Help mijn baby is ziek!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ratatosk, 7 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Gisterenmiddag heb ik hem nog een boterham gegeven. Mijn man had per ongeluk een volkoren boterham gepakt, zou dat erg zijn? Een uurtje ofzo daarna begon hij jengelig te worden.
    Toen heeft hij nog borstvoeding gehad en rond avondetentijd heb ik hem een bakje bruine bonen met aardappelen en boter gegeven. Dat had ik de dag ervoor bereid en ingevroren. Hij begon enthousiast te eten maar na een paar happen werd hij erg jengelig en begon te weigeren dus heb ik hem aan de borst gelegd en daarna heb ik hem in bed gelegd. We waren al die tijd op visite en hij heeft in het bed van het kindje van die mensen geslapen, dat doet hij normaal al nooit maar nu ging hij meteen liggen.
    Voor we naar huis gingen haalde ik hem uit bed en toen heeft hij op de bank nog zijn bruine boontjes eruit gebraakt.

Toen we later die avond thuiskwamen heb ik hem weer gevoed en hij tankte zich flink vol maar toen ik hem rechtop zette kwam het er in golven weer uit!

Vanochtend heeft hij flink bij mij gedronken, zijn papje gegeten en daarna zijn ochtendslaapje gedaan.
    Hij is gewoon vrolijk en wil wel eten, maar net na een paar happen gepureerde fruithap begon hij zoals gewoonlijk te poepen, nouja het klonk meer als spuitwater dus ik heb hem meteen verschoond. Heel zijn luier zat vol met bijna doorzichtige waterige poep (sorry voor de smerige details).
    Na het verschonen zette ik hem weer terug in zijn stoel om verder te eten en hij braakte heel zijn tafelblad onder met een flinke golf.
    Ik tilde hem uit zijn stoel en toen kwamen er nog twee hele flinke golven die hij zo zijn stoel in lanceerde.
    Gelukkig is dat ding van leer, manlief heeft zijn tuinslang weer eens kunnen gebruiken :).

Ik vraag me af of iemand dit herkent? Ik vind het een beetje eng eerlijk gezegd, hij braakt echt als een volwassene en dan ook nog die diarree erbij.
    Wanneer het aanhoudt bellen we morgen de dokter.

2. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Hé, wat naar voor Ratababy. Het is voor mij niet herkenbaar. Mijn kleine man is gelukkig nog nooit ziek geweest.
    Als je het eng vindt en je zorgen maakt zou ik gewoon de HAP bellen, die kunnen je misschien geruststellen of mag je even langs komen.
    Heeft hij er ook koorts bij?

Succes iig met je mannetje.

3. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    misschien zijn de darmpjes van slag door de bruine bonen?
    brood kan ik me niet voorstellen hier kreeg die alleen maar zul soort brood

4. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.695
    0
    0
    Ik zou gewoon bellen. Voor mij niet herkenbaar mannetje is nog niet ziek geweest. Volkorenbrood krijgt mijn mannetje al vanaf het begin af aan dus daar kan het niet aan liggen denk ik. Beterschap.

5. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Ik zou ook gewoon even bellen.. Hij moet natuurlijk voldoende vocht krijgen/hebben..
    Maar denk ook niet dat het van het brood kan komen. Ik geef ook volkoren brood..

Beterschap met je kindje meis!

6. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ik zou me niet al te veel zorgen maken,

volkoren brood is juist gezond, het kan natuurlijk zijn dat hij van de bruine bonen even van zijn slag is ( zijn darmpjes ;))

of hij voelt zich gewoon even niet lekker,en is het een ongelukkige samenhang van alles ;)

het is natuurlijk niet leuk, en hij moet ook wel zijn vocht binnen krijgen, maar ook daarbij zou ik me na 3 dagen pas echt zorgen maken maar als je je echt super ongerust voelt, gewoon even joh, aan de telefoon kunnen ze je vaak al goed gerust stellen.

7. mcm78

mcm78 Bekend lid

6 mei 2011
    852
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hoi ratatosk! Jeetje wat vervelend joh! Ja, voor mij klinkt dit herkenbaar. Mijn zoontje heeft net (virale) buikgriep gehad, en daar was dit precies zo mee. Met kracht spugen, en echt diarree waar je u tegen zegt. Kindjes pikken helaas nu eenmaal van alles op, zei de kinderarts tegen me. Dus denk niet dat het komt van iets dat hij gegeten of gedronken heeft hoor!
    Belangrijkste is dat je zorgt dat hij niet uitdroogt (dat is helaas bij mijn zoontje wel gebeurd, doordat hij echt helemaal niets meer binnen hield en niks meer wilde drinken). Veel kleine beetjes vocht zijn dan beter dan veel ineens, heeft de ka mij verteld, dus gewoon steeds klein beetje bv, ipv volledige voedingen (of klein beetje water of slappe tee, als hij dat drinkt). En als je vermoedt dat er meer uit dan ingaat, dan is het verstandig om ORS (kan je bij de apotheek krijgen) te geven, iedere keer als hij spuugt of diarree heeft (dat was het advies van de ka toen ik vroeg wat we konden doen om herhaling te voorkomen).

Maar het allerbelangrijkste: als je het niet vertrouwt, gewoon de ha bellen. Beter te veel dan te weinig bellen, want uitdrogen gaat dus echt heel snel!

Heel veel beterschap, ik hoop dat het snel beter gaat.

8. mcm78

mcm78 Bekend lid

6 mei 2011
    852
    1
    16
    NULL
    NULL
    (P.S. bij ons was het uitdrogen tussen donderdagavond - toen hij begon met spugen - en zaterdagmorgen gebeurt, dus 3 dagen wachten kan te lang zijn)

9. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Vandaag heeft hij 's ochtends bij mij gedronken, dat is toch wel ongeveer 150 ml, daarna een half bordje pap, ook goed voor zo'n 50 ml.
    Na zijn slaapje heeft mijn man hem fruit gegeven, een potje vandaag want het verse fruit is op :p, maar op de helft van het potje wilde meneer niet meer en even daarna braakte hij weer alles uit :(.
    Daarna ben ik naar huis gegaan om te voeden, hij heeft toen best redelijk gedronken.

Ik heb toch maar de huisarts gebeld, de assistente vroeg naar het aantal plasluiers en of dat er wel zeker drie op een dag waren. Dat kan ik eigenlijk niet garanderen, 's ochtends heeft hij nog wel een volle luier (ontlasting én veel plas) maar mijn man gaf aan dat hij daarna eigenlijk geen plasluier meer gehad heeft.
    Gisteren heb ik zijn luier ook twee keer aangelaten omdat hij gewoon nog droog was :(.
    Hij kan om twaalf uur terecht dus mijn man gaat er dan heen. Hopelijk is hij niet uitgedroogd dat hij naar het ziekenhuis moet ofzo. Dat lijkt me vreselijk. Mag je er dan wel bij blijven?

10. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Goed dat je gebeld hebt!
    Ze kunnen maar beter even naar je kindje kijken.

Hier nu ook veel diaree en niet veel plasluiers. Ik hou het ook in de gaten. Maar wat jij ook zegt; ik vindt het moeilijk om te zien of ze voldoende heeft geplast..

Succes bij de dokter!

11. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Lastig is dat hè!
    Mijn man is met de kleine bij de dokter geweest en die heeft hem nagekeken en goedgekeurd. Over de weinige plasluiers zei hij niets.. We kijken het op zijn advies nog een paar dagen aan.

12. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Zolang er ontlasting is en wat plasluiers is het meestal wel goed hoor. Eventueel kun je ORS geven (je kan voor de zekerheid even de huisarts bellen wat die ervan vind) maar als het tegen de uitdroging aan zit is dit iets wat goed werkt. Je kan het gewoon bij de kruidvat en etos enzo kopen, zijn zakjes die je op moet lossen. Er zitten alle belangrijke stoffen in die iemand binnen moet krijgen en gaat op gewicht.
    Quincy is ook best vaak ziek, maar wil dan ook echt niet eten of drinken en als ik haar dwing komt alles er direct uit. Ze heeft 1 keer een week in het ziekenhuis gelegen ivm uitdroging. Ze heeft toen die ORS via de sonde gekregen. (ze was toen 6 maanden) Daar hadden ze verteld dat je het ook zelf mag geven als je denkt dat het er aan komt, of als ze met heel warm weer te weinig eten of drinken.

13. mcm78

mcm78 Bekend lid

6 mei 2011
    852
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ja, het is zeker lastig te beoordelen of ze plasluiers hebben als ze ook nog diarree hebben! Fijn dat de ha hem nog goedgekeurd heeft. Gewoon goed in de gaten houden, hebben ze je de tekenen van uitdroging uitgelegd?

Hier helaas wel 6 dagen ziekenhuis, ook ORS per sonde en zo. Ook hier daarna gezegd dat je gewoon ORS moet geven als je het niet vertrouwt. En ja, in het ziekenhuis hier mochten wij er gewoon bij blijven hoor, heb zelfs 4 nachten bij hem op de kamer geslapen. Maar dat hangt ook weer beetje van ziekenhuis af geloof ik.

Heel veel sterkte, en beterschap!!

14. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Hij heeft geloof ik niet de tekenen van uitdroging uitgelegd.
    Niet plassen weet ik, een ingezonken fontanel (kun je dat nog zien bij acht maanden?), dat je huid omhoog blijft staan als je een velletje pakt, huilen zonder tranen..
    Zijn er nog meer?

De kleine man heeft vandaag een half potje wortel met aardappel voor vier maanden op. Dat leek me licht verteerbaar :). Hij heeft het binnengehouden dus dat is een begin. 's Avonds heeft hij weer bij me gedronken en nog een gekolfd flesje van 80 cc gehad, ook op.

Het lijkt iets beter te gaan dus. Wat kun je je zorgen maken om zo'n wurmpie hè.

15. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

zijn het geen tandjes in combi met ziek zijn?
    wel echyt super sneu.. goed dat de naar de ha bent gegaan.. beter zekerheid dan te laat zijn toch

16. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Dat kleine ding krijgt aan de lopende band tandjes, dus dat zou best eens kunnen. Hij heeft net zijn vijfde tand gekregen, die was net door voordat hij ziek werd. Maar wie weet komt er nog één.

17. mcm78

mcm78 Bekend lid

6 mei 2011
    852
    1
    16
    NULL
    NULL
    Fijn dat het wat beter gaat en hij weer wat binnenhoudt!!!

Alle tekenen die je zegt kloppen hoor! Al zeiden ze er bij ons wel bij dat als ze huilen zonder tranen het wel echt erg is. Verder ook: ingezonken/diepliggende ogen, droge lippen, droge mond, (droge tong). Slap (als een lappenpop zeg maar, gewoon echt geen spierkracht meer) en geirriteerd (dus veel huilen) of juist heel veel slapen en lethargisch gedrag zijn ook tekenen (maar ja denk ik dan, als ik me zo ziek voel ben ik ook zo zo slap als een vaatdoek en wil ik ook alleen maar slapen, dus ja...).

En ja, ik heb nog nooit zo'n zorgen gehad als om mijn zoontje... wat een gepieker zeg...!

Deel Deze Pagina