Bedankt voor jullie reactie's. Jolina, ik denk dat je de situatie niet helemaal begrijpt en oordelen is natuurlijk heel makkelijk als je de situatie niet kent. De moeder van het vriendje stelde mij eigenlijk voor een voldongen feit om te zeggen dat de kinderen daar al een boterham aan het eten waren. Ik ben niet direct argwanend. Ik ga eigenlijk altijd mee als de kinderen naar de speeltuin waren. En ben dan ook echt de enige moeder die in de speeltuin zit en er zijn zelfs jongeren kinderen in de speeltuin. Afgelopen week waren ze de ene keer bij het vriendje in de tuin en de andere keer bij ons in de tuin. Dus ze liepen over en weer van ons huis naar hun huis en weer terug. Dan had de moeder van dat vriendje toch vooraf moeten vragen of ik het goed vond als ze een boterham bij haar oude buurman aten? Maar goed ik had ook kunnen zeggen dat ik ze dan meteen op ging halen en ik ben veel tegoed van vertrouwen geweest en het is ook naief geweest. Als ik de klok terug kon draaien deed ik het!! Afgelopen zondag ben ik nog met mijn dochter in gesprek gegaan over bepaalde dingen die een ander niet aan mag raken van je lichaam. Ze vertelde helaas dus dat hij aan haar plasser heeft gezetten. We hebben de politie gebeld en deze zijn langs geweest. De kleren die ze die dag aan had zijn in beslag genomen en worden onderzocht. Ik hoop oprecht dat ze deze man oppakken. Hij is een gevaar en er wonen veel kinderen in die straat en speeltuin. Hij woont achter ons en mijn gevoel van veiligheid is helemaal weg. Ik laat de achter deur niet meer open staan. Mijn dochter gaat inderdaad niet meer zonder toezicht naar buiten. En mijn zoon gaat met een grote boog langs zijn huis. Hij mag ook niet met hem praten als hij hem tegen komt. Mijn dochter heeft er emotioneel voor zover we nu kunnen zien geen schade aan over gehouden, maar ze is getekend voor haar hele leven. Ik ben wel heel blij dat ze alles heeft durven vertellen. Er zijn ook kinderen die dat niet vertellen. Ik begrijp dat sommige van jullie het onverantwoord vinden en niet goed en ik hoop dat mijn verhaal ook mensen alerter maakt en inderdaad vroeger liep ik ook weleens bij de buren naar binnen en kon dat allemaal zonder dat er gekke dingen gebeurden. Ik hoop dat we dit te boven komen en dat er gerechtigheid komt. Misschien zijn er veel meer kinderen door hem misbruikt zonder dat hun ouders het misschien weten. Ik heb het de moeder van het vriendje niet verteld omdat ze erg goed bevriend zijn. Ik ben bang dat ze me verhaal niet gaat geloven, dus ik wacht eerst de bewijzen van de politie af.
Je hebt mijn bericht echt verkeerd begrepen. Ze was niet alleen over straat aan het rondlopen. En ook niet overal naar binnen. Ze was bij iemand binnen die vertrouwd werd en een bekende was van de moeder van een vriendje.
Zo kwam het wel over en zo had ik het begrepen ts Maar goed dat is nu allemaal totaal niet belangrijk meer want wat ontzettend erg voor je meisje Kreeg kippenvel door je verhaal... Heel veel sterkte hiermee
Bizar sweetmum! Wat vind de moeder van dat vriendje er van? Succes en sterkte! Niet te panieken over doen... Dan heeft je dochter ook minder het idee dat het heel erg was... (En ja, makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk... Maar spreek uit eigen ervaring dat het echt scheelt. En mijn vader heeft echt elke steen omgekeerd om de persoon in kwestie boven water te halen maar ikzelf heb daar weinig van gemerkt.)
Jeetje Sweetmum, ik wil jullie veel sterkte wensen. Toevallig las ik het topic mee, want mijn dochter (en zoon) spelen ook hier "alleen" buiten. En ondanks dat ze niet bij vreemden naar binnen morgen, heb ik ze niet elke minuut in het oog, en tja misschien ben ik ook wel naïef wanneer ik denk dat deze kinderrijke buurt veilig is voor ze. Dus nogmaals veel sterkte, voel je niet schuldig, want je kan niets terug draaien en het had een ander ook kunnen overkomen. Wees sterk voor je meisje en vecht voor haar zonder dat ze het merkt! Knuffel
Jeetje zeg wat erg! Wel onwijs knap van je meisje dat ze alles verteld heeft, en dat jullie het haar goed konden vragen / benoemen want dat lijkt mij ook niet makkelijk. Ik hoop dat die man snel verdwijnd achter slot en grendel
Oh wat verschrikkelijk naar voor jou en jouw gezin. Ik begrijp dat deze situatie je gevoel voor veiligheid aantast. Weet je, je was misschien naïef, maar fouten maken is menselijk. Ook als je moeder bent!!! Neem jezelf alsjeblieft niets kwalijk, maar leer ervan. Wat Saskia ook al zegt: jouw dochter kan dit prima naast zich neerleggen als jij rustig (probeert) blijft onder deze situatie. Ik wens je heel veel sterkte toe.
Ik was je topic al aan het volgen en lees nu met afgrijzen je update....... zo snel kan iemand dus misbruik van je kind maken. Terecht dat je alarmbellen meteen al af gingen en toch was je eigenlijk al te laat.....brrrrrr dit kan ons allemaal overkomen!! veel sterkte met dit alles! Hoop dat de politie echt iets kan ondernemen tegen die viezerik!
Wat heftig zeg! Ik krijg al buikpijn hierdoor, laat staan je dochter. Dat je dochter NU geen last hiervan heeft, wil niet zeggen dat dat blijft. Zorg goed voor haar en hou haar goed in de gaten. Het lijkt me voor je dochter juist goed dat je mensen om jullie heen wel inlicht, zodat mocht ze erover willen praten mensen ervan op de hoogte zijn. Sterkte!
Ts, ik wil je aanraden om toch nog eens met je dochtertje in gesprek te gaan. Als je ook maar iets het idee hebt dat het niet klopt dan mag je altijd advies inwinnen bij de afdeling jeugd en zeden van de politie. Het klinkt mij in de oren als een klassiek geval van "daar heeft iets plaats gevonden", maar misschien ben ik een beroepsmalloot. Edit: ik lees nu pas dat je grootste angst waarheid is geworden. Nu helemaal: vraag de zedenpolitie om advies over hoe om te gaan met je dochter. Hoe walgelijk ook, zij behandelen niet anders dan dergelijke zaken.
Jeetje wat vreselijk. Sterkte. Ik zou de ouders v h vriendje wel inlichten. Dat kind kan ook slachtoffer zijn. Ook dat moet gestopt worden, denk dat ouders je dankbaar zouden zijn. Ook zij kunnen zich flink vergist hebben in die man.
We hebben inderdaad contact met de zeden politie en alles gaat nu lopen. Ons dochtertje wordt ook ondervraagd maar op een speelse manier. Het computer geheim is waarschijnlijk dat ze bij hem op schoot heeft gezeten. Hij heeft op die manier misbruik gemaakt en delen betast die niet mogen. Het computerspel was dus het geheim volgens haar maar hij heeft dus tijdens het spel aan haar gezeten en dat was dus het geheim. Ze heeft het zelf niet angstig ervaren. Ze zei ook dat ze niet wist dat hij niet aan haar mocht zitten bij haar plasser. Terwijl we dat wel altijd in bad hebben benoemd. Dat je niet zomaar alles moet laten zien en niet aan elkaars plasser moet zitten. Verder probeer ik de dag zo normaal mogelijk te laten verlopen en ze hebben geadviseerd om geen vragen meer aan haar te stellen hierover. En als ze er uit zichzelf over praat, moeten we op schrijven wat ze verteld. We mogen ook geen mensen verder hierover inlichten omdat ons meisje dan het hele leven met andere ogen bekeken wordt en daardoor juist een traumatische ervaring krijgt en opgroeid met angst en stress. Ik hoop dat we ons weer veilig gaan voelen en ook dat deze man hier niet mee weg gaat komen.
O, wat erg, sweetmum!! Goed dat je de politie hebt ingelicht. Hopelijk wordt die man goed gestraft!! Goed lijkt me, om er luchtig over te doen. Zo wordt het minder "een ding" voor haar. Jouw verhaal heeft me echt wakker geschud. Ik ben ook zo'n "naieve" moeder. Enerzijds: verwijt jezelf niks! Je gaat gewoon uit van het beste in de mens en deze blik op je omgeving kan je jezelf toch niet verwijten? Anderzijds ga ik nu wel mn kinderen inlichten wat wel en niet mag en toch meer duidelijk regels op stellen omtrent het buiten spelen!
Ach hemel, wat een nachtmerrie Sweetmum! Wat zal je je vreselijk voelen! Maak jezelf niet té veel verwijten, wat ik al zei je was hooguit te goed van vertrouwen en wat naïef maar dat maakt je geen slechte moeder. Heel goed dat je het hier ook meldt in de hoop dat heel veel moeders het lezen en hopelijk maatregelen zullen treffen zodat het hun kind niet zal overkomen. Ik wens jullie als gezin heel veel sterkte toe om dit te verwerken en ik hoop uit de grond van mijn hart dat je dochtertje geen blijvende emotionele schade over zal houden hieraan.
Wat erg voor je dochtertje en voor jullie Sweetmum. Hoewel ik heel goed kann begrijpen dat je er voor je dochtertje 'luchtig' over wilt doen zou ik zelf niet kunnen luisteren naar het advies om er niet met anderen over te praten. Zoals ik heb begrepen wonen er veel kleine kinderen bij jullie in de omgeving en ik moet er niet aandenken met hoeveel kindertjes deze man dit al heeft gedaan of nog kan doen als er niet over gepraat wordt.... Door er over te praten kan het ook zijn dat andere kindertjes ook durven te praten over erge geheimpjes.