Hallo allemaal, Ik lees al een tijdje mee op dit forum, maar besloten nu zelf ook actief mee te gaan posten. Is wel zo leuk! Ik ben 37 jaar en wij zijn bezig voor ons eerste kindje vanaf begin van dit jaar. In augustus kwam ik erachter dat ik zwanger was, maar ging vanaf het begin al gepaard met bloedverlies en tussentijds ook enkele keren. Toch bleef ik positieve zwangerschapstesten houden en voelde ik me een tientonner met pijnlijke borsten. Helaas kwamen ze op de echo bij 9 weken erachter dat het vruchtje gestopt was met groeien bij 6/7 weken, dus missed abortion met als gevolg een curretage op 6 oktober. Na een cyclus gewacht te hebben er gelijk weer voor gegaan. Ik houd al een tijdje mijn cyclusdagen bij en temperatuur actief vanaf 6 oktober en weet dus dat ik een cyclus rond de 21/22 dagen heb. eisprong rond CD13/14 en een korte luteale fase van 7/8 dagen (althans dat zeggen mijn laatste 2 cyclussen). Nu zit ik in de 3e cyclus sinds de curretage en had ik volgens mijn temp kaartje een temp stijging op CD 13 en een positieve ovulatietest op CD 12. Inmiddels zit ik nu op DPO 13 (dus ruim na mijn normale LF, maar 1 dag na mijn gemiddelde cyclusdagen) en heb ik op DPO 10 een negatieve zwangerschapstest gehad. Verder heb ik afgelopen 3 dagen wat roze afscheiding, maar geen bloed en wel wat gezwollen borsten. Ik had zondag zoveel hoop op een positieve test, dus was echt verdrietig toen hij negatief was, die dag zakte mijn temperatuur ook wat, dus ik dacht dat het niks meer kon worden. Maar vanmorgen toch een hele lichte stijging in mijn temperatuur en nog steeds niet ongesteld. Nu krijg ik weer hoop, maar is dat terecht? Ik kan die teleurstellingen zo slecht verdragen.. Super bedankt als jullie even willen meekijken naar mijn kaartje
Welkom! Ik denk dat het kruis verkeerd staat en dat jouw eisprong pas op CD15 was. Zou je je kaartjes van de vorige maanden ook eens willen plaatsen? En temperatuur je volgens “de regels” (rectaal, zelfde tijd, voordat je opstaat). En hopelijk reageert @RoGiJuLi nog. Die is de expert op dit gebied.
Hoi! Dank voor je reactie! Ik temperatuur elke ochtend rond 6.35u voordat ik opsta of iets heb gedaan en rectaal ja. Op de chart die ik heb gepost heb ik op CD 11 om 6.35u getempt, op CD12 om 6.00u en op CD13 om 7.00u. Daarna weer alle dagen om 6.35u. Ik voeg de charts van de 2 voorgaande cyclussen bij. Die van 6 okt (toen geen poging gedaan om zwanger te worden ivm curretage op 6 okt) en de chart van de cyclus hiervoor 28 okt.
Jei eisprong was deze maand op cd 13 (wellicht einde middag/avond ivm slowrise) en niet op dag 12 Je eisprong was dus 1 dag na je ovutest. Je zat dus gisteren op 10 dpo. Je zegt dat je zondag had getest.. toen zat je pas op cd 9. Stel dat de dip op zondag van een innesteling was dan is het hartstikke logisch dat je test nog wit was Je zou dan morgen/overmorgen nog een testje kunnen wagen. Stel dat het toch deze maand niet gelukt is dan is je lf zich mooi aan het herstellen en dus ook langer aan het worden.
Ja, stom had me vergist in dpo, maar met jouw uitleg dat mijn eisprong pas op cd13 was, is nog alles mogelijk. Dankjewel! Vandaag had ik nog steeds een 'verhoogde' temperatuur. Ik heb besloten dat ik, als temp hoog blijft, vrijdag opnieuw ga testen. En goede relativerende opmerking dat mocht het niet gelukt zijn, mijn lf wel langer is geweest. Dus sowieso een positieve cyclus Alhoewel ik natuurlijk het liefst zwanger hoop te zijn, maar dat willen we hier allemaal wel
Hoi, Wil nogmaals bedanken voor het meedenken! Kon niet langer meer wachten en heb zojuist toch weer een test gedaan en deze is positief!!! Ben blij en een beetje nerveus te gelijk. Hoop maar dat het deze keer goed blijft gaan.