Ha meiden, Ik heb even een vraag. Tijdje geleden hoorde ik dat de standaard 2 voeding veel meer voedt dan de standaard 1. Toen zei iemand hier op het forum dat je dan geen rijstebloem erbij moet doen. Wat doen jullie? Wel rijstebloem bij nr 2. of laten jullie die ook weer vallen? Ik deed bij nr 1. sochtends 2 scheppen rijstebloem erbij en savonds 4. Ik zou graag willen weten wat jullie doen met de voeding van nr 2.!! Drinkt jullie kindje het wel allemaal op als er rijstebloem bij zit. Of ik het gewoon waar dat het dan echt veel te machtig wordt en je kindje het niet meer op kan krijgen.
Goede vraag! ben ook benieuwd! aan de andere kant ze mogen nu ook meerdere soorten pap die door de voeding gemengd wordt dus dan gaat het al niet op dat nr.2 meer voedt???
Welke pap mag je allemaal dan door de voeding doen?? Ik ben allemaal nog niet zo van op de hoogte. Maar friso zou dan toch geen rijstebloem maken als dat echt zo zou zijn?? Of een ander merk voeding. Maar ik neem nu even friso als voorbeeld.
O ja dat heb ik ook gezien idd. Zou dat wat zijn?? En moet je dat dan mengen met de melk? Zou je die van nutricia door de friso kunnen doen? Nou ja ik wacht nog maar ff af of iemand hier mijn vraag over de rijstebloem kan beantwoorden.
Met 6 maanden ben ik opgehouden met de avondpap. Dat is gewoon een standaard fles geworden. Hij moest toch wennen dat hij 's avonds geen volle maaltijd meer krijgt. Hier leverde de wisseling van : nutrilon Forte nr1 met rijstebloem/nutriton naar nutrilon standaard nr2 geen enkel drama op. In de ochtendfles deed ik gewone bambix, en voor de rest dus pure flessen.
Het CB adviseerde mij om rijstebloem te blijven geven zodat hij was meer aankomt, maar verder voegt het niet echt wat toe. Want snachts wordt hij altijd nog wakker. Wat bedoel je met gewone bambix?? Is dat geen rijstebloem??
Met bambix bedoel ik de variant vanaf 6 maanden "fijne granen". Dat geeft waarschijnlijk netzoveel, of meer calorieen als rijstebloem. En vezels, om de darmen alvast aan brood te laten wennen. Maar rijstebloem kun je dan 's avonds wel blijven geven. Al hoor ik heel soms dat kindjes juist onrustiger slapen omdat ze rijstebloem lastig kunnen verteren. Zou het voor de grap eens een paar dagen zonder proberen
nr2 is ook effe iets anders. Het valt zwaarder, en smaakt vast iets anders. Ik heb het destijds gemengt met nr 1.. Maar hij heeft niet toevallig last van tandjes/verkoudheid oid? En krijgt hij wel genoeg door de speen? Misschien is het net even iets dikker, en heeft hij een grotere speen nodig..
Ik heb ook wel een paar dagen met nr 1 gemengd, steeds elke dag een schepje erbij. Dus het is langzaam gegaan. Net speen L gekocht maar dan gaat het veel te snel.
Misschien heeft hij minder nodig. Geef je nu 3 flessen en groente&fruit? Of toch iets van tandjes oid waardoor hij niet wil eten.
Van rijstebloem komt een kind niet aan hoor! Daar gaan ze alleen maar vol van zitten. Ze groeien van MELK. Dus als hij moet aankomen, dan liever geen rijstebloem, maar meer melk. Als hij vol zit van de rijstebloem gaat hij juist MINDER melk drinken!