Bespaar tips!!!

Discussie in 'De lounge' gestart door Miranti, 26 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miranti

Miranti Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.445
    0
    36
    Halloo!

Ik ben benieuwd naar hoe andere mensen besparen/bezuinigen en op wat voor manier dan ook zo goedkoop mogelijk uit zijn en dus geld besparen! Dus dat kan met boodschappen zijn, de autokosten, verzorging, baby, leuke uitjes etc! :D

2. p1982

p1982 Niet meer actief

luiers in aanbieding halen
    verzorgingsspullen halen 1+1 gratis
    kleding in opruiming halen

3. eef80

eef80 Niet meer actief

Mijn favo tip toen ik nog aan het sparen was om te gaan trouwen (7jaarterug :D) was dat ik 2 weken lang van ieder stukje vlees een stukje af sneed en in de vriezer deed. Na 2 weken hadden wij een gourmet, hahaha! Dat was dan echt een heel leuk avondje met sausjes, stokbrood, komkommer en de stukjes vlees. Filmpje op tv en het is echt een low budget gezellig avondje ;)

Ik koop nu alleen groente en fruit van het seizoen en ik maak alles op. Wat soms betekent dat ik een hele rare 'nasi' eet :D

Verder koop ik tegenwoordig kaarten in de kruidvat (5 voor 1,99) ipv kaarten van hallmark voor 3,- pst.

Plantjes voor op balkon in de aanbieding en anders niet.

En ik probeer de oude maar goede spullen te verkopen op marktplaats maar dat is nog niet zo gemakkelijk ;)

4. p1982

p1982 Niet meer actief

oude spullen verkopen marktplaats/hier/rommelmarkt

veel bij action.zoals kaarten/tekenspullen etc

5. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    action/zeeman
    veel hamsteren wanneer houdbare dingen in de aanbieding zijn
    cadeaubonnen vragen met verjaardagen om daar bijvoorbeeld verzorgingsproducten voor jezelf van te halen

6. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Dat is een leuk idee dat van dat gourmetten!:)

Ik lees verder mee want ik heb een gat in m'n hand en kan deze tips goed gebruiken!

7. MinnieMe

MinnieMe Fanatiek lid

17 apr 2011
    1.724
    0
    0
    Noord-Brabant
    Shampoo kun je van 1 fles 2 flessen maken. 50% water, 50% shampoo.
    Als je ze dan ook nog eens 1+1 gratis koopt is het helemaal budget!

Scheermesjes met alcohol schoonmaken, en dan droog föhnen na gebruik. Gaan 2x zo lang mee.

Als baby geplast heeft met n nat washandje schoonmaken ipv tig billendoekjes per dag verspillen.

Euhm.. Ff denken.....

8. 1 schep waspoeder, in een fles, deel water erbij
    goed schudden, en dan de helft in het wasmachine bakje
    de andere helft bij de volgende was.

en de was wordt er ook schoner van!

9. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Boodschappen; niet meer naar de AH. Aldi, Lidl en evt daarna nog C1000. Maar in die volgorde.

Verder veel kopen bij Zeeman/Wibra/Action.

Kleding in de uitverkoop. Liefst via internet zodat ik goed prijzen kan vergelijken.

Wij kopen siroop ipv pakken drinken en iedereen drinkt bij het ontbijt en de lunch thee of water.

Als cadeau vraag ik vaak creme en make-up. Hoef ik het niet meer te kopen.

Grote aankopen via internet, veel voor-onderzoek en prijzen vergelijken.

Verder hebben wij wat abonnementen stop gezet (krant, kliko reiniging). Voor de telefoon alleen nog maar sim-only abonnementen.
    En voor de tv, internet, telefoon en zorgverzekering zijn we overgestapt. Nu alleen de energie nog overstappen.
    Met het nieuwe jaar stap ik weer over voor de zorgverzekeraar en dan maximale eigen risico. Leek me dit jaar niet handig ivm de zwangerschap. Maar normaal gesproken mankeer ik haast nooit wat.

10. Drieka

Drieka Niet meer actief

Wij laten geen enkele lamp aan als we weggaan van huis in de avond, telefoonladers uit het stopcontact trekken als de telefoons vol zijn (ook laptop lader).

Voordeelvepakkingen kopen, niet te veel voorraad in huis hebben dat dingen ook niet over de datum gaan.

Een keer per week boodschappen doen en dan ook alles van verschillende winkels (liggen naast elkaar) meenemen, en dus een lijstje maken zodat er geen dingen in het winkelkarretje verdwijnen die eigenlijk niet nodig zijn.

Die kleine dingen maken toch wel een verschil op de lange duur.

11. Elk jaar overstappen van energieleverancier en telefoonmaatschappij. :) En natuurlijk de zorgverzekering kritisch bekijken.

Verder hebben we overal 'potjes' voor (digitaal). Een bepaald bedrag per maand voor leuke dingen, voor boodschappen, enz.

Verder in de winter pakken we eerst een deken en pas als dat niet genoeg helpt (of als er visite komt!!) doen we de verwarming aan (al zal dat er straks met die kleine niet meer in zitten, denk ik)

En we gebruiken ouderwetse schoonmaakzeep ipv allesreiniger. Sunlight kost maar 2 euro en je doet er superlang mee.... Bovendien kan je het overal voor gebruiken!

12. Verox

Verox Niet meer actief

Doordeweeks alleen water, limonadesiroop of thee drinken. Frisdrank en sap alleen als er visite komt en in het weekend.

13. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

C1000? Dat is pas een dure winkel! AH valt best mee als je goed oplet...

14. Eylem

Eylem Niet meer actief

- vervang je lampen door LED-lampen. Duur in de aanschaf, maar ze gebruiken veel minder energie en gaan veel langer mee.

- gebruik buitenlampen met bewegingssensor zodat ze alleen aangaan als het nodig is en zet in de tuin solar lampen die zichzelf overdag opladen

- draai alleen volle wasmachines, volle afwasmachines, etc. De afwasmachine staat hier maar 1 keer in de 2 dagen aan, heb speciaal daarvoor een paar extra theeglazen gekocht

- gebruik geen voorgesneden groenten, voorgesneden aardappelpartjes, gemarineerd vlees etc, dat kun je allemaal prima zelf maken

- groenten en fruit van de Lidl zijn heel goed en goedkoop, het extra volkoren/minder zout brood van de Aldi vind ik persoonlijk erg lekker en blijft heel lang vers

- hier in huis wordt vrijwel altijd alleen koffie, thee en water gedronken. Alleen bij uitzondering en voor bezoek haal ik sap en frisdrank in huis. Ik vind het lekker maar mis het absoluut niet als ik het niet drink

- elke week de folders doornemen, niet voor overbodige spullen maar om te kijken of de dingen die je toch gebruikt of nodig hebt in de aanbieding zijn. Op voordeelmuis.nl kun je kijken of het echt een goede aanbieding is of dat je beter op een andere kan wachten

- struin kringloopwinkels, kleding/speelgoedbeurzen en vrijmarkten/rommelmarkten af voor de leukste spullen voor bijna niets. Zeker speelgoed en boeken kun je heel goed tweedehands kopen en ook weer verkopen.

- heb je iets nodig, kijk eerst of het niet op Marktplaats wordt aangeboden. Ik heb weleens een boek nodig gehad wat ik nieuw op Marktplaats voor de helft van de nieuwprijs kon kopen

- kinderkleding koop je heel goedkoop én leuk bij Zeeman. Iets duurder zijn Wibra, Hema, H&M. In de uitverkoop altijd vast inslaan voor het komende jaar.

- elk jaar overstappen naar de goedkoopste energieleverancier. Kan eenvoudig via internet en scheelt heel veel geld

- schrap overbodige verzekeringen, abonnementen, etc. Kijk ook eens op je rekening wat er allemaal automatisch wordt afgeschreven; soms lopen er nog dingen door die je allang vergeten was en die al lang kunnen worden opgezegd

- zet een potje met kleingeld bij de voordeur voor collectes, zo voorkom je dat je meer geeft dan dat je had willen geven omdat je niet kleiner hebt

15. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Broden en broodbeleg in de aanbieding kopen, in een keer smeren en in pakketjes in de vriezer. Scheelt ook nog eens een hoop tijd sochtends naar je werk.

Groente en vlees in aanbieding/grootverpakking kopen en in porties in de vriezer.

Restjes eten invriezen

Borstvoeding als je een babytje krijgt ;)

Kinderkleertjes bij zeeman en wibra

Shampoo en douchegel grootverpakking bij de action

Carpoolen

Kleren ruilen op ruilbeurs

16. All Mine

All Mine Bekend lid

22 feb 2009
    913
    0
    0
    NOP
    Boodschappenlijstje maken en je hieraan houden! Dus thuis al nadenken over de weekmenu's!

17. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    35% stickers in de gaten houden bij de AH.
    Mooiste is als je een Bonus-artikel heb + een 35 %sticker.

Week menu, boodschappenlijstje, en 1x per week alle boodschappen doen.

18. famke80

famke80 Bekend lid

2 aug 2012
    730
    1
    18
    NULL
    NULL
    Als wij weg gaan, juist wel 1 lamp aanlaten, ivm minder kans op inbraak!

We hebben goed nagedacht over welke hypotheek we wilden en dit voor langere tijd (30 jaar vast). Woonkosten zijn een flink bedrag!

Toen we een andere auto nodig hadden, de vorige was helemaal op, eerst een tussenautootje voor 300 euro gekocht. Na goed nadenken konden we onze ideale auto voor 2700 euro kopen, terwijl we dachten tussen de 5 en 7 dznd uit te gaan geven. Dit tussenautootje weer voor ditzelfde bedrag verkocht, ook al had ik deze wel voor meer kunnen verkopen.

Geen onnodige abonnementen, geen abonnementen op tijdschriften, een oude mobiele telefoon met sim only, hoofdzakelijke boodschappen aldi of lidl, aanvullen met andere supermarkt. Behalve als er goede aanbiedingen bij een supermarkt zijn.
    Weinig vlees eten (ik ben vegetarier) in het gezin.
    Pampers in de aanbieding, in de aanbiedingenhoek op dit forum word je soms op goede aanbiedingen gewezen! Kleertjes voor dochter via internet. Leuke merkkleertjes met 50-75% korting.

Overgestapt van energieleverancier.

19. Sophie201112

19 apr 2013
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben de hypotheek juist helemaal niet vastgezet..tjonge, dat scheelt honderden euro's in de maand! En dat iedere maand!
    En je mag hem alsnog op ieder gewenst moment vastzetten.

Dat bedrag bespaar je niet aan het opzeggen van een paar abonnementen..:D

20. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

Ik koop vaak kleding in de uitverkoop voor het jaar erop! kom ik bv spijkerbroeken goedkoop tegen. (ik heb bijvoorkeur merk ivm smalle jongens). Dan sla ik in. Schoenen voor de kids in de uitverkoop! Ik hou van goede schoenen, maar niet voor 100 euro.
    we rijden 1 auto! man reed motor maar nu scooter....
    Vlees, dit is lastig, ik hoef het nu niet meer van de winkel, maar ga het bij een slager halen die thuis slacht. Moet grote aantallen kopen, maar het is goed, dieren zijn uit de omgeving....
    speelgoed koop ik bij voorkeur 2e hands.... dan zoek ik wel goed 2e hands, want er spelen 2 jongens mee... Maar kijk regelmatig op mp en ga naar speelgoedbeurzen.....
    koop bij kruitvat eigelijk altijd 2 halen 1 betalen en ga naar de action.
    als we een uitje plannen dan doen we dit al van te voren en ga ik op jacht naar kortingsbonnen.
    Ik verkoop op marktplaats spullen die we niet meer gebruiken.
    gr brenda

Deel Deze Pagina