Mijn dochter deed op den duur alle plasjes op de wc, maar toen haar broertje is geboren is ze hiermee gestopt. Sinds kort weer wat interesse, maar niet elke dag. Vorige week een hele dag bijna alle plasjes op de wc, al moet ik af en toe wel zeggen "denk je erom dat je het zegt als je moet plassen". Vervolgens weer een paar dagen niks. Af en toe wel maar lang niet alles. Ik twijfel of ik haar de komende dagen zonder luier zal laten lopen in de hoop dat het dan goed doorzet, wat denken jullie? Of toch wachten tot ze zelf wil. Ze wordt in maart 3. Of riskeer ik plassen op de bank hiermee? Beetje bang voor, ivm stoffen bank. Ik denk namelijk dat ze het wel kan, maar er gewoon vaak niet aan denkt. Zou het beter worden als de luier af gaat na eventueel een paar ongelukjes?
Ik denk dat het wel de moeite is om te proberen. Ze heeft de leeftijd en de eerste drukte rondom de baby is ook geweest. Ik zou wel een moment uitkiezen dat je er ook echt een paar dagen mee bezig kan zijn, niet te vaak de deur uit hoeft etc. onze zoon was 2 jaar en 4 maanden toen hij praktisch zindelijk was, 2,5 toen zijn zusje geboren werd en kreeg toen ook een terugval in zindelijkheid. Toen twee maanden later weer even de schouders eronder gezet en toen was hij binnen een week weer volledig zindelijk!
IK ben vrijdag begonnen. Maar toen niet heel veel want ze was ook naar de PSZ en naar de winkel (natuurlijk nog niet zonder luier). Zaterdag en gisteren eigenlijk de hele dag geen luier om (tot we geen verschoonkleren meer hadden). Het gaat best goed. Ze mag een sticker plakken op een vel als ze geplast heeft op de wc, zitten nu zo'n 40 stickers op. Ik heb geprobeerd om het half uur wekker zetten, maar na een beker drinken moet ze bijna meteen plassen dus voor mijn gevoel werkt dat niet. Vaak zeggen we, ga maar even plassen, en dan gaat het goed. Ze heeft ook wel gezegd ''ik moet plassen'' en dan dus ook goed. Af en toe zegt ze ''ik moet plassen'' maar dan zit er al een beetje in de broek. Dan snel naar de wc en dan komt de rest. Is het goed om dit door te zetten zo of zijn we te vroeg? Het lastige is wel dat ze morgen en woensdag bij opa's en oma's is en ik niet weet of ik dit van hen ook kan vragen. Wij hebben op de stoel waar ze veel op zit een handdoek voor het geval dat. En ze draagt steeds leggins die eventueel meteen de handwas of 's avonds de wasmachine in gaan, zodat de 'gewone' broeken niet vies worden voor PSZ of als we wel de deur uit gaan (en dan krijgt ze nog wel een luier om). Wat denken jullie? Doorzetten? Ik denk het wel. Ik snap dat het beter is wanneer je een week vakantie hebt bv maar dat is pas in de zomer. Woe ochtend is ze ook nog thuis en dan van donderdag tm maandag weer thuis.
Het gaat hartstikke goed zo te lezen! Als ze een beetje nat is en de rest wel op kan houden is heel positief!
Het gaat super goed. Ze loopt de hele dag zonder luier, behalve in bed of in de auto of als we weggaan. Geeft aan als ze moet plassen en is nagenoeg droog de hele dag. Ook met de luier om geeft ze aan te moeten plassen. Vandaag nog met luier naar de PSZ maar daar wel samen met de juf op de wc geplast voor 't eerst. Dus volgende week gaat ze zonder luier met reservekleren. Nu nog zonder luier droog in bed. Ik moet even een goede molton kopen of bedmatje voor ongelukjes. Ik vraag me af hoe je het dan aan pakt. Naar de wc voor het slapen gaan, en misschien nog een keer wakker maken als we zelf op bed gaan? En zou dat genoeg zijn of nog een keer de wekker zetten midden in de nacht? Dat moet ik nog uitzoeken. En kijken hoe we haar zover kunnen krijgen dat ze ook de grote boodschap op de wc gaat doen, want dat wil ze dan beslist niet. We zijn er nog niet, maar wel een heel eind!
Wij hebben de luier in de nacht pas uitgelaten toen deze 6 nachten achter elkaar droog was. Wij hebben ons zoontje nooit voordat wij gingen slapen naar de wc gebracht. Hij plast voordat hij gaat slapen en dan in de ochtend pas weer (op het potje want wij hebben geen wc boven). En verder zou ik als het zo goed gaat die luier aflaten en haar kort zonder luier meenemen met boodschappen of andere dingen. Ik zou hem niet meer aandoen als ze het thuis zo goed doet.
Ik zou doorpakken! En bij opa en oma gewoon veel droge setjes meenemen! Snachts komt doorgaans stukken later. Bij mn zoon oas een jaar na de dagzindelijkheid en mn dochter is snachts nog niet droog en overdag al een jaar nu... Dus dat zou ik even laten. Succes, maar zo te horen lukt het wel!
Ja voor boodschappen in de buurt was ik sowieso van plan de luier uit te laten. Bij evt ongeluk zijn we zo weer thuis. En voor de nacht dus gewoon als volgt: laten plassen voor ze gaat slapen en kijken wanneer een keer de luier 's ochtends droog is? En als dat een paar nachten achter elkaar lukt, dan is het klaar? (maar kan dus maanden duren nog). Na het middagslaapje (maar die heeft zijn langste tijd ook geduurd geloof ik) is hij meestal nog wel droog.
Zo heb ik het wel gedaan idd! Mn dochter was kort na de dagzindelijkheid af en toe smorgens ook droog en nog steeds af en toe, maar niet een week achter elkaar. Dus tot die tijd laat ik de luier gewoon aan! En idd, voor een boodschap de luier uit laten. hier werkte het heel onduidelijk als ik de ene keer wel en andere keer niet iets om deed. Als ze watten aan hun billen voelden dan lieten ze het lopen Dus liever "nooit meer om "...