Jill is echt al een week of twee bezig met haar eerste tandje. er is nu nog niets te zien/voelen. Deze week heeft ze bijna alleen maar dunne luiers, zo vies stinken ze en haar billetjes worden mega rood. Ook overal op kauwen doet ze. Even een vraag hierover, hoe lang kan dit nog duren??? of is dat natuurlijk weer heel wisselend per kindje? vind het zo zielig.. en wat kun je gebruiken om de pijn te verzachten?
Het kan heel snel gaan en het kan heel lang duren. De eerste tandjes, daar heeft ze hier een week of 2-3 last van gehad, we zijn nu bezig met ronde 2: de boventandjes voor, en na 5 weken is de eerste door, de tweede komt er aan... Wat je kunt doen om de pijn te verzachten: koude bijtring (uit de koelkast, niet uit de vriezer: dan vriest het kaakje eraan vast!) dentinox (maar dan mag je 45 minuten niet voeden, omdat het er dan afspoelt) chamodent (homeopathisch) gengigel (te verkrijgen via internet. Ik heb er zelf geen ervaring mee, had het willen bestellen, maar ik krijg hier steeds foutmeldingen Maar schijnt erg goed te helpen als die andere 2 niet helpen). En bij heftige pijn natuurlijk een zetpilletje paracetamol. Hier werkte uiteindelijk alleen een zetpil als we Thirza gewon elke 8 uur eentje gaven, (ze had 4 weken geleden echt extreem last, brulde alles bij elkaar en heeft een nacht en twee dagen lang vrijwel niet geslapen). Was op advies van de huisarts dat we dat toen zijn gaan doen. Verder vinden ze het echt lekker om op harde dingen te kauwen, dus we hebben hier wat van haar lepeltjes gegeven die een rond handvat hadden, maar ook onze tandenborstel, dat soort dingen. En de huisarts vertelde zelf dat ie zijn kids altijd een (geschrapte uiteraard) wortel gaf... Hopelijk duurt het bij jullie niet zo lang als hier!
het doorkomen van een tandje kan heel lang duren. bij de eerste heeft onze zoon flinke verhoging gehad (38,5) en daarna kwam het tandje door. ik denk dat hij er 2 weken echt last van heeft gehad voor het doorkwam. we hebben dentinox (weet niet of ik nu het goede opschrijf) gehaald bij de apotheek om op zijn tandvlees te smeren en een bijtring in de koelkast gelegd. lekker koel. als hij echt veel pijn had een zetpil. de 2de dient zich nu steeds met vlagen aan. ook weer dunne luiers er tussen en flink kwijlen maar nog steeds geen tandje te zien. je kunt zien aan opgezet tandvlees dat het tandje er aan komt. ook zie je het wit van het tandje doorschijnen aan de voorkant. het kan ook zijn dat je kindje gewoon ziek is. als onze zoon diarree heeft geef ik hem roosvice stop en dit helpt geweldig. zorg er ook voor dat je kindje genoeg drinkt.
@ rozemarijke, gengigel is ook te koop via www.gezondheidaanhuis.nl. Je betaald dan wel meer verzendkosten.
Pfff hou maar op over die tanden, vind het zo zielig. Mijn zoon is bezig met kies nmr 2. Dunne poep, luieruitslag, overal op kauwen, rood gloeiend wangetje en oor en verhoging en koorts. ik hoop dat deze kies er snel doorheen is de vorige was er binnen 1 week doorheen gelukkig. de tanden duurde meestal langer hier...