Hallo, Ik heb vorige week een verkleedjurk van Frozen/Elsa op Marktplaats gekocht. Ik zou em graag willen wassen, maarrrr........... kan dat wel bij zo'n jurk? De rok van de jurk bestaat uit gladde stof (met wat kreukels erin) en er zit een tule sleep aan. Plus veel lovertjes/pailetten. Kan ik dat dan in de wasmachine doen op hand/wolwas en dan koud water en dan laag of niet centrifugeren..? Of gaat de jurk dan echt kapot? Wie heeft hier ervaring mee? Groetjes, Hanna
Oe dat zou ik niet aan durven. Zit er geen label in of je m wel of niet in de wasmachine kan stoppen? Ik zou 'm op de handwassen of zelf stomen in de douche.
In een netje, op een kort programma 15/30 min en laag toerental... Ik kan je geen garanties geven, maar zo zou ik het doen
evt in een groot kussensloop die je even dicht stikt met een paar naadjes en dan nat uithangen voor de kreukels , maar meestal doe ik ze er gewoon zo in met en aantal handdoeken die zijn mooi glad en geven wel bescherming op een kort programma.
In een kussensloop, zo'n sierkussensloop met een ritsje. Ik was al mijn dochters verkleedkleren regelmatig.
Maar komen er dan niet heel veel kreukels in tijdens het wassen in de wasmachine? Kreukels in die mooie gladde stof? Ik denk namelijk ook niet dat ik zo'n jurk kan gaan strijken...?
Gewoon in een waszak en op 40 of 60 graden mee wassen. Ik was ze regelmatig en als de jongste een ongelukje heeft gehad gaat hij op 60 graden
Ik heb voor kwetsbare dingen een groot wasnet (action, blokker enz). Dan op synthetisch en de laagste temperatuur zonder centrifugeren. Ik hang het dan in de douche op een hanger uit.
in dekbedovertrek kan je hem wassen. Gewoon op fijnwolwas programma en dan 30 graden. Ik deed dit met mijn trouwjurk en centrifugeerde gewoon volop. Hij kwam er perfect weer uit hahaha. Scheelde me ff zown 200 euro aan stomerij kosten. Dus als dat met mijn prinsessen trouwjurk kan dan kan het ook met zo een elsa jurk. Strijken kan idd ook gewoon met theedoek erop. En na het wassen goed uithangen trekt ook al hoop kreukels eruit.
Hier gaan ze gewoon mee in de gekleurde was. Wel in een wasnetje, zodat de stof van de sleep niet kan scheuren. Na het wassen goed uitkloppen en laten drogen. Ze worden dan wel wat kreukelig, maar daar malen de kids echt niet om...
Mijn man had de jurk van mijn dochter bij de gewone was op 30 graden gedaan, zonder kussensloop of netjes, 1400 toeren... en de jurk is er perfect uitgekomen! Sleep nog heel en alle glitters nog aanwezig, en dat voor een aliexpress exemplaar.
als je echt heel bang bent voor vernieling en je hebt een bad dan in een bad met groene Biotex en lauw water leggen voor een nachtje en dan uitspoelen in de douch en ophangen. Maar ik was dat soort dingen ook gewoon op een handwas zonder centrifuge...