antwoord is al vaak gegeven; zo klein echt niet laten huilen! Tenminste ik heb dat nooit gedaan. Ik denk altijd heel simpel. Als een baby (die verder niets anders kan om je iets te laten merken) huilt dan is er wat. Het is aan jou om te ontdekken wat dit is. Ik herken je verhaal wel voor 100%. Bij mij ging het exact zo ook met de tijden. Resultaat was dat mijn mini monkey de eerste 2 tot 3 weken bij mij op de arm "vast" tussen de bankkussens heeft geslapen 's nachts! Hij had dit gewoon nodig. Daarna ging het vanzelf over. En met 7 weken sliep hij door zonder avond of nachtvoeding! Hij is nu ruim 1 jaar en nu (nu pas) laat ik hem 's nachts weleens een minuut of 2 huilen. Zeker niet langer. Dit doet hij dan in zijn slaap en het heeft weinig nut als ik naar hem toe ga of hem uit bed haal hij slaapt er namelijk doorheen. Blijft hij na die 2 minuten nog huilen dan haal ik hem uit bed en maak hem goed wakker, vaak gaat het daarna goed, soms doet een flesje wonderen. Dus die van mij is nu ruim 1 jaar en ik doe nog steeds niet aan laten huilen. Altijd op je gevoel afgaan en durf hierop te vertrouwen. Vergeet die onzin over laten huilen! Succes!
Zoals al gezegd niet laten huilen, lekker knuffelen en troosten. Is nog zo klein. Draagdoek is de oplossing vind ik. En ik liet ons meisje ook bij ons in bed slapen. Zeker een paar weken, nu slaapt ze in het wiegje naast ons. Dat slapen e.d. komt vanzelf. En volgens mij komen krampjes meestal rond de avond, althans bij ons ook de eerste 3 weken. Daarna geen last meer. Vertrouw echt op jezelf en op je moeder instinct, dit klopt 100%. Laat je niet gek maken door anderen
Vannacht hebben we de kinderwagen op onze kamer gezet. Mevrouw heeft heerlijk geslapen van 00.00 tot 04.00 en van ongeveer 04.45 tot 08.00. Normaal begon ze bij de fles van 04.00 keihard te huilen en nu geen last van gehad. Helaas vanmiddag van 14.00 tot net 22.00 met haar gelegen op de bank. Werkelijk niets helpt ook de doek niet. Ik kan alleen op mijn rug liggen met haar bovenop me. Zo valt ze nog een beetje in slaap. Momenteel ligt ze boven te slapen [ denk vermoeidheid van het huilen ]. Mij valt op dat ze haar flesje toch wel naar binnen slurpt. Erg gulzig en er loopt ook heel veel naast. Ik zat te denken om Cinababy te proberen maar ik vind haar veel te klein om gelijk vol te proppen met dat soort dingen. Dus ik ga morgen uit op de Dr Brown fles. En dan hoop ik dat het ietsjesss minder word.
Ik las je bericht nog een keer, en wilde ook nog de tip geven om van een aantal dingen meer aan te schaffen, zodat je niet mis grijpt of het huis door moet. Zo hadden we met de eerste 3 verschoonkussens; 1 op zn kamertje, 1 op de badkamer, 1 beneden. Kan me voorstellen dat het voor jullie handig is om er 2 op jullie slaapkamer te hebben. Hier hebben we ook 4 thermometers (2 kindjes inmiddels), op elke kamer minimaal een pak doekjes, meerdere potjes sudocreme, 6 speentjes ofzo etc. Alles binnen handbereik hebben scheelt veel stress/chaos, zeker midden in de nacht
Hoi Jacq84, Dat is toch super netjes 4 uurtjes achter elkaar slapen. Ik was blij als ik 3 uurtjes haalde in het begin. Ons dochtertje heeft de eerste weken alleen maar op de 'mama mastras' geslapen . Ze vond het heerlijk en ze werd er rustig van. Het is misschien niet de veiligste manier, maar voor mij voelde het vertrouwd en ik had er een goed gevoel bij. Moet er wel bij zeggen dat ik half onder het dekbed lag met een dekentje over haar heen, zodat zij niet onder het dekbed lag. Nu is 4,5 maand en slaapt ze prima in haar eigen bedje. Ik denk dat het slapen bij papa en mama zeker heeft bij gedragen aan haar veilige gevoel. Ze heeft nu het zelfvertrouwen om alleen te slapen en in slaap te vallen. Pasgeboren babies willen zich veilig voelen en dat is niet alleen zijn. Met flessen geen ervaring, maar weet van vriendinnen dat de Dr. Brown fles heel fijn is. Succes ermee en het komt allemaal goed, al lijkt dit nu misschien niet zo .
Als je de ruimte hebt kun je de kinderwagenbak (dus niet het onderstel) ook in het ledikantje zetten. Staat stabiel en je hoeft niet de hele kinderwagen te verhuizen. Moet het ledikantje wel in je slaapkamer passen. Inderdaad overal meer van, zodat je overal kunt verschonen.
Ach meid, wat naar voor jou en je kleintje... Er zijn al veel tips gegeven zie ik, dus daar kun je vast wat mee.. En goed te lezen dat je een dr. Brown fles gaat halen. Die hebben wij ook geadviseerd gekregen van het zkh, die wordt daar veel gebruikt vnl. ook bij te vroeg geboren kindjes. Het heeft bij onze man (die weer opgenomen moest worden omdat hij geen energie had om te groeien, zijn energie ging zitten in het leegdrinken van de fles) wonderen gedaan en ik heb net vorige week een andere fles gekocht... En geniet er nu nog maar van dat ze alleen bij jou wil zijn, straks wil ze dat niet meer en dan mis je het
Ons mannetje hing de eerste weken elke avond lekker bij ons op de buik/borst tot wij naar bed gingen. Ook de draagdoek was hier een succes en we hebben ook cinababy gebruikt. Is van vsm en is geen "medicijn" is een homeopatisch middel dus dat scheelt al. We hebben ook nachten gehad dat hij pas om 05:00 in slaap viel ( gelukkig maar enkele). Meestal zijn het fases en wordt het echt wel weer beter. Vertrouw je het echt niet bel dan gewoon even je ha misschien dat die je gerust kan stellen.
Momenteel krijgt ze op aanraden van de VK infacol. En ze adviseerde me een gewoon goedkoop kruidvat flesje met diverse spenen te nemen. Ik ben toch maar voor een difrax flesje gegaan en sinds die tijd is het zo een tevreden meisje. Echt heerlijk. In het begin was ik echt even "blij" als ze sliep en ik even tijd voor mezelf had. Nu is ze zo rustig dat ik in staat ben haar zelf naar beneden te halen
Fijn! Hopen dat alles weer even wat rustiger blijft en je wat meer aan rust en genieten toekomt. Mooie naam trouwens 'Alexis', had ik de vorige keer nog niet gezien
Hup in de draagdoek / draagzak . Mijn jongste sliep de eerste drie maanden alleen maar bij mij in debondolino of op m'n borst, heerlijk !!!
Lekker dichtbij je houden hoor! Geborgenheid is belangrijker nu dan structuur. Hier heb ik mijn meid ook veel in de draagdoek gedragen toen we uit het zkh kwamen. Een voordeel van lang verblijf in het zkh, als ze sliep dan sliep ze. Ze sliep eigenlijk vanaf het begin door en ze rolde vanzelf in structurele tijden ivm tijdstippen voeding. (kwam wel door der sonde tot 11 weken) We waren 24/7 bij haar, omdat ze totaal overprikkeld was. Thuis ging het door de rust steeds beter, mede door haar veel bij me te nemen en als ze sliep weg te leggen in haar eigen bed. Probeerde het vaak voor te zijn, maar dat doe je pas echt voor iedere slaap vanaf 6-8 weken.