jah *snif snik smelt* het einde..... en dan toch een vraag

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Musty, 16 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    het is klaar, onze BV periode is voorbij
    wat is dat wonderlijk om te mogen doen, 26 mnd en 5 dg hebben we ervan genoten van volledige BV! en toen was t op, klaar...... *snik*
    mijn aflsuiting een stuk voo borstvoeding.com
    Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Verhaal van de week - Dankjewel mijn lieve Beer

maar op t eind toch een brandende vraag van mij!
    Ons mannetje weigert koeienmelk
    nu met 27 mnd is mn vriezer bijna leeg nog een paar liter
    nu krijgt hij voor t slapen gaan savonds een klein flesje van ongeveer 100 cc, verder yoghurt en yogi, dat drinkt hij wel en kaas, verzot op kaas
    hij weigert slagroom chocomelk en dus melk

zijn er tips om hem aan de gewone melk te krijgen?
    wij zaten al te denken om dan alsnog evt nutrilon peutermelk te proberen als tussenstap?

2. tanna

tanna Bekend lid

26 mei 2008
    685
    0
    0
    Mijn dochter drinkt alleen yomild naturel is een yoghurt drink.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Gewoon yoghurt en kaas geven. Dat is even goed gewoon zuivel als koemelk. En kijk eens o hij karnemelk lust!
    Yoghurt kun je ook drinken als je het aanlengt mrt water of sap.

4. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    dat is hier de favo "yogi", yoghurt met water en siroop. en dan in een rietjes beker.
    maar qua extra bouwstoffen is peutermelk uiteraard een slecht alternatief! vond zelf die kant en klare pakken wel handig.
    helaas wou meneer dat bij ons niet drinken.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Voor 'extra bouwstoffen' hoef je je kind geen peutermelk te geven hoor. Tenzij je suiker en een penetrant koekjessmaakje als een onontbeerlijke bouwstof voor je kind ziet natuurlijk :)

Mooie column trouwens!

6. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Overijssel
    Mijn zoon heeft er een maand over gedaan om gewone (halfvolle) koemelk te drinken. Ik bleef het aanbieden, begon met iets warm maken en steeds wat kouder. Van de een op de andere dag lustte hij het. Kids moeten even wennen aan de smaak. Ik zou dus blijven proberen.

7. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    anders had ik niet zolang bv gegeven ;)

8. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    thnx meiden iig blij te lezen dat ie niet de enige is ;) yomild ga ik proberen, yoghurt met ietwat rosevice en water en uiteraard aan blijven bieden

karnemelk hebben we gister geprobeerd, hij probeerde t zonder problemen of worsteling, t resultaat was helaas een manneke dat ging overgeven

9. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier lust de oudste geen koemelk en wij drinken het ook nooit (meer). Oudste kon tot haar 3e er ook niet tegen.
    Ik haal bij haar niet altijd 300cc zuivel maar biedt haar in elk geval 2x daags yoghurt aan, roomboter op brood en regelmatig (room)kaas op brood.
    Jongste krijgt borstvoeding en daarnaast yoghurt en soms kaas.
    Ik denk niet dat we haar koemelk gaan aanbieden.

10. Snootches

Snootches Actief lid

18 jun 2013
    312
    0
    0
    NULL
    NULL
    En geitenmelk? Weet niet of dat mag maar ik vind geitenmelk zelf lekkerder en het valt ook minder zwaar

11. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    geen idee of er een koekjes smaak aan peuter melk zit, ik drink het zelf niet! :p
    maar blijf van mening dat er meer bouwstoffen en vitamines in zitten dan gewone koeienmelk.
    onze zl lust trouwens ook alleen koeiemelk als het warm is.

stoer dat hij de karnemelk zo probeerde! wel vervelend dat hij er van ging spugen.. blijft aparte smaak natuurlijk. ik kreeg daar vroeger ook wat roosvice door, dan smaakt het als yogi.

12. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    ahh nu vat ik hm miste een letter in je tekst :p dacht dat je t andersom bedoelde

ja zonde van de karnemelk, geitenmelk is ook idd een optie hij eet ook geitenkaas

hmmmm denk de karnemelk niet goed op zn maag viel icm de maag/darm
    problemen

13. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    oh stom!! zie nu pas de gemiste letter!! dan staat er gelijk een andere zin he hahaha sorry!

zelf vind ik geiten melk puur weer niks ookal ben ik gek op de kaas. maar uiteraard het proberen waard. en houdbare melk smaakt ookal wat meer als kunst melk en dan lekker lauw aanbieden?

succes!

Deel Deze Pagina