Heb even meegelezen maar ben ook erg benieuwd wat er morgen uit de echo gaat komen. Wel fijn dat je morgen direct terecht kan en niet nog aantal dagen hoeft te wachten!! Nu maar afwachten, hopen dat je daarna wel meer duidelijkheid hebt over wat er nu precies aan de hand is....
Nou we hebben de echo gehad, maar we weten niks. Al voor ik op de tafel lag zei ze dat ik de uitslag via de huisarts zou horen. Volgens haar moet de uitslag vrijdag zeker binnen zijn. 2 a 3 werkdagen... Kon zelfs niet meekijken...Dus ben nu nog niks wijzer!
Ik snap dat een definitieve uitslag via de radioloog en dan de huisarts gaat maar ze hadden toch wel iets kunnen zeggen! Ze weten wat de vraagstelling is .... Nou afwachten dus nog maar. Anders morgen gelijk contact met de huisarts opnemen en vragen of die niet gelijk de uitslag met de radioloog kan bespreken zodat je snel meer duidelijkheid hebt.
De vraagstelling is niet helemaal duidelijk... De klachten die ik heb lijken op symptomen van een zwangerschap. Maar aangezien ik aan de pil ben en netjes elke maand ongesteld ben en vanwege de ziekte van mijn vader het behoorlijk stressen is, denkt de huisarts dat zwangerschap bijna onmogelijk is. Ook omdat ik een negatieve zwangerschaptest had 2 weken gelden. Maar ik voel wat in mijn buik en alles bij elkaar opgeteld lijkt het op een zwangerschap. Om mijn onrust weg te nemen heb ik een echo gekregen. De huisarts denkt misschien aan een spastische darm, maar aangezien ik alleen een opgezette buik en "gerommel' voel in mijn buik, lijkt ook dat een beetje onwaarschijnlijk. Maar als ze dmv een echo niks zien sluiten ze alles uit en gooien het dan op spastische darm, aangezien ze dat niet kunnen zien... 2 weken geleden bloedgeprikt en daar kwam ook uit dat mijn schildklier goed is maar iets sneller werkt als normaal, ook dit zou met stress van doen kunnen hebben net als een spastische darm. Dus vandaar dat de vraagstelling niet duidelijk is. Op het aanvraagformulier voor de echo heeft de huisarts neergezet. Veel onrust in buik en dan tussen haakjes neergezet i.v.m familie. En daaronder nog HCG negatief... Dus zo duidelijk is de vraagstelling niet. Wel van mij uit, want ik wil weten hoe of wat, maar de huisarts denkt dus voornamelijk aan stressklachten kort gezegd. ik ga morgen bellen of de uitslag er is en anders hoor ik wel of ik vrijdag moet bellen of gebeld wordt als de uitslag er nog niet is...
Dank je, maar weet zelf niet zo goed wat ik hoop dat de uitslag is. Als ze niks vinden is aan de ene kant goed, maar aan de andere kant heb ik dan zulke extreme klachten van mijn darmen zonder pijn? Geloof toch dat ik dan zou willen dat ze verder zouden zoeken. Als ze iets vinden wat niet goed is zou helemaal het ergste zijn natuurlijk, dus dat hoop ik al helemaal niet. Blijk ik toch in verwachting te zijn heb ik in ieder geval een gezonde ziekte, maar is het ook heel dubbel. Ons gezin is nu compleet vonden we na de geboorte van mijn zoon. Hij wordt in april 4 en gaat dan naar school. dat geeft mij iets meer rust. Geen geren en gevlieg meer naar school, werk en oppas. Heerlijk! Daarbij zijn we net voor de zomer verhuisd en hebben we echt al onze babyspullen voor een prikkie verkocht, weggegeven en naar de kringloop gebracht. We hebben dus helemaal niks meer! En misschien nog wel het allerergste is dat ik wel gewoon alcohol heb gedronken tot goed 2,5 week geleden en ik heb ook diclofenac geslikt voor mijn nek. Niet veel, maar denk wel een pilletje of 5 de afgelopen periode. gelukkig neem ik alleen als de pijn echt niet meer te harden is anders zouden het er zelfs nog meer zijn geweest. Dus dan komt de grote vraag: Hoe erge schade heb ik dan dit kindje toegebracht..... Tsjonge jonge, hoe kun je jezelf zo gek maken he!
jeetje wat een onzekerheid! Maar heel raar dat ze niets aan je wilde vertellen. Al denk ik toch als ze een kindje hadden gezien, dat ze het wel gelijk zouden zeggen?
Hoi Jewel, hier ook zon soort verhaal wij kwamen er pas met 14 weken achter ben heel vaak door de huisartsenpost naar huis gestuurd omdat ze niks konden vinden in mijn urine ik nam het voor lief want het is mijn eerste kindje... Toch wist ik al die tijd Dondersgoed dat er wat was... Je gevoel zou dus heel goed kunnen kloppen en aangezien je eerdere zwangerschappen weet je heel goed hoe het voelt? Toen ik aandrong op een echo zagen ze dat ik al 14 weken heen was.. Dus succes!
Goh wat een vreemd verhaal. Het klinkt iid zo op het eerste gezicht als zwangerschap, soms gebeuren er gekke wonderen. Alleen lijkt het mij wel dat als ze op de echo hadden gezien dat je zwanger was zij je dit wel meteen hadden vertelt. Het is nl. in jouw en in jouw kindjes belang dat jij dit snel weet ivm voeding enz. Ze zullen echt niet zien dat je zwanger bent en dat je dit dan 3 dagen later van je huisarts moet vernemen. Ik hoop dat je heel snel uit de onzekerheid bent en ze iets makkelijks te verhelpen vinden. Sterkte!
Ook zonder buikpijn en andere 'overdreven' klachten kunnen je darmen rare bewegingen maken hoor. Ik heb ook een periode gehad, dat ik af en toe het gevoel had alsof ik een baby voelde draaien of dat ik babybillen langs voelde schuiven. Maar dat waren echt mijn darmen. Verder had ik alleen last van gas en een wat opgeblazen buik. Het kan dus wel. Maar je zult het pas met de uitslag zeker weten.
Nou dames, Heb de uitslag van de echo! Gekregen van de assistent ipv de dokter maar goed! Geen bijzonderheden... Op zich een goed teken, maar ben totaal niet gerustgesteld! Lijk ondertussen wel 4 maanden zwanger! Ontzettend vreemd!!! Volgende week weer bloedprikken voor mijn schildklier en dan gaan we weer verder kijken. Bedankt voor het meeleven dames! Mocht er ooit nog iets aparts uit komen laat ik het jullie weten!
Bleef jouw buik ook dik? Die van mij wordt steeds dikker en wordt niet minder. Ook sochtends niet. En heb sinds 3 weken elke dag beweging in mijn buik... Onder de douche, soms als ik stilzit op de bank, savonds als ik in bed lig. Een geduw, gedraai en een soort geschop tegen mijn buikwand en blaas. Wordt er niet goed van! Blijf ik nu de rest van mijn leven met bewegende darmen zitten dan... Pfff.... Wordt langzaam knettergek denk ik...
Fijn dat er niks geks uit de echo gekomen is. Je weet nu in ieder geval wat het niet is maar ja wat het wel is wel je toch ook graag weten. Hoop dat je toch snel meer duidelijkheid krijgt over waar je klachten vandaan komen.
Mijn buik was wel bol, maar voor een ander niet opvallend dik. Ook het gevoel was niet zo erg als jij het beschrijft. Wel had ik soms het gevoel alsof er een enorme vis door mijn darmen zwom ofzo. Het is bij mij wel vanzelf weer over gegaan. Ik heb nu nog af en toe buikpijn. Maar aangezien ik bekend ben met darmklachten ('spastische' darm) ben ik er vrij laks mee. Het zal wel weer. Een tijdje wat minder suikers, meer vezels en regelmatig eten doet voor mij vaak wel wonderen. Vreemd genoeg vind ik als het over een ander gaat wel altijd dat het verstandig is om het verder te onderzoeken. Dus laat het er niet bij zitten en laat ze verder zoeken.
Hmm....Bij mij valt mijn buik dus wel op... Jaren gelden dat ik hier foto´s heb geplaatst, dus geen idee meer hoe dat moet, maar miss dat ik dat vanavond even zal proberen anders. Kunnen jullie zien waar ik me dus zo druk om maak... Alhoewel dat wel weer lastig is, omdat niemand hier weet hoe het anders is. Heb trouwens geen buikpijn.