mijn jongste zoon heeft in de klas een jongetje zitten. nu heeft dit jongetje eh, ja hoe moet je het zeggen, "vrije ouders"? zijn een beetje hippie figuren zeg maar. blowen ook thuis als de kinderen er bij zijn. laatst speelde een ander jongetje van school bij hun, moeder komt kind halen. kind spoorloos, en kind van dat gezin ook. ouders helemaal stoned op de bank, ja geen idee waar de kids zijn. net waren ze hier nog. moeder door de straten, zoeken. ja haar kind had ze gevonden, was nog met dat jongetje. die heeft ze ook maar laten lopen, als de ouders er toch niet naar om kijken, dacht ze. deze kinderen zijn nog maar kleuters, dus nog best klein. ik laat hier sowieso geen kinderen buiten spelen zonder mijn toezicht. maar nu wil mijn zoon steeds bij dat kindje spelen, ik wil dat dus absoluut niet hebben. maar hoe moet ik dat nou doen, ik zeg al steeds, nee lieverd vandaag kan het niet. nu heb ik zoiets, hij mag wel bij ons spelen, maar na ene paar keer klaagt de moeder nog steeds dat ze ons huis niet weer kan vinden als ze haar kind komt halen. ik kan toch moeilijk tegen mijn zoon zeggen, je mag niet met hem spelen. dan vraagt ie toch waarom. moet ik dan zeggen, het zijn rare mensen? je weet hoe kinderen zijn, dan gaat ie dat tegen zijn vriendje zeggen, heb je dat weer. tips iemand?
o jee wat lastig. Dat zijn ook van die dingen die ik huiver als mijn dochter groter wordt (van vervelende vriendjes) Als het alleen maar vervelende mensen zouden zijn, dan zou ik mij daar wel overheen kunnen zetten. Maar zoals jij schrijft over dat stoned op de bank, dat kan echt niet. Maar ja, hoe leg je dat aan je zoontje uit?? Je kan nog voorstellen (weet niet of het ver weg is) om haar zoontje mee te nemen uit school en hem weer thuis te brengen.
Pffff moeilijk hoor! Steeds een smoesje verzinnen is natuurlijk ook niet te doen.... Misschien kun je het met de leerkracht bespreken? Ik neem aan dat ze op school ook op de hoogte zijn van de thuissituatie. Wellicht dat hij/zij het dan met die ouders kan bespreken? Zielig ook voor dat jongentje vind ik..... Je zal maar zo aan je lot over worden gelaten :x
alleen bij jullie thuis laten spelen en als de ouders er vragen over hebben kunnen jullie dat als ouders met elkaar bespreken zonder de kinderen erbij te betrekken. neemt natuurlijk niet weg dat dit een heel lastig probleem is, en zielig voor het jongetje. hebben meer ouders dit door? of weet je dat niet?
Ik heb hetzelfde probleem, alleen dan met mijn Buurmeisje. Mijn zoon speelt weekends vaak met haar. Zij krijgt een vreemde opvoeding, er wordt altijd geschreeuwd tegen haar nl. en ze krijgt nooit eens liefdevolle aandacht van haar moeder. Het buurmeisjes schreeuwt zelf ook altijd en ook tegen mijn zoon. en ze is brutaal en heeft een grote mond. Gevolg: mijn zoon schreeuwt nu ook vaak en krijgt een grote mond. Hij is 3 jaar en doet alles na wat andere kinderen doen. Ook ik wil dat hij minder met zijn buurmeisje speelt, maar ook ik weet niet hoe ik het moet uitleggen. Als het buurmeisje hier is eist ze alle aandacht op van mij, omdat ze thuis geen aandacht krijgt. Ik vind het ook heel zielig voor haar, omdat ik zie dat ze schreeuwt om aandacht haar moeder ziet dit niet helaas. Vorige week heb ik haar weg gestuurd, ze was zo aan het schreeuwen tegen mijn zoon. Mijn zoon moest naar haar luisteren, en mijn zoon heeft zoiets van: doe ik niet en ze werd steeds kwader tot ze ging slaan, toen heb ik haar weg gestuurd dus De buren om mij heen zeggen ook dat zij enorm schreeuwt en enorm tegen mijn zoon daarom wil ik dat hij minder met haar omgaat. Ik moet zijn zoon nu heel vaak waarschuwen dat hij niet zo moet schreeuwen omdat wij dat niet doen thuis
Bij jou thuis laten spelen. Vooral niet uitspreken dat je niet wilt dat daar gespeeld wordt, dat kan heel pijnlijk zijn voor het kindje (heb er zelf ook nog trauma's van dat kindjes niet bij mij mochten spelen)
Ik zou tegen je zoontje er niet teveel over uitweiden en zeggen dat het nietmag van mama............waarom dan niet: daarom niet
idd bij ons laten spelen, had ik zelf ook wel bedacht. maar hij vroeg tussen de middag net weer, mam mag ik bij ... spelen? ik zeg hij mag hier wel bij jou spelen. ja maar hij heeft ......weet ik wat van Cars. pff vind het wel moeilijk hoor, als ik steeds blijf zeggen, mag wel hier, dat je daar speelt komt mama even niet zo goed uit. dat gaat op den duur ook opvallen. maar wat Chingy zei, met de leerkrachten bespreken, kan es een goed idee zijn. neem aan dat hun wel op de hoogte zijn, die 2 jongens komen soms op school, als ze voorbij lopen word je al high, die kinderen blowen toch neem ik aan zelf niet,maar ze ruiken er verschrikkelijk naar.
Je kan voorstellen dat kind weer thuis te brengen voor/na het eten ofzo? En dan aan dat kind/moeder vragen of dat jongetje dat ene ding van Cars meeneemt? Dan kan die moeder lekker stoned op de bank blijven hangen en kan je zoon spelen met zijn vriendje.
Jeetje wat een moeilijke...ik denk hetzelfde als petrabr... maarja straks vragen die ouders het een keer...dan zou ik eerlijk wezen en zeggen dat je het niet fijn vind dat er gerookt wordt waar je zoon bij is? jeetje...wel begrijpelijk maar moeilijk idd
bij jou thuis laten spelen en desnoods het vriendje zelf naar huis brengen, als het uiteraard op dat moment ook kan. Jee wat een ouders eigenlijks ook zeg. Stoned op de bank: net waren ze hier nog... pff. denk dat ik mijn zoontje daar niet meer naar toe liet. Je moet toch op aan kunnen dat die ouders de verantwoordelijk zijn op dat moment. Bah. Eng idee, dat je zoontje of van een andere moeder, ergens is waar hij nog niet mag komen, drukke wegen etc.. bah succes
voor vandaag ist eerst opgelost, vriendje speelt hier. kijken of zijn moeder straks het huis kan vinden, anders breng ik zonder probleem het kereltje wel naar huis.
Even je lappie tekst ingekort maar wilde hier even op in haken door te zeggen dat je dat buurmeisje prima kan vertellen wat de regels bij jullie zijn. En dan met binnen en buiten stemmetjes misschien en even voordoen hoe die klinken. Onze meid is nogal een enthousiasteling en die hebben we zo geleerd dat ook al is ze enthousiast als ze binnen is er nog niet geschreeuwd etc. hoeft te worden. Kinderen hebben dit zo door na een aantal keer gewaarschuwt en eventueel als het dan nog niet goed gaat een of n paar keer naar huis worden gestuurd. En wbt het aandacht geven dat kan je proberen in goede banen te leiden door dr te vertellen dat jullie nu even dit met zn allen doen en dat ze dan even met zn 2e spelen. Rustig aan afbouwen enzo. Kijk het is even bewerkelijk maar uiteindelijk is het misschien wel een heel leuk vriendinnetje voor je zoontje! Zo kan je haar een beetje "opvoeden" voor als ze bij jullie speelt en dan kan dat wat vaker zodat jullie geen last hebben van de "vrije" opvoeding van de buren. Probleem van TS...tja...is het zo'n probleem om te zeggen dat je het geen goed idee vind dat kindlief daat speelt omdat zij die rommel roken? Ik zou daar gewoon eerlijk in zijn eigenlijk.... Geen smoesjes, geen stiekem gedoe en moeilijk moeilijk. Gewoon jullie roken...noem het een naam...sticky's en dat vind ik niet ok in het bijzijn van MIJN kind. Klaar! Dan geef je de kinderen een rede (of ze die wel of niet snappen tja ik weet niet of dat n punt is) en de ouders meteen dezelfde en als ze ondanks t gerook een beetje kunnen nadenken dan kunnen ze die nog begrijpen ook. En anders is dat erg jammer voor ze. Ik zou die van mij er ook niet laten spelen iig. En je huis niet kunnen vinden....o...k... Hoe wordt er verder voor het kind gezorgt? Want klinkt een beetje...verwaarlozend als ik eerlijk ben. Maar goed dat is vanachter mn computertje heh
Nou ik zou ook gewoon eerlijk zeggen dat ik het niet wil omdat er wordt gerookt. Ik mocht vroeger bij iedereen spelen maar bij sommigen vond ik het gewoon echt niet leuk omdat het er stonk/de ouders raar deden/het er gewoon heel saai was. Dus dan kwam ik uit mezelf al niet meer bij ze thuis
Ik ben het helemaal eens met Wilma. Sticky´s roken bij je kind is niet ok. En dat mag gewoon genoemd worden. Het jochie kan er niks aan doen, maar zijn ouders zijn wel verantwoordelijk voor hun gedrag.
Ik zou niet tegen de kinderen zeggen dat je zoon er niet heen mag omdat er gerookt wordt, maar ik zou naar de ouders toegaan. 'Mijn zoon wil graag bij jullie spelen, maar ik zit er eerlijk gezegd nogal mee dat er thuis gerookt wordt... Kunnen we afspreken dat jullie zoon bij ons komt spelen?' Zijn er gelijk duidelijke afspraken, dan val je niemand aan en hoef je jezelf ook niet telkens uit situaties te praten. Als je zoontje dan vraagt waarom hij niet daar mag spelen, kan je gewoon zeggen 'De papa en mama van *kind* en mama hebben afgesproken dat *kind* hier komt spelen.'
het is heel sneu voor jouwn kindje maar ik zou hem toch zeggen dat je het niet wilt hebben dat hij daar speelt omdat de ouders van zijn vriendje niet opletten en dat jij bang bent dat hem iets overkomt zonder toezicht.... maar dat zn vriendje altijd bij hem mag spelen als ze dat willen... helaas maar ik zou voor de veiligheid van mijn kind gaan! vooral als die ouders drugs roken...!
Ik zou het denk ik gewoon eerlijk zeggen tegen die ouders. Niet heel bot natuurlijk,maar zoiets als: jullie roken thuis en mijn zoontje kan hier erg last van krijgen vandaar liever niet bij jullie.
Bij jou thuis laten spelen, zou ik doen. Vragen aan de moeder of je haar zoontje mee mag nemen vanuit school en dan weer terug brengt naar huis?