Kreeg gister een brief van de catalpa groep, waar ik voor mijn dochter gebruik van maak. Ze doen de tarieven 3,8% omhoog, naar een uurtarief van 6,80. Als verklaring is dat niet alleen de gemiddelde loonstijging, maar ook het feit dat ze vraaguitval verwachten door de kabinetsbezuinigingen. Dus zij die geen andere keus/mogelijkheid hebben om een KDV tegebruiken, mogen lekker nog eens extra boeten voor alle bezuinigingen. aan de ene kant krijg je minder vergoedt en aan de andere kant mag je meer betalen. Of ben ik nu de enige zuurpruim die dit wel erggg dubbel vindt?
Nee ik vind het ook heel erg dubbel. De mensen die niet zonder kdv kunnen, moeten nu extra betalen omdat veel mensen het toch anders gaan regelen. Onze kids zitten ook bij catalpa. De prijsstijging is 25 cent per uur per kind. Dit betekent voor ons 52 euro per maand extra wat we zelf moeten betalen, nog bovenop de kabinets bezuinigingen. Wij betalen straks 6,87 per uur.
bij ons viel het enorm mee moet ik zeggen we zijn 2% omhoog gegaan we betaalde 6,10 per uur en nu 6,22 dat is in ons geval 11,90 per maand duurder van 555,00 naar 566,90 maar inderdaad 3,8 % omhoog is echt een hoop!
HIer valt het gelukkig mee. per uur is het 3 cent omhoog gegaan. daarnaast zijn ze gestopt met de extra toeslag voor halve opvangdagen. dat scheelt me al 45 euro per maand.
Hier gaat de uurprijs omhoog naar het maximaal vergoedde bedrag van 6,36 per uur, maar halve dagen worden verhoogd naar 7 euro per uur. Heel erg balen, voorheen was dit even duur en mijn dochter gaat elke week een halve dagen en twee hele. Onze gemiddelde uurprijs word hierdoor 6,52 waarvan je dus elk uur 16 cent niet vergoed krijg. En dan krijg je over het wél vergoedde bedrag ook nog eens minder terug dan afgelopen jaar, bah bah bah!
Hier is het per uur 6,53. Dit was vorig jaar ook, dus geen verhoging. Wél hebben ze de ochtend en middag met een half uur verlengd die je standaard moet gaan betalen. Dus per dag is het 6,53 euro duurder geworden. Dat is wel een behoorlijke prijsstijging als je die gaan omrekenen naar een uurprijs-verhoging. Een dagdeel was 10 uur, nu dus 11 uur. Dat is dus 59 cent per uur duurder. Nu komt het voor mij niet heel slecht uit, eerder brengen is best fijn aangezien ik nu enorm moet haasten. maar er zijn ook veel ouders die die extra tijd niet nodig hebben. En dan was een prijsstijging van de uurprijs van bijv 30 cent wel een stuk voordeliger geweest. Volgens de nibud-berekening gaan wij 100 euro per maand meer betalen.
Bij ons is de prijs gelijk gebleven aan dit jaar, en ook aan vorig jaar, 6,50 per uur. Juist omdat de overheid al gaat bezuinigen. Maar het is nog altijd meer dan wat je maximaal vergoed krijgt. Doordat wij vorig jaar en dit jaar een te hoog salaris hebben doorgegeven (geen rekening gehouden met hypotheekrenteaftrek ) komen we volgend jaar wel goed uit, we blijven ongeveer gelijk zitten met wat we zelf moeten betalen.
Wat vervelend zeg, ik vind je geen zuurpruim hoor, ik zou ook niet erg blij zijn Mijn zoontje gaat naar een gastouder en de gastouder heeft besloten haar tarief niet te verhogen en de bemiddelingskosten blijven ook hetzelfde. Heel netjes vind ik zelf! Ben er wel blij mee.
Hier is het 25 cent omhoog gegaan! Grr! Van 7,11 naar 7,36... De prijs voor hele dagen is goedkoper, die voor halve dagen dus wat voor ons geldt... Ik heb een beetje rondgekeken en het gaat een ander kdv, of een gastouder worden. Dus mijn man en ik hebben heel drastisch gisteren de opvang stopgezet per 1 januari...! Ik doe er niet aan mee en verzin wel een andere oplossing!
Goh, wat zijn de tarieven bij ons dan laag.... Wij gaan ook omhoog, maar zitten nog steeds onder de 6 euro per uur! (nou nemen we ook 4 dagen per week af, anders zijn de tarieven een paar dubbeltjes hoger, maar dan nog kom ik niet bij sommige bedragen die ik hier langs zie komen. Maar goed, halve dagen zijn hier ook niet toegestaan en een hele dag is 11 uur ook al breng je je kind veel korter) Vanuit het kdv snap ik het wel. Zij moeten toch de begrotingen rond krijgen, en als ze echt verwachten dat ze een lagere bezettingsgraad halen moeten die prijzen wel omhoog... Misschien valt er iets af te spreken dat ze dat deel van de verhoging terugdraaien als zou blijken dat het wel meevalt met de vraaguitval?
Zijn halve dagen niet toegestaan..? Dat is lullig als je maar halve dagen werkt! Maar wat fijn dat jouw uurprijs zo laag is!
Bij ons zijn halve dagen wel toegestaan, maar dan moet je je kind wel voor 11.30 ophalen... En als je de middag wil, is het om 11.30 brengen... Onder het mom van rust in de tent (geen 2 momenten extra waarin het rommelig is, ik snap de redenering wel, maar hoeveel mensen zijn er nu helemaal die om 11.30 klaar zijn met werken) De uurprijs voor het kdv is met 23 cent omhooggegaan, naar 5,28. De BSO is met 25 cent omhoog gegaan, naar 6,75 euro.
Ik denk dat we nog veel harder gaan schrikken van de kosten voor kdv en bso in 2013.... Ik werk op een kdv en zei tegen mijn leidinggevende dat ik het nog gelukkig vindt meevallen hoeveel we zelf meer moeten gaan betalen. Toen vertelde ze dat het komend jaar idd nog mee zou vallen, maar het jaar erop gaat de overheid nog minder vergoeden. Bso en dagopvang wordt dan volgens haar nog veel duurder
Hier ook omhoog naar 6,87 per uur. Voor mijn beide kids wordt het 36.000,- per jaar komend jaar De ene 20.000 en de andere 16.000 euro. Tja.... Krijg wel ietsje terug van de belasting, maar er blijft nog veel over. Wat doe je ertegen, maar balen is het zeker!
Hier wordt het ook 6,87. Het was 6,62. Nou neem ik ook maar een dag per week af omdat ik zzp'er ben die ook vanuit huis kan werken (en als de kids slapen 's middags en 's avonds), dus ik doe het meeste als ze wel thuis zijn. De ene dag KDV is voor de afspraken buitenshuis en bij drukte extra hard werken.