Wies start met IUI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door wies31, 7 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    nou, eindelijk, ronde 25 en we mogen starten met IUI. Morgen moet ik beginnen met Clomid (2 keer 50mg) tot en met dag 7. Vrijdag 15 februari moet ik voor de follikelmeting. Ik hoop zo dat het snel raak mag zijn, liefst ronde 1 natuurlijk, maar daar zullen we maar niet te veel op hopen. Hebben jullie trouwens bijwerkingen van Clomid? Ik hoop dat jullie je ervaringen met IUI en clomid met me willen delen. Ben erg benieuwd hoe het allemaal zal lopen.

liefs Wies

2. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Hoi Wies,

Heel veel succes met de clomid en de IUI zelf ook natuurlijk. Ikzelf ben deze ronde voor de eerste keer aan de slag gegaan. Ik moest 1 pilletje (50mg) per dag nemen en moet zeggen dat ik er niet veel bijwerkingen van heb gehad... mss een beetje heviger dan anders maar niet noemenswaardig! Over enkele daagjes zullen we zien of het ook nut heeft gehad... die pillen ;)

Als je graag met andere meiden ervaringen deelt is er het IUI topic. Ikzelf heb ook een eigen "dagboek" en vind het wel fijn om hier het hele process dat we hebben afgelegd soms nog eens opnieuw te lezen :D

Heel veel succes alvast en ik hoop dat het snel raak mag zijn!

Groetjes,
    Marisha

3. wolly

wolly Niet meer actief

Hey Wies.

Heel veel succes in de MMM, ik hoop voor je dat het snel mag lukken en dat je gelijk de eerste ronde zwanger mag raken.

Ik had eigenlijk op de zweetaanvallen s'nachts na geen enkele bijwerkingen.
    Met IUI en clomid samen heb ik geen ervaringen mee.

Liefs wolly :)

4. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.186
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi Wies,

Eerst wil ik je even heel veel succes wensen met de IUI. Hoop dat het snel raak zal zijn voor jullie. Wij doen geen IUI maar ik slik wel clomid en heb daar niet zo heel veel bijwerkingen van. Af en toe s'nachts erg zweten en rond eisprong hele erge pijn in mijn zij. Maar het kan ook natuurlijk zo zijn dat je helemaal nergens last van hebt.

gr vruchtje

5. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Succes meid en hopelijk snel een positieve test!

6. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    heel veel succes meid, hopelijk is het snel raak ;)

ik was heel moe, zweetaanvallen, buien wisselingen ;)

7. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    heel veel succes, en ik had ook last van die zweetaanvallen snahts. plus wat stemmingswisselingen. verder niet echt.

8. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    bedankt voor jullie reacties. ik ben vandaag begonnen met de tabletten. hopelijk niet al te veel bijwerkingen, ik ben de laatste tijd toch al zo emoioneel en zo. maar als ik jullie verhalen zo hoor, zal het wel meevallen. marisha, wel een goed idee om het als een soort dagboek bij te houden. Ik denk dat ik dat hier ook maar doe, altijd handig. ik vraag me ook zo vaak af; hoe was dat de vorige keer of hoe voelde ik me vorige keer. je denkt altijd alles te onthouden, maar een cyclus later weet ik het al niet meer. erg goede tip dus!

liefs wies

9. Srb

Srb Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.179
    0
    0
    Hallo Wies,

Heel veel succes met de iui! Hopelijk lukt het hiermee!

Ik heb 4 maanden Clomid geslikt, eerst drie maanden 50 mg, en toen nog een maand 25 mg, omdat ik er te sterk op reageerde (had een keer drie eitjes, en dat vond de arts toen teveel). Komt niet zoveel voor geloof ik. Ik had echt heel veel last van opvliegers :) Op zich niet echt heel vervelend, maar wel gek, op mijn leeftijd. En 's nachts gloeide ik helemaal. En wat wel vervelend was: ik had er ook best wel stemmingswisselingen door, vooral toen het mis ging. Normaal gesproken ben ik ook nooit zo redelijk als ik ongesteld ben, maar met die Clomid was ik echt een drama. Maar goed, dat weet je na een maand ook, dus als je daar rekening mee houdt, is het best te doen. (wel even thuis aankondigen ook, zou ik aanraden) :)

De meeste mensen hebben volgens mij geen last van. Succes dus! :)

10. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    SRB, goh,jij reageerde er wel heftig op. Had je altijd al een goede regelmatige eisprong? Ik wel namelijk, en ben daardoor bang dat ik ook te heftig zal reageren en teveel eiblaasjes krijg. Dan wordt het toch meteen afgeblazen als het er teveel zijn?
    Ik zie dat je rond je vruchtbare periode zit, weet je al wanneer je je volgende IUI krijgt of is het nog rond 12 februari(onder je banner)
    Ik heb thuis inderdaad verteld dat het "gezellig"kan worden als ik ongi word, normaal ben ik ook al niet te genieten rond die periode. Hij kon er nog om lachen,hahaha

11. Srb

Srb Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.179
    0
    0
    Eerlijk gezegd dacht ik altijd dat ik een regelmatige eisprong had, maar pas toen ik het bij ging houden bleek dat wel tegen te vallen. Maar het probleem zit bij mij eigenlijk ook niet bij de opstart (er groeit altijd wel iets), maar eerder bij de periode erna, ik word altijd te snel ongesteld. Vandaar dat die Clomid ook echt niet hielp.

Nee, geen idee, want vanmorgen ontdekten we dat de gonal die ik nu krijg hetzelfde effect heeft als Clomid... Heb nu zelfs 4 eitjes. En dat betekent eigenlijk dat de poging afgebroken wordt, en we pas volgende maand verder mogen. Maar goed, een van de vier was nog wat kleiner dan die andere drie (en drie mag nog wel), dus nu moet ik wachten tot maandag. Als dan nog altijd 4 eitjes aanwezig zijn, is het pech, en als blijkt dat er eentje is blijven steken, dan gaat het door. Spannend, spannend!

Heb je nagevraagd met hoeveel eitjes het wordt afgebroken? Bij mijn arts was het bij Clomid maximaal 2, en bij Gonal 3, maar waar dat nou op gebaseerd is?

12. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    nee, ze heeft niet gezegd hoeveel het er maximaal mogen zijn. Ik hoop voor je dat er 1 is blijven steken en dat het gewoon door mag gaan!

13. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    ik heb ook een super regelmatige cyclus zonder stimulatie dus heb eerst 3 pogingen zonder clomid gedaan!

Ik heb vandaag de eerste FM gehad (zit vandaag op dag 12) en er waren maar twee eitjes te zien waarvan 1tje nog tamelijk klein was en het dus niet zeker is dat deze nog mee zal doorgroeien of niet. Bij ons werd er tijdens ons evaluatiegesprek afgesproken dat indien er meer dan twee groeien onze poging wel door zou gaan maar dat ze wat er teveel groeit zouden wegprikken om te voorkomen dat de poging zou moeten onderbroken worden.

Hoe is het met jouw bijwerkingen?

14. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    ik heb vanacht lopen zweten, had echt van die opvliegers. verder niks denk ik. ik voel wel dat het bezig is daaronder. normaal begint dat pas later, tegen mijn eiprong aan, maar ik voel het nu al. Ik ben al bang dat er een overstimulatie is

15. Jinky

Jinky Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.500
    20
    38
    Vrouw
    Hey wies,

Wij lopen een beetje gelijk.
    Deze maand wordt ook mijn 1e iui en vrijdag 15-2 heb ik mijn 1e FM.
    Ik zit nu in de 5e ronde clomid en ik heb niet veel last van bijwerkingen.

Groetjes Jinky

16. Julita

Julita Fanatiek lid

11 apr 2007
    3.923
    0
    0
    Danseres
    Hey Wies,
    Ik kan bijna wel meedoen met je topic. Ik ben dan wel veel minder lang jij bezig, maar zoals ik al in het IUI topic zei is dit ook mijn eerste maand met IUI.
    Wel al een maand clomid achter de rug. Geen bijwerkingen gehad, wel een hele mooi eisprong en een mooi lange lf, dus was heel goed gegaan. Ik hoop bij jou ook!
    liefs

17. Srb

Srb Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.179
    0
    0
    Hee, mijn 4 eitjes zijn er netjes 3 geworden! Dus mijn iui gaat woensdag gewoon door.

Maak je niet teveel zorgen over overstimulatie, volgens mijn arts is het vaak zo dat als er in eerste instantie teveel zijn, ze toch niet altijd allemaal doorzetten. Ik duim voor je!

18. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    SRB; mooi! en nog wel 3 ook, veel succes woensdag!
    Jinky; dat is ook toevallig. Heb je een normale lengte van cyclus nu met de clomid? Ik altijd wel, dus snap ook niet waarom ik clomid moet gebruiken. Laat je weten hoe je eitje is vrijdag?

19. Jinky

Jinky Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.500
    20
    38
    Vrouw
    Ik heb van mezelf onregelmatige cyclussen en uit een bloedtest bleek dat ik geen eisprong had gehad die maand.
    Nu met clomid zijn mijn cyclussen rond de 31 dagen en heb ik goeie eisprongen.
    Op dag 20 mijn eisprong, dus straks met pregnyl zullen mijn cyclussen wel wat langer worden.
    Ik laat weten hoe mijn eitje is vrijdag.

en er zijn meer meiden die clomid krijgen tijdens iui, terwijl ze normale cyclussen hebben. Volgens mij krijg je die zodat de gyn. meer controle heeft over je cyclus.

Laat jij ook weten hoe het vrijdag is gegaan?

Groetjes jinky

20. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    ik heb normaal gesproken tussen dag 15 en 18 mijn ei. zou dat nu nog eerder zijn? dan lopen we elkaar net mis denk ik,maar wel nog samen op de wachtbank.

Deel Deze Pagina