hoe vaak de deur uit met dreumes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door wanna be a mama, 30 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wanna be a mama

wanna be a mama Bekend lid

16 mei 2011
    728
    1
    16
    Ik heb een dreumes van 20 maanden en een baby van 4 maanden. Door lichamelijke klachten/beperking red ik het niet om altijd maar erop uit te gaan. Ik probeer dit wel zo veel mogelijk. Meestal als papa ook thuis is, dat is makkelijker. Hij heeft genoeg speelgoed en we doen thuis veel samen, maar voel me toch vaak schuldig tegenover hem. Hoe vaak gaan jullie eropuit met je dreumes? En waar gaan jullie naartoe en wat doen jullie thuis?

2. pien25

pien25 Fanatiek lid

2 dec 2008
    1.272
    0
    0
    Wij gaan ook niet veel weg. Thuis zijn en iets leuks doen vinden we net zo leuk, als we zin hebben dan doen we iets buitenshuis. Als we thuis blijven zijn we vaak wel bezig, koekjes bakken, knutselen, hutten bouwen, filmpje kijken, er is thuis ook echt genoeg te doen!

3. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Bijna dagelijks gaan we naar het dorp. Wandelend of fietsend. Meestal zo'n 2 uurtjes de deur uit. En eens per week of eens per 2 weken een ochtendje Ballorig. Mijn zoontje heeft het nodig om eruit te zijn anders is ie niet te pruimen.

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Dagelijks, natuurlijk ook omdat hij moet vanwege oudere broer en zus maar ook omdat hij dan z'n energie kwijt kan en ik niet zo goed tegen binnen zitten kan haha.

5. pien25

pien25 Fanatiek lid

2 dec 2008
    1.272
    0
    0
    Oh, denk dat ik je vraag verkeerd begreep. Ik dacht dat je bedoelde dagjes weg en naar de speeltuin enzo.
    Ik ga dagelijks naar de winkel met dl, wandelen naar school etc.

6. wanna be a mama

16 mei 2011
    728
    1
    16
    Ja bedoelde beetje beide. Op visite gaan we regelmatig en een boodschap ook. Maar echt dagjes weg/uit op t moment niet veel.

7. pien25

pien25 Fanatiek lid

2 dec 2008
    1.272
    0
    0
    Als de baby ook een dreumes is dan gaat dat een stuk makkelijker waarschijnlijk. En thuis leuke dingen doen is ook prima toch?

8. wanna be a mama

16 mei 2011
    728
    1
    16
    Dat is ook zo. Maar voel me gewoon vaak schuldig, hij verveelt zich niet hoor maar beetje eigen gevoel denk ik ;)

9. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.961
    3.970
    113
    Naar buiten sowieso elke dag of het moet de hele dag regenen ofzo. Anders het liefst twee keer per dag een frisse neus. Maar heel vaak is dat gewoon lekker buiten omscharrelen, even met de bal, paardjes of eendjes kijken en van de glijbaan of met de bal spelen. Of op de fiets naar mijn ouders(2 km) even konijntje kijken en bakje koffie.
    Naar ballorig oid doen we niet vaak, heel af en toe.
    Ze is 1 keer in de week bij mijn schoonouders, die gaan standaard 's morgens met haar naar een dierenparkje met speeltuin en vaak s middags de stad in, even naar de bakker ofzo.

Naar buiten elke dag vind ik wel heel belangrijk, echt uitjes minder, dat komt wel als ze wat ouder is, ze vermaakt zich nu nog prima in de tuin. We zijn tot nu toe 1 keer naar de kinderboerderij geweest, 1 keer naar een soort ballorig en op vakantie in een park met zwembad en naar de sprookjeshof.

Ohja we gaan wel elke week te ouder en kindzwemmen, natuurlijk ook een uitje!

10. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    682
    113
    Ik ga niet elke dag de deur uit met me dochter hoor. Maar het is wel fijner voor mezelf en voor haar om te doen. Vooral als haar middagdutje kort is dan duurt de middag ontzettend lang. Zij verveelt zich op een gegeven moment ook. Ik probeer op me vrije dagen dan ook meestal even een boodschapje doen zodat we er even uit zijn!

11. Eylem

Eylem Niet meer actief

Echt 'dagjes uit' misschien een paar keer per jaar :) . Vrijwel elke dag gewoon buiten, boodschappen doen, oudste van en naar de peuterspeelzaal, eendjes brood brengen, speeltuin etc. Ik heb daarnaast geen kinderen met overtollige energie gelukkig dus als we een keertje niet buiten komen omdat het plenst ofzo is dat geen probleem.

12. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Ik ben een afgekeurde thuisblijfmama en voel me ook wel eens schuldig naar zoontje toe. Ik probeer wel elke dag naar buiten te gaan, hetzij voor een boodschapje of even naar de glijbaan verderop of gewoon wat spelen in de tuin. Verder gaan we elke week naar zwemles, gaat ie 1.5 uur in de week naar de opvang op de sportschool en gaan 1x per week naar m'n moeder, dat zijn wel vaste uitjes....gaan tussendoor ook wel naar m'n vriendin en haar kinderen komen ook regelmatig hier...grote uitjes als een sprookjeswonderland of dierentuin of binnenspeeltuin doen we over het algemeen in het weekend of vakantie, als man vrij is.

Thuis doen we spelletjes (visjes vangen), lezen we boekjes, samen op de bank liggen/tv te kijken, hij helpt me met de was en stofzuigen, samen spelen met z'n speelgoed en hij speelt natuurlijk ook wel alleen...en vanaf februari gaat ie twee ochtendjes naar de psz.

Al met al denk ik dat we dat schuldgevoel onszelf aanpraten ;)

13. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Dagelijks of bijna dagelijks. Ik heb er juist eentje van 4 en eentje van 21 maanden, en de oudste moet natuurlijk naar school. Maar soms is dat het enige hoor. Soms fiets ik door naar oma, winkel, stad, gym of iets anders, maar niet elke dag.

Volgens mij zijn kinderen op die leeftijd er nog weinig mee bezig of ze nou wel/niet naar buiten zijn geweest. Het is natuurlijk wel lekker, even frisse lucht, maar ik ga er vanuit dat je het meestal wel probeert, dus dan is het af en toe ook niet zo erg als het niet lukt.

Doe wat je kunt, maak jezelf geen verwijten over wat niet lukt!

14. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Wij gaan iedere dag wel iets doen wandelen of naar de speeltuin kinderboerderij bibliotheek etc etc etc.

15. sjak

sjak Niet meer actief

Wij gaan ook elke dag naar buiten, maa. ik woon aan het bos dus dat is makkelijk. Regelmatig naar ballorig of vrienden/familie met andere kindjes om te spelen.
    Als ik een dag binnen blijf met haar (wat ik weleens lekker vind) merk ik dat ze vervelend/onrustig wordt.
    Één dag kdv en een dag bij oma, een papadag. Zaterdag of zo dag als gezin eropuit... Ze wordt hier redelijk geëntertaind merk ik :)

16. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Ze gaan twee keer in de week met mij mee naar het werk. Daar lopen er altijd een rondje (paarden en eentjes kijken)
    Thuis lopen er na de winkel, fietsen we naar oma, gaan we glas weg brengen drie blokken verder terwijl er ook eentje om de hoek is, of gewoon een rondje fietsen
    Zelf kan ik er niet tegen als ik heel de dag binnen heb gezeten. Vandaar dat ik elke dat wel iets bedenk buiten.
    Dus hier gebeurt ook weinig echt bijzonders. En heb ik een baal dag blijven er binnen. Prima toch?!

Echte uitjes doen we vier keer per jaar. Veel te duur

17. Inkiewinkie

Inkiewinkie Actief lid

5 feb 2009
    467
    0
    0
    Poppenmaakster
    Noord-Holland
    Elke dag even naar buiten, al is het maar naar de supermarkt. Ik moet het wel doen van mezelf, want ik ben een gigantische huismus die het liefst de hele dag spelletjes speelt of knutselt of zo.. :)
    Maar even een frisse neus halen vind ik wel belangrijk, zeker voor de kleintjes (al vroren onze neuzen er vandaag wel zowat af..), vandaar ons dagelijkse loopje.
    Echte uitjes doe ik vooral met ML er bij, anders wordt ie sacherijnig dat hij niet mee mocht doen :p

18. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Echt bijna elke dag.
    Heel zelden dat we n dagje niet weggaan.

Koffie drinken bij vriendinnen
    Beestjes voeren
    Naar de winkel
    Rondje lopen, Beer beslist waar we heen gaan..... ;)
    Ballorig oid
    Zwemmen
    Speeltuin
    Bos of duinen wandelen

19. Mutzie

Mutzie Fanatiek lid

30 apr 2009
    1.688
    0
    36
    Ik heb ook een dreumes en een baby en vind het een hele onderneming om er "even" op uit te gaan als ik alleen met ze ben. Gelukkig vindt mijn oudste het heerlijk om binnen te spelen en kan zich dan ook prima vermaken. Als papa thuis is gaan we altijd wel erop uit naar buiten.
    Niet schuldig voelen hoor, komt wel weer als je wat mobieler bent met twee lopertjes!

20. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    Op mijn vrije dagen gaan we meestal een boodschap doen. Verder dan het winkelcentrum komen we niet echt. Als we, heel sporadisch, alledrie thuis zijn gaan we wel eens op stap, maar dat gebeurt maar zelden.
    Als manlief thuis is bij dochter rommelen ze lekker in huis.

Deel Deze Pagina