proberen iets meer los te laten?
    1 ding aanbieden, geen alternatief. Zelf laten kiezen tussen bv 2 belegsoorten, tussendoor een bakje met bv komkommer oid op tafel zetten waar hij bij kan (niks zeggen, zelf af en toe pakken).

Mijn dochter eet soms ook helemaal niks of nauwelijks. Ik haal het weg en zeg volgende x beter.
    Verder maak ik zeker 2 keer in de week iets waarvan ik vrijwel zeker weet dat ze het eet.

We hebben op het moment weer een opleving. Gisteren 3 happen boontjes jeeeejjj. Hier zegt ze gewoon: dat is groen mama dat is NIET lekker!

Het aller belangrijkste is om niet te panieken. Ik weet dat het moeilijk is.
    Onze dochter is ook een "oorkind", kno etc. Maar buisjes en amandelen verwijderen heeft weinig opgeleverd mbt beter eten.

3. Mama van Rayan

8 jun 2014
    48
    0
    0
    Regio Utrecht
    Bedankt voor je reactie hoor!!

Het is zeker moeilijk hij heeft nog helemaal niks op!Dit kan toch niet goed zijn?Bakjes met komkommer,tomaat meloen alles staat er maar nee hoor niks...Brood lust hij amper melk drinkt hij niet lastig hoor.

4. Mama van Rayan

8 jun 2014
    48
    0
    0
    Regio Utrecht
    Hij eet echt niks meer wat moet ik nu?

5. tuc

tuc Niet meer actief

Het is nu precies een dag later na je bericht van gister. Wat heeft hij op en dan even alles vermelden van eten en drinken

6. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Hmz moeilijk zeg......iets van knijpfruit of knijfkwark wil hij ook niet?
    Of van die chocopops?
    Wat eet hij het liefst dan?

7. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Ooh en ben je al met hem naar de kno arts geweest??
    Misschien toch wel medisch,want las ergens dat zijn gedrag ook wat moeilijk was,dat zou wel heel veel verklaren

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hoe oud is hij en heeft hij ergens last van?

9. Mama van Rayan

8 jun 2014
    48
    0
    0
    Regio Utrecht
    Hoi meiden,

Nou vandaag bij de kno arts geweest.Hij hoeft geen buisjes had geen ontstoken oren geen vocht alles zag er goed uit.Wel heeft hij een grote spraakachterstand,hier zijn wij erg van geschrokken,Hij moet nu 5 september naar een logopediste en een audiologische test krijgt hij nog een keer vandaag ging niet zo goed.Hij zegt inderdaad niet veel maar maakte me er niet zo druk om maar toch een zeer ernstige achterstand zijn de kno arts.Heeft iemand hier ervaring mee?Vanaf welke leeftijd gingen jullie kids praten?Het eten gaat nog steeds niet goed.Hij word volgende week Woensdag ook opgenomen omdat hij waarschijnlijk apneu heeft.Hij houd s,nachts vaak zijn adem in en hapt dan een aantal seconde later naar adem dus best spannend allemaal.

Liefs mama van Rayan.

10. mich87

mich87 Bekend lid

7 nov 2011
    599
    38
    28
    NULL
    NULL
    Onze oudste eet ook nauwelijks, maar dat komt door zijn autisme. Wij lopen bij een diëtiste en hij krijgt speciale drinkvoeding. Houdt goed bij wat hij precies eet en drinkt. Onze zoon leeft al 1,5 jaar op brood met pindakaas, cracottes en biscuitjes.
    Enkele tips die hier helpen: vloeibare vitamine door zijn limonade, flesvoeding, overal roomboter onder smeren. De diëtiste zei dat je als kinderen te weinig calorieën binnen krijgen ook fristi kunt geven. Verder werken wij hier met een vaste eetlijst. Onze zoon eet op vaste tijden, vaste dingen. Misschien werkt dat voor jullie ook.
    Toevallig zijn bij hem deze week de neus- en keelamandelen verwijderd. Hij had hele grote amandelen en ook veel last van slaapapneu. We hopen dat dit ook gaat helpen met beter eten.

Onze zoon is bijna 3 en praat ook niet, maar hij heeft een zware vorm van autisme, dus zijn ontwikkeling is niet erg standaard. Hoop voor jullie dat er duidelijkheid komt en een zo goed mogelijke uitslag!

11. Mama van Rayan

8 jun 2014
    48
    0
    0
    Regio Utrecht
    Bedankt voor je reactie!

Hoe zijn jullie er achter gekomen dat hij Autisme heeft hoe uit zich dat?

12. mich87

mich87 Bekend lid

7 nov 2011
    599
    38
    28
    NULL
    NULL
    Achteraf gezien was hij als baby al 'anders'. Hij brabbelde niet en maakte weinig contact met ons. Hij lachte wel, maar meer langs je heen dan echt naar jou. Ook zocht hij ons nooit in de ruimte, was erg in zijn eigen wereld.
    Als dreumes zei hij wel een paar woorden, maar opeens hield alles op. Hij ging eerder achteruit in zijn ontwikkeling dan vooruit. Toen hij ruim 2 was praatte hij nog steeds helemaal niet en toen zijn we met hem een een diagnose traject gestart op een medisch orthopedisch centrum inclusief 2 dagen op de groep ter observatie. Verder waren er wel meer dingen die opvielen: geen oogcontact, alleen contact maken op eigen initiatief, geen ervaringen delen, niet spelen met speelgoed, geen contact maken met andere kinderen....zo kan ik nog wel even doorgaan ;) nu hij ouder wordt, worden dingen in zijn gedrag ook wel steeds duidelijker, hij heeft ook veel last van tics bijvoorbeeld.

Maak je je daar zorgen om? Het is niet de bedoeling om je bang te maken met mijn verhaal hoor! Bij onze zoon wasecht overduidelijk iets niet goed in zijn ontwikkeling en het komt in zijn heftige vorm vrij weinig voor. Meestal komt het allemaal goed :)

13. misa

misa Niet meer actief

Och jeetje wat heftig. Ik denk dat er ook wel meer achter zit dan alleen niet eten. Onze zoon eet ook al vanaf dat hij goed een jaar is en alles gegeten heeft, ineens geen avondeten meer. Hij is nu 3,5 en heel af en toe gaat er eens iets in. Het wordt net iets minder erg. Overdag wel fruit, brood, drinken koekjes, enz. Dus wij hebben dat lang geleden al met rust gelaten en gehoopt dat het ooit beter wordt. We zullen zien dus. Niet echt zorgen dus.
    Maar helemaal niet eten..? Oef. En spraak wat achter loopt..? Gedrag lees ik net wat over? Ik denk dat hier wel meer achter zit en dat het dus heel goed is dat jullie hulp zoeken (en dan bedoel ik niet het cb).

Eet hij ook geen snoepjes of koekjes? Drinkt hij wel? Dan zou ik in het drinken vitaminedruppels doen.
    Veel succes en sterkte!

14. Mama van Rayan

8 jun 2014
    48
    0
    0
    Regio Utrecht
    Hoi,Bedankt voor je reactie!dit lijkt me ook wel heftig voor jullie zeg hoe ga je hier mee om?Nee ik ben er op zich niet bang voor maar je gaat je wel van alles in je hoofd halen.Ik heb een broer die autisme heeft pdd nos en asperger dus weet dat dit best lastig is.Wat mijn probleem met hem is zoizo dat eten,en dat alles met best wel wat moeite gaat nagels knippen,haren knippen,naar de dokter alles gaat met heel veel moeite en huilen.Gisteren ook bij de kno arts heeft hij me toch lopen huilen hij was niet stil te krijgen en zodra we de kamer uit zijn is hij weer rustig ik vraag me dan af is dit normaal gedrag?hij is echt een super temperament vol mannetje!!

Ik zal is opnoemen wat hij tot nu toe heeft gegeten vandaag vanochtend 1 tomaat halve appel paar stukje brood.S,middags paar stukjes brood bakje kibbeling halve appel en natuurlijk zijn drinken.Wat vinden jullie hiervan?Hij is niet gek op brood aardappels ook niet.

Soms denk ik wel doe ik het allemaal wel goed je wilt zo graag het beste voor je kind.Verder kan hij heel lief spelen maakt redelijk contact met kinderen alleen praat hij niet wel brabbelt hij veel.Slapen gaat ook prima!

Mama van Rayan

15. Mama van Rayan

8 jun 2014
    48
    0
    0
    Regio Utrecht
    Nog een vraag.Hebben jullie ook dat tanden poetsen en nagels knippen moeilijk gaat? Hier is het een drama!!Ik moet hem vaak in de houd greep nemen om iets te doen kan hij hier geen trauma van overhouden?Wat dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Heb ook voor 6 weken ab kuur mee gekregen van de kno arts en dat gaat er ook al moeilijk in.Ik moet dan achter hem staat en een ander houd zijn handen vast vervolgens kan ik het in zijn mondje spuiten.

Ik vind het vaak zo sneu maar er zijn dingen die moeten gebeuren andere manieren hebben we al geprobeerd maar hij werkt echt niet mee.

Graag jullie ervaringen of dat jullie dit ook hebben.

Liefs een bezorgde mama.

16. Mama van Rayan

8 jun 2014
    48
    0
    0
    Regio Utrecht
    Nog een vraag....
    hopelijk weet iemand dit.Rayan word volgende week woensdag opgenomen en ik vroeg me af wat voor bed krijgt hij?Hij slaapt nog in een ledikant en kan nog niet in een eenpersoonsbed.Krijgt hij een hoog bed waar hij niet zelf uit kan wie weet dit?

Bedankt.

17. mich87

mich87 Bekend lid

7 nov 2011
    599
    38
    28
    NULL
    NULL
    Ja het proces van verwerking is lang, verdrietig en pijnlijk. Helemaal heelt het nooit. Maar langzaam beginnen we ook weer de leuke dingen te zien. Ook waarderen we elke ontwikkeling die hij doormaakt enorm en vieren elk klein stapje. Dat is wel mooi.

Het eten is wel weinig, maar opzich niet extreem. Hoe is zijn lengte en gewicht verhouding? Als die laag is, zou ik het proberen aan te vullen met calorierijk drinken. Dus een pakje fristi, een fles flesvoeding en diksap. En aanvullen met multivitamine. Opzich alleen als dit lang aanhoudt natuurlijk. Onze zoon slaat compleet de avondmaaltijd over, daar zitten veel calorieën in en dit veroorzaakt de meeste problemen. Hij eet er ook niks voor in de plaats.

Hier is vooral tandenpoetsen lastig. We moeten hem echt in de houdgreep nemen. Sinds we elektrisch poetsen gaat het beter. Ik vind het ook moeilijk om dingen onder dwang te doen, dus doe het alleen met echt belangrijke dingen. Persoonlijke verzorging valt daar voor mij zeker onder...ik knip zijn nagels als hij nog (half) slaapt en zijn haar wordt geknipt door een pedagogische kapper op het kdc. Dus dat gaat redelijk goed.

In het ziekenhuis hebben ze ook ledikanten voor kinderen. Onze zoon lag daar ook in. Is een hoog bedje met hekjes eromheen.

18. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Hij eet dus nog wel.! Dat is het belangrijkste niet het beste maar wel er gaat iets in.

Wat veel kan helpen is dingen benoemen en kinderen veel zelf laten doen.
    Je bent gespannen en dat merken kinderen veel beter dan wij allemaal beseffen.

Met moeilijke kinderen kun je ook proberen om het ( makkelijker te benaderen) S morgens zijn brood hij eet wat hij kan. Hier werkte het bijvoorbeeld om te zeggen mama maakt dobbelsteentjes brood.

Dat is brood zonder korstjes en dan maakte ik er kleine vierkantjes van. Of Je maakt een rond broodje spelen met het eten maak het leuker.

Zelf laten kiezen wat ze op brood willen kaas smeerkaas pindakaas pasta. maar het kan ook zijn die mini hagelslag ( vakantie verpakking) dat is hier altijd een hit en zo eet dochter veel en gewoon.

Drinken is het belangrijkste en weet niet precies hoe oud je kindje is maar vermoed tussen de 2 en 3 jaar! Kinderen laten zich niet zo snel uithongeren. Vele kinderen eten minder dan wij zouden eten.

Dat praten kan ook een oorzaak zijn hij kan je wel begrijpen misschien maar nog niet goed terug praten.

Wijst hij veel dingen aan? Beker bijvoorbeeld brood koelkast of wat dan kent hij de begrippen wel maar niet de uitvoering.

Na laten kijken kan geen kwaad dat op zeker maar misschien scheelt het als je de druk van de ketel voor je zelf haalt en andere dingen meer gaat uit proberen.

19. Mama van Rayan

8 jun 2014
    48
    0
    0
    Regio Utrecht
    Bedankt voor jullie reacties.

Hij eet wel maar niet zo als ik het zou willen zien en de ene dag meer dan de andere dag.Soms leeft hij alleen maar op 1 tomaat per dag en dit is niet normaal.Nu wil hij ook weer geen brood ontbijten geen ontbijt koek helemaal niks,Hij proeft nog geen eens!Avond eten eet hij niks van of het moet friet zijn hihihi!!Maar dat eten we niet vaak.Het is misschien maar goed dat hij een nachtje word opgenomen dan kunnen ze daar ook eens naar kijken,wat ik maak me er echt veel zorgen om.Heb al van alles geprobeerd.

Ik vind hem ook er snel boos als iets niet lukt hebben jullie kids dit ook?

Deel Deze Pagina