oppas betalen...

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door cocko, 11 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Even een vraagje want ik weet niet goed wat ik ervan denken moet.

We hebben twee oppassen waarvan 1 sinds korte tijd niet meer kan oppassen dus we zijn op zoek naar een reserve oppas. (dit is alleen voor 's avonds, bv bruiloft ofzo). Dus stel van 19.00 uur tot max 00.00 uur.

Wat betalen jullie aan de oppas? Doen jullie dit per uur, of per avond? en hoeveel?

Ik wil even weten of wij echt zo raar denken of dat sommige mensen extreme eisen hebben.
    Ik had nl net iemand, een meid van 17 jaar, die wilde wel oppassen. Op t laatst vroeg ze wat het opleverde, dus zei ik ons bedrag per avond. Mevrouw vond dat veel te weinig en zag er dus vanaf omdat ze gewend was per uur betaald te krijgen. Ben ik nu echt zo hopeloos ouderwets of...???
    :(

2. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij hebben zelf eigenlijk nooit oppas, maar ik heb wel heel veel opgepast (tot nog niet zo heel lang geleden ;)). Bij sommige gezinnen werd ik inderdaad per uur betaald en bij anderen was 't per avond. Mij maakte 't niet zo heel veel uit.

Bij diegene waar ik per uur werd betaald varieerde het bedrag tussen de 3 en 5 euro per uur (verschillende gezinnen dus, allemaal hadden ze 2 of 3 kinderen). Bij degene waar ik per avond betaald werd, moest ik soms ook blijven slapen en soms niet, maar we hadden van tevoren afgesproken dat ik altijd 25 euro per avond zou krijgen. Af en toe gaf ze me nog wat extra ;).

Kortom: ik vind dat je helemaal niet zo raar denkt hoor (al weet ik natuurlijk niet welk bedrag je hebt genoemd). Ik vind het eerlijk gezegd ook best wel brutaal van dat meisje (zou ik zelf echt nooit durven). Ik denk dat er genoeg meisjes zijn die oppassen echt leuk vinden en het geld een leuke bijkomstigheid (vond ik zelf ook altijd). Ik zou liever zo iemand zoeken (en dan af en toe wat extra's geven), dan iemand die het echt voor het geld doet.

Succes met je zoektocht!

3. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze oppas krijgt €5 per uur. Ze is op haar 18e hier begonnen en nu 22. Ik heb destijds op de site van het Nibud gekeken en daar hielden ze een lager bedrag per uur aan, €3-4 of zo.

4. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Bedankt voor de berichten! Wow 25 euro per avond.. ik heb zelf ook heel veel opgepast en kreeg er eigenlijk niks voor (ja drinken, koek, chips enzo!) en dan nog een kleinigheidje na paar keer oppassen.. ik heb dus echt iets fout gedaan haha!
    Ik vind dat voor een oppas, van half 8 bv tot half 12, teveel. (wij hebben twee kleine kids die om zeven uur plat liggen) Ik ben echt geen centenschurk ofzo, maar ik heb zelf altijd opgepast met het idee van: het is leuk, gezellig als de kids nog op zijn, en ik ben een avondje eruit. Maar blijkbaar is dat helemaal uit de tijd!! Het is een opboksen tegen elkaar wat ze per uur krijgen. Sorry, maar dan blijft 1 van ons beide wel thuis als t zo moet.
    We hebben gezegd 10-15 euro per avond, het zijn nooit lange avonden bij ons.
    Zit dus te laag dan of niet?

5. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    ik kijk net even op nibud.nl en zie daar dat een scholier die oppast tussen de 2,50 en 3,80 krijgt. Dus als ik daarvan uit ga, zijn we nog niet zo slecht bezig haha!
    Ik vond het ook zo brutaal van dat meisje! Echt zo van: sorry ik vind dat ik voor een avond zitten te weinig betaald krijg.. (enkele keer speen er in doen en verder niks). Ik ben eigenlijk verontwaardigd over de manier van doen :S en ging daardoor ook echt twijfelen.

6. Linda86

Linda86 VIP lid

Hmm, als 't van 19:00 - 00:00u is, is het 5 uur, ik zou dan toch wel 15 euro voor die tijd geven, 10 euro lijkt me weer net wat te weinig. Ik zou denk ik ongeveer 3 euro per uur aanhouden.

Die 25 euro voor een avond, was dus ook voor ongeveer 70 % van de avond blijven slapen (en dan de volgende ochtend ontbijten met de kinderen), ik ging dan meestal pas rond 10 uur weer naar huis ;). Dus vandaar dat ze altijd wat meer gaven. Soms was ik er al met het avondeten en ik moest dus ook altijd nog een hele tijd met de kinderen spelen en ze in bed leggen enzo. Maar ik begrijp dat dat bij jullie allemaal niet het geval is.

7. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    ja klopt, het is echt alleen maar 's avonds oppassen. Soms is het maar voor 2 uurtjes, soms voor meer, maar langer dan 5 is het in ieder geval nooit. Met onze vorige oppas hadden we daarom ook afgesproken om altijd 10 euro te doen. Dan hadze voor 2/3 uurtjes 10 euro en heel soms was het wat langer maar dan had ze ook 10 euro. Tenzij er natuurlijk wat was met de kids ofzo, dat ze lang bezig was, dan kreeg ze 15. Daar was zij helemaal tevreden mee, ook de andere oppas vindt dat helemaal prima. Dus ik stond echt een beetje voor schut dacht ik vanavond, door dat meisje..

8. Linda86

Linda86 VIP lid

Haha, nou ik vind dat meisje eerder voor schut staan hoor ;). Lijkt mij een prima deal! Ik zou er in ieder geval tevreden mee zijn toen ik nog oppaste hoor (maar ik deed het inderdaad ook meer omdat ik het leuk vond en niet om er rijk van te worden).

9. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Haha idd, daarom paste ik ook op destijds. Vond het al super als ik een keertje iets kreeg :p Maar blijkbaar zijn de tijden hard veranderd! Jammer wel. En vooral ook omdat dit meisje altijd 's avonds thuis zit en nooit iets te doen heeft. Ze reageerde zelf gelukkig maar vond dit echt zo raar overkomen. Ik viel gewoon om van verbazing! Vind het overigens wel een lastig karwei om iemand te zoeken die op wil/kan passen! Wij hebben niet superveel contact hier dus daar ligt het ook aan natuurlijk.

10. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113
    O ik was vroeger al blij dat ik een leuk adres kon vinden.

Voor een avond vind ik persoonlijk 15 euro goed verdiend.

11. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Ik zou mijn oppas wel per uur betalen. Het kan best zijn dat de oppas het doet omdat ze het leuk vindt, maar dat bepaald toch niet hoeveel ze krijgt? Ik vindt m'n werk ook leuk, maar mijn baas moet me toch echt per uur betalen.
    5 euro per uur vind ik een goed bedrag voor een oppas ('s avonds).

Verder zeg je dat ze er een avondje uit is, maar ik begrijp dat de kindjes al slapen dus dan zit ze in d'r uppie tv te kijken op de bank ofzo, is niet mijn idee van er een avondje uit zijn.

Ik vind het dus niet vreemd dat ze geen genoegen neemt met 10 euro.

12. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ik vind 10 euro - 15 euro meer dan genoeg. Het is voor 3-4 uurtjes over het algemeen, ze hoeft niks meer te doen dan dat ze gewoon thuis op de bank zit. Daar zit ze ook achter de laptop en hier ook, dus ik zie geen verschil alleen dat er bij ons kindjes boven slapen. Ik heb ook navraag gedaan bij andere gezinnen in m'n omgeving en die geven ook 10-15 euro dus denk dat ik toch niet zo heel verkeerd zit. In ieder geval bedankt voor alle reacties!

13. Bluemoon

Bluemoon Bekend lid

30 jan 2011
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou eerder blij zijn dat ze eerlijk zegt dat ze het te weinig vind. Ze hoeft niet bij je op te passen. Bij een vriendin zag ik ook dat iemand met tegenzin oppaste, zo´n oppas kan je maar beter niet hebben (ze was niet slecht, ze had alleen vaak geen zin, waardoor er weer een andere oppas moest worden gezocht).

14. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik heb van mijn 16e tot mijn 18e 5 oppas adressen gehad, en vroeg altijd 25 euro per avond. Voor minder ging ik echt mijn zaterdag avond niet opofferen.
    Wij betalen onze oppas nu ook 25 euro per avond, en ja, het enige wat ze hoeft te doen is er zijn, want mijn dochter komt nooit haar bed uit. Maar ze geeft wel haar vrijdag of zaterdag avond ervoor op, en daar betaal je gewoon voor vind ik.

15. Foxter

Foxter Niet meer actief

Vind ik ook, hoezo is het brutaal dat ze het daar niet voor doet? Ik zou het ook niet gedaan hebben voor bijv 15 euro voor een avond.

16. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik sluit me hier helemaal bij aan!
    Ik zou zelf toen ik jong was ook echt niet op kids gepast hebben voor 10-15 euro per avond :)

17. Mamatrees

Mamatrees Bekend lid

30 nov 2010
    603
    0
    0
    onze oppas krijgt 15 euro voor een avond en nacht.alleen de avond 10 euro.dan zijn we meestal voor 12uur thuis en zorgen we dat ze thuis komt.
    Ze mag internetten eten en drinken,wat ze normaal thuis ook zou doen dus ik vind het makkelijk verdiend want ze mag toch nog niet uit.Om 23uur gaat ze naar bed dus ze verdiend slapend haar geld.En ik hoor ze nooit klagen.Hier in de buurt betaald iedereen ongeveer hetzelfde aan de oppas.

18. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wow, goedkope oppas hebben jullie allemaal. Wij betalen 4-5 euro per uur.. we ronden naar boven af. Afgelopen donderdag zijn we ruim 6 uur weg geweest (18:30-00:45) en we hebben de oppas € 30,- gegeven. En nee, ze hoeft daar niet veel voor te doen maar wel super zuinig zijn op mijn apegatjes! ;)

19. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    ik ben nu 36 en toen ik 15 was kreeg ik 25,00 gulden per avond

dus rond de 15 a 20 euro vind ik nu wel normaal hoor!

ik heb aanstaande vrijdag mijn oppaskindje van vroeger (nu 22)
    die een avondje komt zitten
    heb douglass bon van 20,00 gehaald
    ze wil niets hebben maar ik wil toch iets geven

aangezien ze nooit op kindjes past en al een vaste baan heeft
    ik ben al blij dat wij naar dat familie feest kunnen
    normaal past opa wel eens op
    die betaal ik niet hoor!!!

20. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1