Te oud begonnen aan zwanger worden?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Eleanora, 8 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eleanora

Eleanora Lid

31 aug 2011
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Ladies,

Ik lees altijd mee op dit forum, en zie dat het zwanger worden niet altijd over rozen gaat :$ (zacht uitgedrukt). Ik vraag me af of er dames zijn die spijt hebben later aan de kids te zijn begonnen (later dan 25) omdat het hierdoor moeilijker is geworden?

Ik heb 30 altijd een perfecte leeftijd gevonden, maar weet nu dat de vruchtbaarheid op die leeftijd soms te wensen overlaat..Hoe oud waren jullie toen jullie begonnen aan de molen van zwanger worden en in hoeverre speelt oudere leeftijd een rol?

Ben benieuwd!:)

2. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    denk dat je dat zo niet 1-2-3 kunt zeggen hoor....

sommige meiden zijn nog geen 25 en hebben al vruchtbaarheidsproblemen, andere zijn 30+ en hebben helemaal geen problemen. En alles daar tussen in is ook mogelijk.

Ik was 29 dat we voor de eerste gingen, was de 1e maand raak
    Ik was 32 dat we voor de tweede gingen, was de 2e maand raak

Maar gemiddeld duurt het geloof ik tussen de 6 en de 10 maanden voordat iemand zwanger raakt.
    Denk dat het moeilijk te zeggen is dat het moeilijker zwanger raken ECHT alleen maar door de leeftijd komt. Bij sommige meiden wordt er nooit een aanwijsbare reden gevonden!

3. spinnekop

spinnekop Niet meer actief

hoi

25 oud :( (of begrijp ik je verkeerd)

ik was 36 bij mijn eerste zoon binnen 3 mnd zwanger
    toen mk eerste ronde
    bij mijn 2de zoon was ik bijna 39 en zwanger in ronde 4

ik ben nu 40 en zit te denken aan een derde:D

hoe oud ben jij dan en hoe lang ben je bezig

gr spinnekop

OJA : ik heb overgewicht, endometriose en mis 1 eierstok
    en een vleesboom en had dit alles al voordat we probeerde zwanger te raken

4. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

11 apr 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

ik vind ouder dan 25 nog helemaal niet zo heel oud hoor.
    Ik dacht toen ik dit topic opende dat het over mensen ging die boven de 35 waren en zwanger willen worden.....

Ik heb zelf altijd geroepen dat ik voor mijn 30e in elk geval mijn eerste kind zou willen krijgen. Bovendien, toen ik 25 was had ik nog niet alles op orde à la baan en huisje enzo...

Ik ben begonnen op mijn 27e. Mijn man is 35. Bij hem is alles oké.... bij mij schort er wat aan waarom zwanger worden niet makkelijk is....dus het ligt niet altijd aan je leeftijd hoor!

5. Eleanora

Eleanora Lid

31 aug 2011
    65
    0
    0
    NULL
    NULL

Ik vind 25 veeeel te jong ahaha, maar technisch gezien neemt de vruchtbaarheid vanaf 25 ernstig af, als in procentuele kans per maand.

Ik ben 27 en vind ik nog jong, als ik om me heen kijk, niemand van mn ex studentengroep is hier nog mee bezig. Terwijl ik wel de pil weggegooid heb en het meer dan welkom is, weet ik dat mn vriendinnen zullen denken oww wat jong, denk aan je carriere etc.

Ben jij bewust op latere leeftijd aan de kids begonnen?

6. amberliek

amberliek Bekend lid

10 okt 2010
    951
    0
    0
    ik was 25 toen we de pil achterwegen lieten om er vol voor te gaan....uiteindelijk pas 31 toen dochterlief geboren werd.
    Nu 33 en proberen nog voor een tweede wondertje te gaan.
    Of het gaat lukken is de vraag natuurlijk.....graag was ik ook jonger geweest maar het is nog steeds niet zo....ik stop en ben gelijk zwanger......ben blij dat onze grote wens alsnog is uitgekomen en hoop dat ons gezinnetje nog compleet gemaakt mag worden met nog 1 kindje....zo niet ben ik in iedergeval heel heel dankbaar voor het wonder dat we als toch nog gekregen hebben

7. melanies74

melanies74 Actief lid

17 mrt 2008
    147
    0
    0
    Drenthe
    Hey,

ik had graag wat jonger moeder willen worden, maar tja, kwam manlief pas op mijn 29ste tegen;)

Dus werd ik mama van
    -de oudste met 32 jaar,
    daarna 3 miskramen gehad,
    -de midddelste met 35 jaar
    -de jongste met nog net 36 jaar

en nu weer zwanger en hoop vlak voor mijn 38ste te bevallen:D

Grootste nadeel vind ik dat de risico's op chromosoomafwijkingen toenemen als je ouder bent.
    De 3 miskramen zijn door de gyn. nooit toegewezen aan mijn leeftijd, gewoon domme pech....Ze zei zelfs ach je bent nog maar 34 jaar jong..
    Het kan allemaal wat moeilijker gaan als je ouder bent, maar volgens mij is 30 nog een prima leeftijd hoor ;)

Volgens mij is het belangrijkste dat jij en je partner er klaar voor zijn!

8. Eleanora

Eleanora Lid

31 aug 2011
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is overduidelijk bekend dat bij zwanger worden leeftijd dé factor is die meespeelt bij vruchtbaarheid en de kans op een gezond kindje.

Dit neemt niet weg dat er een klein percentage (2%) vrouwen is die onvruchtbaar is om een reden waarbij leeftijd niet een rol speelt, daar heb je gelijk in al ben je 18 kun je nog iets met je gezondheid hebben idd..

9. Eleanora

Eleanora Lid

31 aug 2011
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat goed te horen dat de meeste toch wel zwanger worden, al is het niet van een leien dakje gegaan!

Waar ik bang voor ben, is met 30 te beginnen en dat het dan niet gelijk lukt en er van alles onderzocht moet worden en dat leeftijd dan opeens een race tegen de klok wordt! Voor IVF moet je ook bepaalde leeftijd hebben en dan is het handig als je rond 25 begonnen bent ipv rond 32! Of zie ik dat verkeerd?

En natuurlijk moet mister right wel aanwezig zijn en het hele financiele plaatje ook ;)

10. Eleanora

Eleanora Lid

31 aug 2011
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben voorstander van eicellen invriezen ahahah! :D

11. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Was 23 toen we begonnen en heb er 8 maanden over gedaan, nu ben ik 24

Eleanora... waarom vind jij 25 veeeels te jong?
    Hier ook niemand in mijn omgeving die er mee bezig is. Maar heb al heel lang een fantastische vent(23) en voor onze leeftijd hebben we het financieel bijzonder goed voor elkaar.

Of bedoel je ermee dat je voor jezelf 25 te jong vind :)

12. mama van JS

mama van JS Niet meer actief

ik was 20 toen we de pil weg deden. Uiteindelijk net een kleine maand 23 toen ik beviel van mijn eerste.
    Nu ben ik bijna 24 en gaan we voor de 2e

13. Eleanora

Eleanora Lid

31 aug 2011
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je ziet dat in NL de leeftijd van de vrouw 29 is als ze de eerste krijgt, gemiddeld, is 25 best jong.

Ikzelf vind 25 nog jong, omdat je vaak 23 bent als je afstudeert (afgezien van mbo, dat kan sneller gaan) en dan nog een vaste baan en huis kopen etc. En daarnaast de verantwoordelijkheid van opvoeden, meeste meiden van begin 20 hebben geen vaste serieuze relatie en gaan nog lekker uit en lang leve de lol. Dit is niet voor iedereen hetzelfde. De reden voor mijzelf om 25 te jong te vinden, is omdat ik studie en carriere belangrijk vind voor een vrouw ;)

Ben zelf 27 en tis welkom, maar stiekem liever toch rond 30ste :eek:

14. Eleanora

Eleanora Lid

31 aug 2011
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jong! Heb je daarnaast ook gestudeerd, gewerkt etc? Wel leuk lijkt me zo jong mama :p

15. annabeth

annabeth Fanatiek lid

21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    Joh dit is helemaal niet waar.... Ik heb nog op FF gezocht. Tussen 20 en 25 is het wel makkelijker, maar daarna is het tussen 25 en eerste helft 30 nog heel stabiel. Daarna begint het heel geleidelijk langer te duren, maar niks 'ernstigs'. Meiden hier niet onnodig bang praten met dingen die niet kloppen.

16. pheline

pheline Fanatiek lid

15 dec 2010
    1.455
    0
    0
    ik ben net 1 dag 22 en ben in juli afgestuurd voor mijn hbo opleiding ik deed deeltijd dus ik heb al een aantal jaar een vaste baan. mijn vriend en ik zijn al ruim 7 jaar samen en hebben vorig jaar een nieuwbouw hoekwoning gekocht, dit jaar zijn we op 27 juli getrouwd.. ik bedoel wij hebben er bewust voor gekozen om jong ouders te worden.. vind het heerlijk om jong moeder te mogen zijn zeker als mijn kinderen dalijk ouder zijn en wij nog ''jong'' genoeg zijn om dingen met ze te doen..

ik ben vorig jaar begonnen en na 8 mnd zwanger helaas een vmk en daarna meteen zwanger van dit wondertje.. dus ja wij hebben er uiteindelijk ook 9 maanden over gedaan..

ik vind dat er geen speciale leeftijd is voor het zwanger worden.. je kiest er zelf voor om eraan te beginnen als je er klaar voor bent. of dat nu met 20 of met 35 is....

en ook ik vind werk en studie belangrijk voor een vrouw maar dat neemt niet weg dat ik altijd graag jong moeder heb willen zijn...

17. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    hihi grappig om die verschillen te zien. Carriere ben ik echt niet mee bezig. Mijn mams is dat pas gaan doen toen wij ouder waren en dat kon omdat ze jong moeder was :)
    Ik ben goed opgeleid hoor maar verder leren kan altijd nog.

nee hoor heb super leuk werk en mijn vriend al 5 jaar een eigen zaak, mooie grote koopwoning en lang leven de lol...tja stond op mijn 14e al in de kroeg dus heb dat allemaal wel gezien

18. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Hier beide nog net 22 toen we begonnen en net 25 toen onze dochter geboren is. Nu zo goed als 26, en gaan voor een tweede.

10 augustus is mijn mirena verwijderd, precies 3 jaar nadat ik gestpt was met de pil.

19. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    leeftijd is best een issue, maar niet op je 25e!!!
    als er nou 35 stond zeg ik ja!

20. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Ik ben in januari 30 geworden en gestopt met de pil! Gewoon omdat ik de ware nog niet was tegen gekomen. Ik wilde nooit kinderen.... totdat ik HEM tegen kwam en ik wist het zeker! Met HEM wil ik wel kinderen.... zodoende nu in de 8ste ronde van ons 1e kindje! We zijn net 1 jaar samen :)

Deel Deze Pagina