Zal even bij het begin beginnen , 10 jaar geleden heb ik in het ziekenhuis een borstvergrotende operatie ondergaan , alles goed gegaan en eigenlijk zo goed als geen klachten gehad . Nu kom ik net thuis en had ik een brief in de bus liggen van dat ziekenhuis . Nu blijkt dat ik toen een implantaat heb gekregen van het merk Poly Implant Protheses , dat nu dus direct uit de handel is gehaald en een verbod op is gekomen na onderzoek van het IGZ .. Er staat ook in de brief dat als er klachten zijn of wat dan ook ik contact op moet nemen met de plastisch chirurgen van mijn ziekenhuis . Nu ben ik net gaan googlen op het merk en er staan me dingen bij waar ik dus echt niet blij mee ben ontploffende borsten enz. Nu is dus mijn vraag wat moet ik hier nu mee , toch contact opnemen en een controle aanvragen of gewoon laten zitten en doorgaan ? Heb ook al gekeken of je eventueel een vergoeding krijgt bij een operatie om ze om te ruilen zeg maar , maar ik krijg dus geen cent vergoed alleen bij controle ....
Ja vind ik ook maar als ik er nu naar laat kijken en er blijkt dus een scheur , lek of wat dan ook te zijn kan ik me dus niet laten opereren gewoon simpel weg omdat ik er nu geen geld voor heb
ja maar als er wel een scheur in zit of wat dan ook dan is het medisch noodzakelijk dat je geopereerd wordt en wordt het wel vergoed hoor, kan niet anders, het zal alleen niet vergoed worden als je ze preventief wilt laten verwijderen.
ik zou ook echt bellen hoor gewoon voor de zekerheid, maar als je geen last hebt dan zal het wel meevallen toch?
Als er een gebrek aan de prothese is, dan zou het toch gewoon vergoed moeten worden?! Misschien niet vanuit de ziektekostenverzekering, maar wel door de leverancier/producent.
@ shaylen , nee word echt niet vergoed helaas , alleen de controles maar waarschijnlijk omdat het om plastisch chirurgie gaat is het je eigen probleem
tjah.... heb geen idee. ik kan me al niet voorstellen dat er mensen zijn die zulke dingen echt serieus doen. staat er niks in dan over de garantie of hoe je het ook noemen moet in die brief? of heb je destijds iets getekend dat het op eigen risico is? ik zou zowieso maar contakt opnemen denk ik. al is het maar om dit soort dingen te vragen. baadt het niet dan schaadt het ook niet. is het niet zo dat ze sowieso maar 10 jaar meegaan?
Ik zou ook zeker bellen, en laten controleren.. Mocht er niks zijn, dan weer verder kijken, maar liever het zekere voor het onzekere!
Stond in de brief dat fabrikant op het randje van faillissement staat , dus daar hoef ik ook niets van te verwachten ..
echt?? dat is echt belachelijk en nou blijken die dingen gevaarlijk, nou ja dan zou ik wel voor de controle gaan, het zal vast meevallen maar dan weet je het maar....
je krijgt die brief natuurlijk niet voor niets dus ik zou het zeker gaan laten bekijken. Is misschien niks aan de hand, maar dan weet je het wel zeker. Anders blijf je ws met twijfel rondlopen.
Jeetje, hoe duur zou zo'n operatie zijn? Als je een lekkende implantaat hebt is het medisch gezien noodzakelijk dat je geopereerd wordt lijkt mij. Ik zou toch even een afspraak maken met je chirurg en vragen hoe het zit. Ik zou het sowieso niet fijn vinden om met het idee rond te lopen dat je borst weleens zou kunnen knappen Volgens mij ben je dan verder van huis.
je hoeft je toch niet te verantwoorden? feit is nu eenmaal dat ze erin zitten en daar was jaren geleden een stuk minder over bekend, hopelijk is het allemaal goed, ik zou het ook eng vinden, het zit wel in je lichaam.
wat raar, ik heb ooit bij een zorgverzekeraar gewerkt op de afdeling aanvragen, en kwam regelmatig plastisch chirurgie voorbij, wat werd goedgekeurd als er een medische reden achter zit. bij welke verzekering zit je?