wat moet ik hier nou weer mee?

Discussie in 'De lounge' gestart door Siren84, 2 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Dit was al mijn 1e vraag. Heb je niets anders aan je hoofd nu de kleine er is, dan een cadeau?
    Ik zou juist heel erg blij geweest zijn als het naar de kleine gaat ipv naar mij.
    Maar visite hoeft niet met een cadeau aan te komen toch? Ik zeg altijd als je er bent is al een cadeautje, het idee dat iemand aan mij gedacht heeft en tijd vrij gemaakt heeft om te komen is toch al fijn?

Maar lees ook dat er nog meer speelt. je weet wat je te doen staat dan als je weer begint ;)

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Zelfs als er nog meer speelt snap ik niet dat je je er zo rot onder voelt. Die kraammand met bon is toch ontzettend leuk? Dat ze niet expliciet erbij hebben gezegd dat het ook voor je verjaardag is en dat het niet ook een bon is die je had gevraagd, dat maakt toch niet uit? Je krijgt iets en niet een lullig iets, dus het is toch ontzettend lief? Daarbij zou ik de geboorte van mijn kind 100 keer belangrijker vinden dan mijn verjaardag, het zou me echt niet boeien als iemand er weinig aandacht aan zou besteden.
    En dat je niet ingelicht bent over het vertrek van iemand, ik vind het van goed fatsoen betuigen dat ze je tijdens je verlof niet met werkgerelateerde zaken vermoeien. Toen ze hier op bezoek kwamen heb ik wel gevraagd of er wat nieuwtjes waren omdat ik wel benieuwd was, maar ik vind het heel logisch dat ze daar niet over beginnen, je hebt nu even lekker andere dingen aan je hoofd hoor, alles draai nu om jou en je kindje!

3. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Jemig. Wat een hebberigheid.

4. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Ik vind het eerlijk gezegd ook nogal raar om te praten over 'ergens recht op hebben'... genoeg mensen in deze wereld die geen geld hebben voor eten en schoon drinkwater, laat staan verjaardagscadeaus..

Maar ook ik (zoals zovelen denk ik hier!!! ) heb ervaren wat hormonen met je doen, bij mij zelfs tot bijna een jaar na mn bevalling. Misschien heeft het je al opgelucht om er hier over te schrijven, maar anders zou ik zeggen: leg het naast je neer, er zijn belangrijkere dingen op de wereld... volgend jaar is er weer een verjaardag en die zullen ze heus niet zomaar voorbij laten gaan. En daarna volgen er hopelijk nog een hoop andere verjaardagen!

5. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ik keek ook nogal raar op op het recht hebben.

Recht is in mijn ogen iets wat in de wet staat.
    Dit is gewoon een leuke afspraak onderling.

6. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    @moes
    Bah, ergens "recht op hebben.."
    Een liniaal die is recht!

En trouwens hoe oud ben je om je druk te maken over verjaardagscadeau, het wel of niet komen van visite..
    wees blij dat je weer een jaar hebt kunnen genieten van alles wat je lief is!

7. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    :D:D:D, sorry die heb ik nog nooit gehoord. Moest er erg om lachen

8. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Lieve meid..

Je hebt volgens mij een beetje he t gevoel dat ze je vergeten zijn.. En waarschijnlijk is dat zo..

Klinkt heel lullig maar op het moment dat je met verlof gaat, gaat het werk en het leven daar ook verder. Het zijn niet je vrienden, maar je collega's.. Toen ik met verlof ging werd ik ook een beetje vergeten. Dat is heel zuur, maar achteraf ook ook heel lekker, je hebt nu al je energie nodig voor je kindje..

En ja die hormonen he :D

9. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Ik snap je helemaal, ik kwam terug van mijn verlof en een paar collegas zeiden, ohw ben je al terug, we moeten nog op kraamvisite komen ( niet eens een kaart of tekefoontje gehad!) uuh sorry nu hoeft het niet meer hoor.
    Ik snap dus je gevoel van het vergeten zijn en dat is helemaal niet leuk.

Ik voel me er nl nog steeds rot om, dat het niemand daar maar iets kan boeien dat ik een onwijs leuk kindje heb gekregen!

10. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Je hebt dan net het gevoel dat je het mooiste, liefste en gweldigste kind ter wereld hebt gekregen hihi helaas voelen anderen dit niet zo..

Ach jaa t'is maar werk he:cool:

11. Vollutto

Vollutto Niet meer actief

#91 Vollutto, 2 sep 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 sep 2011
    Als je als collega's met elkaar afgesproken hebt om een vast bedrag per verjaardag te besteden, dan heeft iedereen daar recht op. Afspraak is afspraak! En dan moet je niet met verhalen aankomen over derdewereld landen waar ze geen kado's geven...
    Ik kan best begrijpen dat je je rot voelt als je het hele jaar geld hebt gegeven voor allerlei verjaardagen/feestelijke gelegenheden van collega's en dat je dan zelf het idee hebt dat ze je vergeten hebben.
    Dat heeft, in mijn ogen, helemaal niet met ondankbaarheid te maken, voor je gevoel is de afspraak die gemaakt is gewoon niet na gekomen.
    Ik vind het altijd zo triest dat er allerlei andere dingen bij gehaald moeten worden. Dat je niet zo ondankbaar moet zijn omdat je juist het mooiste kado hebt gekregen (een baby) of dat er veeeeel ergere dingen in de wereld zijn waar je je druk over kan maken. Tja, dan moet bijna iedereen z'n mond dicht houden! En ook niet zeuren over lastige schoonmoeders, huilende kinderen 's nachts, financieele zorgen enz enz
    TS ik snap je heel goed en dan kan iedereen wel over je hormonen gaan roepen hier, maar trek je daar maar niets van aan!

12. MHMW

MHMW Niet meer actief

Leg je gevoel uit aan je collega´s. En je zult zien dat het een hoop duidelijkheid geeft! Ik wens je heel veel succes.

13. tulip

tulip Niet meer actief

nou jij schrijft precies wat ik wilde reageren. Wat heeft de derde wereld hier in hemelsnaam mee te maken??? Dan mag degene die dat gepost heeft zn computer of mobiel wel verkopen en dan het geld naar de derde wereld sturen. Want je hebt geen zp nodig als een groot gedeelte van de wereld geen eten heeft.;)

Over het cadeau, ik vind idd dat als jij netjes betaalt voor iedereen dat je dan ook wat mag verwachten. Stel dat alle collega's van ts nog een keer een kindje krijgen dan krijgen zij toch ook een kraamcadeau en hebben dan ook iets voor hun verjaardag gehad. Ik vind gewoon dat het een afspraak onder collega's is en dat je die na moet komen.

14. Alita

Alita Niet meer actief

beetje lullige opmerking eigenlijk...

Tenminste als je insueert dat zij niet blij zou zijn met haar kindje?

15. Alita

Alita Niet meer actief

nou idd..

maar ook een beetje hormonen hoor:D

16. Vollutto

Hihi, dan heb ik waarschijnlijk ook nog last van hormonen, 10 mnd na de geboorte van m'n dochter ;) Geef nog bv, mss is dat de reden...
    Ik denk dat het ook een hoop te maken heeft met je karakter, ik heb een sterk rechtvaardigheidsgevoel en kom graag voor mezelf op! :)

17. Alita

Alita Niet meer actief

ja dat kan ik begrijpen heb het zelf ook wel eigenlijk hihi:D

haha ik ben gestopt sinds kort met de bv dus die kan ik niet meer gebruiken hahaha...

Maar als je kindje net een maand oud is (als ik het goed heb gezien) dan zit je nog vol met hormonen:)

18. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    we hebben echt nog altijd over een verjaardagskado?? ;)

even terugkomend op het vetgedrukte ... volgens mij zijn TS haar collega's helemaal niets vergeten ... onder feestelijke geledenheid valt volgens mij ook het meer dan riante kraamkado (de woorden van TS zelf). Het lijkt mij meer dat haar collega's het geld bij elkaar hebben gelegd (kraamkado EN verjaardag) om een groter kraamkado te kopen ...

19. Vollutto

Die hormonen...... je kan al janken om een scheet ;)
    Maar ik vind het ook een beetje irritant dat een hoop het schuiven op hormonen.
    Ik was het ook ergens niet mee eens in de kraamtijd en dat werd door iedereen afgewimpeld als 'hormoonkwestie' terwijl ik toch écht in mijn recht stond. Toen ik dat uit wilde leggen werd ik zo meewarig aangekeken dat ik natuurlijk gelijk ging janken... Toen was het hormonenverhaal natuurlijk helemaal rond! ;)
    Je bent echt niet gelijk 1 of andere labiele persoonlijkheid na je bevalling, maar soms kun je iets net iets erger maken als dat het eigenlijk is.
    En zo is het bij TS waarschijnlijk ook.
    Ze staat in haar recht, dat ze recht heeft op een verjaardagskado, maar eigenlijk mag ze daar niet om zeuren want ze heeft al zoveel gehad, en zelfs het allermooiste kado (wat in de wieg ligt) en dan maakt het niet uit dat je een jaar gedokt hebt voor al je mede collega's en als je daarover zeurt zijn het je hormonen!

20. Vollutto

Ik bedoel ook dat TS het idee heeft dat ze haar verjaardagkado zijn vergeten. Natuurlijk zijn ze de geboorte van haar baby niet vergeten en volgens mij is ze echt wel blij met de geboortemand en de h&m bon. Dat 'hoor' je mij ook helemaal niet zeggen.
    Het is gewoon niet uitgesproken of het kado nou ook voor haar verjaardag is geweest of alleen voor de geboorte. En dat geeft voor haar gewoon onzekerheid. En dat snap ik best wel.

Deel Deze Pagina