virale infectie?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Jetjuh, 11 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jetjuh

Jetjuh Actief lid

12 sep 2009
    135
    0
    0
    Hoi,

Sinds gisteren heeft onze dochter wat vreemds. Ze is al een tijdje wat verkouden en de laatste dagen ook wat hangerig. Gisteren tegen de avond 2x diarree. Gisteravond tegen 22.00 werd ze ineens huilend wakker. Vreselijk krabben op haar hoofdje....Ik zag ook allemaal vlekjes op haar buikje en rug. Op die rode vlekjes zaten kleine blaasjes. Alleen het krabben op haar hoofdje hield haar eigenlijk bezig. Zo zijn we er vannacht vaak uit gegaan, omdat ze van de jeuk niet kon slapen.

Vanochtend toch maar even naar de dokter. Toen we weg gingen zaten er 5 vlekjes met blaasjes op haar rug. Toen ik het wilde laten zien, was er niets meer te zien :( Ja, één piepklein vlekje. Zijn mening was dan ook: een virale infectie, niets aan doen. Gewoon even aankijken. Toen we thuis kwamen had ze ineens een rode vlek op haar wang.

Vanavond tandenpoetsen. Al staande voor de spiegel zag ik de vlekjes op haar gezicht komen. Bij de haargrens vooral, maar ook op de kin en naast haar mond. Zonet weer huilen in bed en krabben op haar hoofdje. Ze klaagt ook over oorpijn. Het is een vreemd verhaal, maar heeft iemand enig idee? Komt het iemand bekend voor? Het is zo zielig zoals ze daar dan ligt. Ze slaapt nu wel, maar waarschijnlijk over een uurtje is ze weer wakker.

Pfff, heel verhaal.... Hoop dat jullie misschien wat tips hebben. En dan vooral tegen de jeuk op dat koppie. Ik kan er toch moeilijk menthol poeder op strooien.

Groetjes,
    Jet

2. Tink

Tink Niet meer actief

Blaasjes doet me denken aan de waterpokken?

Misschien kun je er foto's van maken en die meenemen naar je huisarts, dan kan die het ook zien.

Beterschap in elk geval.

3. angel81

angel81 Bekend lid

10 apr 2007
    920
    0
    0
    Grappig ik wilde net een topic openen. Mijn dochter heeft ook een virusje achter de rug en heeft nu precies dezelfde uitslag. Netelroos, denk ik... Het is een soort allergische reactie. Het zijn rode plekken met blaasjes. Een soort brandnetel-uitslag. En nu een uurtje zijn de plekken weer weg om vervolgens ergens anders op te duiken. Vooral s'avonds en na haar slaapje is het erg.

Maar ik vraag me vooral af hoelang het gaat duren. Ze heeft nu voor de derde dag uitslag.

4. Jetjuh

Jetjuh Actief lid

12 sep 2009
    135
    0
    0
    Hoi, Eindelijk een reactie :)

Het is hier wel wat minder geworden. Nu heeft ze last van haar oortje. Shirtjes aan en uittrekken is een drama! Ze hoort ook een stuk minder lijkt wel. Maar even aankijken en dan maandag maar weer naar de huisarts.

Dit uitslag komt me heel bekend voor, maar het lijkt nu wel wat minder te jeuken. Het wordt erger als ze net uit bad komt, dan zit ze onder de vlekjes.

Volgens de huisarts was het zeker geen waterpokken of één van de andere kinderziektes, maargoed, we moesten het nog even aankijken.

Grappig: onze dochtertjes zijn ongeveer even oud. Elise is van 8 december 2007. Om en nabij 8 maart 2011 wordt haar broertje geboren :)

5. Jetjuh

Jetjuh Actief lid

12 sep 2009
    135
    0
    0
    Angel81, hoe is het nu met je meisje? Nog veel last gehad?

6. angel81

angel81 Bekend lid

10 apr 2007
    920
    0
    0
    Ze heeft vanaf zondag koorts gehad en zat echt niet lekker in haar vel. Toch maar even langs de dokter geweest en die vermoedt een virus. Vanmorgen werd ze voor het eerst zonder koorts wakker! Dus we hebben hier het ergste achter de rug.

En bij jou?

7. Jetjuh

Jetjuh Actief lid

12 sep 2009
    135
    0
    0
    Beetje vreemd nog. Ze is wel heel vrolijk en gaat ook gewoon naar het KDV, maar vanavond had ze ineens weer uitslag onder haar kin. Ook zitten er nog een paar vlekken op haar rug en haar buik onder de piepkleine bultjes. Oorpijn is wel over en ook geen koorts.

Deel Deze Pagina