Wat moet ik hier nu mee?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Fionn, 18 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fionn

Fionn Actief lid

12 jun 2011
    161
    0
    0
    Dag allemaal,

Wij willen voor ons tweede kindje gaan en zijn nu in de tweede ronde. Er is geen haast bij dus ik dacht dat ik er aardig relaxed in stond. Echter zit ik nu in een zeer verwarrende situatie. Het is een beetje een verhaal dus dit is voor diegenen met een beetje geduld ;)

21 mei was de eerste dag van mijn laatste menstruatie. Mijn cyclus duurt ongeveer 26 dagen dus ben nu 2 dagen over tijd.

9 juni (dus dag 20 van cyclus) voelde ik ineens iets vreemds in mijn onderbuik. Ik dacht meteen: innesteling! En zoals verwacht en gehoopt, 's avonds wat lichtroze afscheiding. Ik had toen al echt het gevoel te weten dat ik zwanger was.

10 juni weer wat roze afscheiding, een heel klein beetje, samen met wat kleine krampjes. Ook voelden m'n borsten wat vreemd aan.

11 juni was de afscheiding wat slijmerig en een beetje geel, misschien een klein beetje roze. Borsten voelden weer wat vreemd.

12 juni weer krampjes, vooral 's avonds. Borsten voelde ik weer heel lichtjes. Beetje lichtbruinige afscheiding.

13 juni. Erg moe, 's avonds krampjes en weer een klein beetje lichtbruin slijm.

14 juni stond ik op en merkte ik ineens dat mijn borsten voller waren. Had weer bruinverlies, maar lichtbruin en niet dat donkere wat ik soms voor mijn menstruatie heb. Vooral 's avonds last van krampen.

15 juni (één dag voor mijn NOD) heb ik getest met een Actiontest: negatief. Krampjes, bruinverlies. Borsten nog steeds voller. 's Avonds best wel hevige krampen. Had het idee dat ik ineens veel beter kon ruiken. Had ook stemmingswisselingen en was heel moe.

16 juni (NOD) Weer last van krampen. Borsten leken ongeveer hetzelfde, misschien iets minder. Wel nog steeds vreemd gevoel in borsten en wat steekjes in mijn onderbuik.

17 juni. Nog steeds gevoelige borsten overdag,'s avonds niet meer. Ze leken ook weer minder vol. Geen krampjes meer. Alleen wat slijmerige, gelige afscheiding.

18 juni. Vandaag maar weer getest met Actiontest: negatief (moet na drie minuten aflezen). Echter na vijf minuten zag ik langzaam een heel licht streepje ontstaan, rozig. Mijn man zag het ook en het werd wat duidelijker maar nog steeds vaag.

Wat moet ik nu? Wat betekent dit allemaal? Ik had mezelf voorgenomen relaxed deze fase in te gaan maar mijn lichaam lijkt me voor de gek te houden... Als ik 2 dagen na mijn NOD zit zou ik toch al een duidelijker streepje moeten hebben? Kan het een indrogingsstreepje zijn, ontstaat die al zo snel na het testen?

Wilde er echt niet teveel mee bezig zijn maar zou graag willen weten wat jullie hierover denken... :/

ps: heb normaal geen klachten voordat ik ongesteld moet worden.

2. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

4 aug 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    ik zou gewoon nog een test doen dan weet je het zeker! En dan bijv die van het kruidvat doen

3. ATJ

ATJ Lid

29 mei 2014
    55
    0
    0
    Misschien maak je te weinig hcg aan waardoor het niet knalt, over 2 dagen weer eentje doen. :)

4. Fionn

Fionn Actief lid

12 jun 2011
    161
    0
    0
    Boeffie: Zat ik ook te denken, maar die zijn toch even gevoelig als de Actiontesten? Trouwens, die negatieve test van zondag kreeg niet op een later tijdstip een streepje... Maar weet niet hoeveel dat zegt.

ATJ: ja was sowieso van plan over een paar dagen weer een testje te doen... Maar als het weer negatief is, hoe kom ik dan aan die krampen en roze/bruinverlies vorige week? Stom hè, dat je jezelf dan toch gek loopt te maken...

5. ATJ

ATJ Lid

29 mei 2014
    55
    0
    0
    bij meesten testen staat aflezen na 5 min dus geen idee waarom bij action 3 min is maar ik denk dat het lichte streepje niet voor niks komt te staan. Zolang je niet ongesteld bent is het een goed teken. ;)

6. Fionn

Fionn Actief lid

12 jun 2011
    161
    0
    0
    Bedankt voor de geruststelling :) Ik wacht nog even een paar dagen af...

7. wondertjenr3

wondertjenr3 Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    Heb je de pil oid gebruikt van tevoren? Je lichaam kan je nl ook heeeel goed voor de gek houden als je aan het ontpillen bent..
    Zou trouwens ook nog eens testen met die van kruitvat.
    Succes!

8. Fionn

Fionn Actief lid

12 jun 2011
    161
    0
    0
    Nee had een koperspiraaltje en had al maandenlang min of meer een regelmatige cyclus. Voordat ik zwanger werd van de eerste heb ik heel erg lang over ontpillen gedaan, dus die kunstmatige hormonen komen er bij mij niet meer in ;)

Is de test van Kruidvat dan gevoeliger? Lees ook veel goede dingen over die van de Action... :/

9. Julia1979

Julia1979 Fanatiek lid

1 jun 2014
    1.885
    1
    36
    NULL
    Drenthe
    volgens mij MAG je na drie minuten kijken..maar is de action geldig tot tien minuten.. Als jij dus na vijf min streep had..gefeliciteerd!

10. Fionn

Fionn Actief lid

12 jun 2011
    161
    0
    0
    Ja is dat zo?? Ik kon er niets over vinden in de gebruiksaanwijzing... Maar het was echt een streepje, wel heel vaag maar mijn man kon het ook zien dus ik ben niet gek... Hoe weet je dat ie 'geldig' is tot 10 minuten?

11. Julia1979

Julia1979 Fanatiek lid

1 jun 2014
    1.885
    1
    36
    NULL
    Drenthe
    Excuus.. het is alsvolgt:

Kruidvat 'early' aflezen tot 10 minuten
    Kruidvat 2/5 aflezen tot 5 minuten
    Action aflezen tot 5 minuten

12. Julia1979

Julia1979 Fanatiek lid

1 jun 2014
    1.885
    1
    36
    NULL
    Drenthe
    Vijf minuten mag dus nog volgens action :) Hey maar anders haal je een early test? Daar had ik mijn eerste streep op..

13. Fionn

Fionn Actief lid

12 jun 2011
    161
    0
    0
    Ja ok maar heb er na die drie minuten geen stopwatch bijgehouden dus weet niet of het precies 5 minuten was ;)

Ik weet alleen dat ik drie minuten wachtte, negatief. Van alle hoeken bekeken, toen naar de slaapkamer, tegen m'n man gezegd dat het negatief was. Toen weer goed gekeken en toen begon ik héél langzaam iets héél vaags te zien. Mijn man zag het in eerste instantie niet maar na een tijdje wel.

Zo vaag.. misschien inderdaad kv-testen halen...

14. Julia1979

Julia1979 Fanatiek lid

1 jun 2014
    1.885
    1
    36
    NULL
    Drenthe
    Ik heb je verhaal nog eens gelezen.. maar meestal is je nod toch snel 14 dagen na ovulatie.. kan het niet zijn dat nog steeds paar dagen voor nod zit?

15. Fionn

Fionn Actief lid

12 jun 2011
    161
    0
    0
    Ik weet niet wanneer mijn ovulatie was, alleen dat ik 9 juni waarschijnlijk de innesteling heb gevoeld...

16. Fionn

Fionn Actief lid

12 jun 2011
    161
    0
    0
    Innesteling is toch iets van 6 dagen na eisprong? Dan zat ik nu op 15 dagen na eisprong... Kan dat nog aan de vroege kant zijn? Of kan ik een late eisprong en snelle innesteling gehad hebben?

Herkent iemand dit?

17. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik geloof echt niet dat je een innesteling kan voelen. Zo een microscopisch klein celletje dat zich in je baarmoeder nestelt,.. ik weet het niet. Denk dat je best kan uitgaan van je eisprong en daar 14 dagen bijtelt (alhoewel het meer of minder kan zijn). Maar dan moet je wel weten wanneer die geweest is.

18. Fionn

Fionn Actief lid

12 jun 2011
    161
    0
    0
    Ik voelde niet de innesteling per se, maar de krampjes die ermee gepaard kunnen gaan. Meestal voel ik mijn eisprong ook en die is vaak op dag 16, dus die is waarschijnlijk 5 juni geweest.

19. Lutty

Lutty Actief lid

26 okt 2012
    469
    0
    0
    Ik denk eigenlijk aan je verhaal te lezen dat de krampjes, het bruinverlies en de volle borsten bij je eisprong horen, het feit dat ze nu afnemen zou ik interpreteren als dat je ongesteld gaat worden. Al zal ik heel hard voor je hopen dat ik ongelijk heb en je over een paar dagen een knaltest in je handen hebt!

20. Fionn

Fionn Actief lid

12 jun 2011
    161
    0
    0
    Hey Lutty, heb echter nooit dergelijke klachten gehad bij eisprong, alleen steekjes rechts of links onderin, geen krampjes daar waar mijn bm zit... En dat die rozige afscheiding... Maar goed, misschien heb je gelijk, we zullen zien... Dan zou ik ieder moment ongesteld moeten worden want volgens mij heb ik een luteale fase van 9 à 10 dagen...:-/

Deel Deze Pagina