Ik wil graag nog even voor de zekerheid weten welke vleessoorten een kindje van 10 maanden allemaal mag hebben. Ik heb namelijk weleens gehoord dat (mager) rundergehakt nog niet zou mogen, daar er veel afvalstoffen in zouden zitten? En geven jullie gewoon vlees met E-nummers en voedingszuren, etc. erin, want je kunt vrijwel geen vlees meer kopen zonder E-nummers en zuren volgens mij. Zijn er bepaalde E-nummers of zuren die je kindje absoluut niet binnen mag krijgen op de genoemde leeftijd?
Bedoel je voor de boterham? Ik heb eerlijk gezegd nog nooit op E-nummer gelet, maar dat is misschien mijn fout. Op brood at en eet hij nog steeds graag smeerbaar beleg dus dan is de keuze aan vleeswaren beperkt tot smeerleverworst. Ook krijgt hij smeerkaas, sandwichspread en een gewoon plakje worst ( gelderse, ham, gebraden gehakt) op brood alleen eet hij dan wel worst en geen brood..... hihihihi s'Avonds mogen ze volgens mij ook al veel eten.... gehakt, kipfilet, vleesvervangers.....
Een kindje van 10 maanden kan in principe alle vleessoorten eten, al wordt het eten van varkensvlees vaak afgeraden tot het eerste jaar. Wel is het af te raden gemarineerde of bewerkt vlees te gebruiken, hier zit vaak veel zout in. Gehakt (welk gehakt dan ook) is in Nederland helemaal veilig en er bestaat niet zoiets als slecht afvalvlees. Wat betreft E-nummers... als je daar op gaat letten kan je bijna niets eten. Er zijn vast mensen het hier niet mee eens maar er zijn geen richtlijnen waarom je kindje bepaalde dingen niet zou mogen eten omdat hier E-nummers aan toegevoegd zijn.
Tartaar, kip, rund/kalf, witte vis moet sowieso kunnen voor een kindje van 10 maanden... Mits goed doorbakken natuurlijk.
In principe eet ons zoontje gewoon met de pot mee maar ik merkte afgelopen maandag dat hij toch nog niet alles goed kan verdragen. Ik had wortelenstampot gemaakt met zuurvlees en hij had een klein beetje zuurvlees gehad. Volgens mij heeft hij hier behoorlijke buikpijn van gehad want 's avonds werd hij huilend wakker en heeft bijna een uur aan een stuk gehuild, echt een pijnhuiltje Dus daar ben ik de volgende keer toch weer voorzichtiger mee.