Nooit gedacht, maar voor onze oudste dochter ben ik een beetje 'zoekende' naar wat voor speelgoed leuk voor haar is. Ze houdt vooral erg van tekenen en knutselen, daar hebben we dan ook vrij veel spullen voor in huis. Maar het is natuurlijk ook wel eens leuk om wat anders te doen. Vroeger speelde ze veel met Duplo, maar de Lego heeft ze nog niet echt ontdekt, lijkt het. Nu moet ik ook wel zeggen dat we daar niet zo heel veel van in huis hebben, misschien dat dat het verschil maakt? Playmobil en Pet Shop heeft ze een tijdje heel veel mee gespeeld, maar dat kan haar op dit moment niet echt meer boeien, lijkt het. De mini Baby Borns vindt ze, in tegenstelling tot grotere poppen, zo nu en dan wel leuk. My Little Pony speelt ze niet meer. Ze vindt spelletjes leuk om te doen, maar daar heeft ze ons altijd bij nodig en ik heb niet altijd zin en tijd... Wil dus graag iets waar ze zelf lekker mee bezig kan zijn. Maar wat? Buitenspeelgoed hebben we ook genoeg, maar ze is uitgekeken op de tuin en ik vind haar nog te jong om alleen buiten de tuin te spelen. Als ik haar vraag wat ze wil, dan komt ze met veel dingen waar ze waarschijnlijk slechts één of een enkele keer mee zal spelen. Nou weet je natuurlijk nooit 100% zeker of ze iets vaker zullen pakken, maar misschien heeft er iemand ondanks dat toch leuke tips?
Voor je dochter van 5 jaar (gezien je onderschrift)? Strijkkralen Rijgkralen Loomen Smartgames Storio
Lego Friends is bij de meiden in onze vriendengroep helemaal favoriet. Ook playmobil. Misschien is dat Kinetic Zand nog iets? Strijkkralen.
Bedankt allebei voor jullie reactie! Voor onze dochter van 5 inderdaad. Strijkkralen hebben we, heeft ze alleen op de BSO tot in den treure gedaan en vindt ze nu dus niet meer leuk... Rijgkralen heeft ze en doet ze soms opeens heel veel en dan weer tijden niet. Zelfde geldt voor loomen. Smartgames heeft ze mij bij nodig om door te zetten (is een beetje een probleem op het moment...). Tablet hebben we en vindt ze erg leuk, zoek er dus alleen echt speelgoed bij, omdat ik liever 'echt spelen' wil stimuleren, zeg maar. Kinetic sand zag ik net inderdaad ergens voor bij komen en lijkt me erg leuk. En misschien dan toch ook maar wat meer Lego Friends erbij kopen...
Mijn dochter heeft onlangs van haar gespaarde geld een radio gekocht. Ze is er al drie weken zoet mee. Ze heeft een stapel cd's waaronder luistercd's. Verder herken ik jouw verhaal wel. Hier wordt soms heel goed gespeeld, maar de vakantie doet er geen goed aan. Ze speelt het liefst samen met andere kinderen. Ook leuk: Barbies, Lego Friends, knuffels, een echte dokterskoffer (met verband e.d.). Djeco verkoopt trouwens leuke knutselsets.
Ja, heeft ze toevallig gister voor het eerst sinds tijden weer eens mee gespeeld. Maar is ook weer knutselspul. Leuk, Miss T! Radio/cd-speler heeft ze ook, haar zusje heeft ook zo'n kinderkaraoke-cd-speler en ze hebben samen een K3 microfoon. Maar met die laatste twee dingen spelen loopt meestal uit op ruzie, omdat ze er dan allebei mee willen spelen.
Hier ook een dochter van mei 2009. Zij speelt heel graag met de loom. Verder begint ze af en toe met lego (basic) te bouwen. Kralenplankje, strijkkralen, puzzelen, schooltje spelen (woordjes schrijven en zo), touwtje springen, steppen.......
Ons meisje van 5 is vooral bezig met tekenen en kleuren op het moment. Ook buiten spelen is favoriet, met dat verschil dat Jitte een grote broer heeft die mee gaat spelen. Ze kan en mag van mij ook alleen buiten spelen (in de tuin) maar dat doet ze eigenlijk nooit.
Mja altijd met hetzelfde spelen.. Dan raak je een keer uitgespeeld. Dus wat dat betreft heeft dat "eenmalig speelgoed" ook wel voordelen... Ik zou er alleen niet heel veel geld aan uitgeven Maar hier wordt op het moment ook veel verveeld en vooral ook veel buiten gespeeld. Alleen zodra ze niet naar buiten mag gaat ze OF loomen OF vervelen en zeuren dat wij mee moeten spelen. Vervelende is dat ondanks dat hier veel kinderen wonen... Je ze nauwelijks ziet heel de vakantie. Viel me voorgaande jaren ook al op. Dus wij gaan veel op stap naar de speeltuin en dergelijke. Qua speelgoed... Hier is knutselen, playmobil en loomen wel echt favoriet. Al een aantal jaar ook. Dus tja.. Lastig.. Ook knutselspul trouwens maar wel heel geschikt voor de leeftijd is beados. (Soort van strijkkralen maar dan balletjes die je nat sprayt om te laten plakken) Misschien speelgoed voor in de tuin? Iets met water bijvoorbeeld. Hier is eigenlijk alles war klinkt als "klein poppetje" leuk.
Helaas is alles behoorlijk prijzig...en van die hele goedkope 'zooi' vind ik zonde van het geld. Op stap gaan doen we wel, afspreken met schoolvriendinnetjes of met vriendinnen van mij die kinderen hebben ook, maar dat kan ook niet tot in het oneindige. Iedereen woont ver weg en ik heb doordeweeks geen auto, dus dan ben je erg beperkt in de mogelijkheden (natuurlijk komt er dan wel eens iemand hier of gaan we eens met het OV ofzo). Tuinspeelgoed hebben ze veel, oa een grote trampoline, een zandbak, een schommel, een waterbaan, kleiner spul als stoepkrijt, waterballonnen, enz. Beados kan ik ook nog wel eens naar kijken inderdaad. Is ook wel weer knutselspul, maar als dat is wat ze leuk vindt...
Mja maar ik vind het altijd wel leuk als ze af en toe wat anders knutselt Alhoewel de laatste hype hier in huis vooral door paps en mama duidelijk niet zo gewaardeerd word. Ze heeft geleerd over plastic soep en over recycling. Dus nu maken ze (d'r 2 vriendinnen dus ook) uitvindingen van afval
Momenteel... Loom, loom en loom En tekenen, schrijven/lezen. Echt speelgoed.. weinig.. nog steeds Make up (pop), ook voor de haren. Buiten: springtouw, lolobal, swingbal, hoepel.
Hier een dochter van bijna 5,.... Speelt hier graag met playmobil, Knutselen ( verven pas weer gedaan ) ,loomen. Topmodel boeken. Touwtje springen op de trampoline... Fietsen.. veel en vaak Nu routes van een km of 5 , dus vind ik dan ook wel weer eens leuk. DVD kijken ( Pippi Langkous is favoriet )
Hier exact zo een kind. Ik heb het op gegeven, ze is gewoon geen speelgoedkind. Dus hier inderdaad waanzinnig veel knutselspullen. En bv ook knutseldoosjes (nummer verven, borduren, gipsgieten) Momenteel inderdaad ook veel loomen en met de topmodels boeken. Mijn dochter is gek op spelletjes, die hebben we dus veel en doe boeken zijn ook een hit. Ik geef iig geen geld meer uit aan speelgoed
wat ik zie op deze leeftijd dat de kids liever tekenen kleuren dan met speelgoed spelen.en buitenspelen natuurlijk, klimmen. maar als speelgoed; een auto met afstandsbediening? die echt erg snel gaat of vliegt? zoontje bouwt tegenwoordig banen met van alles voor ballen of knikkers. en ballen laten rollen. en post it memo papiertjes in vorm van hart plakt hij dus overal memo's. zoontje is niet echt van spelen met speelgoed. smartgame penguins deed hij wel met een boekje opdrachten. en katamino. katamino opdrachten zijn best kleine opdrachten kaart. die moet je dus alleen duidelijk herschrijven zodat zij het zelf naar de opdrachten kan kijken. nikitin serrie?
Mijn man bleek nog een gigantische bak Lego te hebben staan. En na een eerste 'dit is saaie Lego' vanwege het gebrek aan roze en paars () is ze inmiddels volledig om en vindt ze het prachtig. Omdat de bak al een jaar of 15 op zolder staat (er heeft alleen tussendoor een blauwe maandag een sloopgraag neefje mee gespeeld...), moet alles eerst uitgezocht worden. Ze heeft vanavond een uur de 'poppetjes EHBO' gerund: poppetjes voorzien van de missende lichaamsdelen. We moeten nog even kijken of er nog dingen compleet zijn en anders zelf maar dingen bedenken om te bouwen, dat komt ook wel goed. Voorlopig zijn we nog wel een tijdje bezig met alles sorteren.
Zo hadden wij tijd terug een klasgenootje op visite... Die vond het maar wat stom dat wij geen roze/paarse lego hebben. Maar uiteindelijk zaten ze druk samen bootjes te bouwen voor de playmobil. Toch wel leuk dus Wij hebben het trouwens gewoon in 1 geote bak laten zitten. Net als de playmobil. Ze verzint zelf vanalles. De piratenboot is een soort van partyschip geworden, het sheriffs office is een stal voor alle paarden.. Etc En de lego is om de rest bij te bouwen.. Huizen, boten, stallen of gewoon hekjes.
Hier ook een dochter die zich niet echt kan/wil vermaken met echt speelgoed, maar Lego Friends is hier een onverwachte hit! * Verder misschien zo'n Xoomy tekenkoffer, of sjablonen? * Prinses Mimi en Topmodel knutselspullen /kleurboeken zijn hier ook een grote hit! * Strijkkralen - heeft ze al eens wat moeilijkere plaatjes gemaakt? Ik heb een stapel voorbeelden uitgeprint en dochter is nu steeds deuk bezig met tellen van de vakjes en kralen kleurtjes. Zo heeft ze vd week al een Little Pony gemaakt, de Kleine Zeemeermin en Mickey Mouse + Bliksem Mcqueen voor haar broertje * grote bak met kralen * Bij Action hebben ze hele leuke knutselspullen voor weinig waar je misschien in eerste instantie niet aan denkt.... Stickers met kleine glitter pareltjes plakken op een houten doosje oid.
Dit is in één grote bak echt niet handig, dan kan ze niets vinden. Ik sorteer nu op 'gewone stukjes', 'platte stukjes', 'wielen', 'poppetjes', enz. Prinses Mimi en Topmodel zijn hier inderdaad ook favoriet. Heeft ze verschillende dingen van. Strijkkralen kan ik nog wel eens wat voorbeeldjes van opzoeken, maar ze heeft het gewoon te veel gedaan, ze is er op uitgekeken, denk ik.