wat moet ik hiermee?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door oxbow, 25 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oxbow

oxbow Niet meer actief

Weet niet waar ik deze vraag stellen moet en het zal ook wel de laatste zijn hier.

Onze kleine meid is nu 2,5 week oud en doet het opzich heel goed.
    Nu was tijdens de zwangerschap al een afwijkende vorm geconstanteerd bij de groeiecho met 31 weken, waardoor we doorverwezen zijn naar de gyn voor een second opinion.
    Deze vond het verwaarloosbaar en dat ik er later nog eens naar vroeg was er volgens hem niets aan de hand,maar kon het bij de geboorte toch wel wat te zien zijn.
    Dat Sofie geboren is bleek ze ook een afwijkende vorm hoofd te hebben, met wat dieperliggende oogjes en een diepliggende neusbrug. Voor de rest was/is ze helemaal gezond.
    Dus dat ze een week oud was moesten we naar de kinderarts en ivm de geboorte was haar schedeltje wat gegroeit dus volgens hem niets om ons zorgen over te maken, dus we hadden zoiets dat doen we dan ook niet. we moeten eind augustus ook terugkomen want dan
    Maar nu begint het toch weer de kop op te steken, voor mijn gevoel klopt het toch niet en waarom kan ik niet zeggen.
    Het is een baby die de hele dag slaapt, wat ik niet gewend ben en dan maak ik me gelijk zorgen.
    Gisteren overdag heeft ze slecht gedronken en ook daar zoek ik gelijk iets achter.
    Ik ben bij de 3 andere nooit zo onzeker geweest als nu en het slaat helemaal nergens op want ze is verder gezond.

Maar bij de tweede heb ik een postnatale depressie gehad, bij nummer 3 is het goed gegaan en nergens last van gehad, maar ik ben bang dat ik door de zorgen om Sofie straks weer niet goed in mijn vel komt te zitten, heb nu al erg last van vermoeidheid door slechte nachten.
    Maar ik heb geen idee waar ik terecht kan met mijn gevoel en zorgen.
    De huisarts is op vakantie voor 3 weken, maar waar kan ik dan heen met dit probleem, ik wil niet weer een pnd, dat voorkom ik liever.

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    Hallo,

Wat een super vervelende situatie voor jullie! Ik kan begrijpen dat je niet weet waar je terrecht kan. Helaas kan ik echt geen uitspraak doen over de gezondheid van je kind. Als verloskundigen verwijzen wij juist bij dit soort dingen door naar de huisarts en/of kinderarts. Uit je verhaal begrijp ik dat je in augustus terug moet komen. Alleen ben je nu al bezorgd. Ook omdat ze slecht dronk. Mijn advies zou zijn om nog even aan te kijken. Mocht Sofie slecht blijven drinken zou ik bij de vervangende huisarts of huisartsenpost een afspraak maken. Kijk ook even of de Sofie geen koorts heeft. Zij kunnen eventueel besluiten dat je eerder terug moet naar de kinderarts. Ook zou ik wanneer je bij de kinderarts bent echt heel duidelijk je zorgen uit spreken, blijft dit altijd doen!
    Gezien je geschiedenis van de depressie, misschien is het prettig om met iemand te praten. Misschien ken je die persoon nog van de vorige keer? Soms kan het fijn zijn om je zorgen te bespreken ookal heb je niet meteen een depressie. Zo kan je het eventueel ook voorkomen, als je er op tijd wat mee doet.

Sorry dat ik je niet echt kan helpen. Ik wens je heel veel succes!

Groeten Evelien

3. oxbow

oxbow Niet meer actief

Hoi Evelien,

Bedankt voor je reactie.
    Mijn reactie komt een beetje laat, maar er is zoveel gebeurd in die tussentijd.

Ondertussen kreeg ik de tip van iemand hier op het forum om een mail+foto te sturen naar het craniocentrum in het erasmus medisch centrum.
    Dat heb ik dus gedaan en nu ben ik gisteren met ons meisje heen geweest.

Helaas was mijn gevoel goed en klopte het echt niet.
    Bij Sofie zijn beide kroonnaden dichtgegroeit en zal ze als ze tussen de 6 en 9 maanden oud is geopereerd moeten worden.
    De kinderarts had dus geen gelijk en ons voel wel.
    Ben erg opgelucht dat we nu wat weten.

Deel Deze Pagina