Ik heb een hoop stress en problemen met en door de vader van het kindje. Ik ben nu, 19jaar en 35+2weken en word al weken gestresst van de vader van het kindje, 21jaar. Ik heb al sinds 4maanden een andere vriend, 21jaar, maar in het begin bleef mijn ex steeds achter me aanzitten, controleren, berichtjes sturen dat ie me terugwil. En was hij mijn vriend berichtjes aant sturen dat hij onze relatie kapot ging maken en dat hij hem in de gaten zou houden en bij het geringste wat ie fout zou doen, instanties zou inlichten, ivm het kindje. Terwijl mijn vriend hartstikke goed is met kinderen en ook altijd voor me klaarstaat, hij praat tegen mijn buik, voelt eraan, geeft kusjes enz. Mijn ex heeft dus bij de vk lopen verkondigen dat ik hem niet erbij betrek en van niemand hulp wil en dat mijn vriend het maar niks vind dat ik een kindje krijg, terwijl daar niks van waar is.. daardoor heeft de vk dus het amk ingeschakeld die nu op mn nek zitten. Ik heb Daarnaast het idee dat mijn ex en zijn moeder proberen om het kindje bij mij weg te krijgen. Terwijl mijn ex zelf niet helemaal in orde is en volgens mijn mening niet in staat om voor een kindje te zorgen. Hij gebruikt, woont in een appartementencomplex met verslaafde, heeft een slang naast het ledikantje staan, heeft maandenlang geroepen niet tegen kinderen te kunnen, vooral als ze huilen en om het af te maken wou hij het kindje ook nog eens een naam geven uit star wars of een andere fictiefilm, zelf heeft ie ook een erge vorm van autisme. Nu heeft hij een vriendin van 15, waarvan hij eerst steeds zei dat hij haar had ter afleiding en haar alleen gebruikte, zij weet dit ook. Mijn ex zit steeds achter mijn familie aan, op bezoek gaan en mij controleren, hij krijgt zelf geld en spullen van mijn familie. En als ik hem een berichtje stuur hierover, als ik het ergens niet mee eens ben ofzo, krijg ik een grote mond. De vk en amk kan ik niks tegen zeggen want die geloven amper wat ik zeg, dankzij mijn ex.. Word helemaal gek van die jongen, maar heb geen flauw idee wat ik eraan kan doen. Als ik iets verkeerds zeg, gaat hij weer naar amk om verhaaltjes over mij te vertellen. Ik heb hem dan ook geblokt op app. Het liefst heb ik hem natuurlijk uit ons leven maar weet ook dat hij de vader is. Iemand die ook in een soortgelijke situatie zit of weet wat ikeraan kan doen, zodat ik ook minder stress heb hierom.
Wat een lastige situatie! Maar zou toch contact proberen te zoeken met het AMK en daarmee in gesprek gaan. Ze kunnen niet zomaar van het verhaal van je ex uitgaan. En het kindje bij je weghalen zullen ze niet snel doen, maar ze zullen wel willen zien dat je er alles aan doet om je kindje een goed thuis te geven.. En dat je vk jouw niet gelooft en je ex wel, vind ik eigenlijk nog erger dan alles. Zou daar ook zeker wel een gesprek met hun over aangaan. Misschien dat je ook het juridisch loket kan bellen voor advies? Heel veel succes!
Dat ze je volgen - op basis van alle roddelverhaaltjes - vanuit het AMK kan ik nog enigszins snappen. Maar je kindje afnemen, daar zullen ze toch echt wel een sterker dossier voor moeten hebben dan wat leugenverhaaltjes van je ex. Kan je nog van vk veranderen? Want iemand die mij totaal niet gelooft en mijn ex wel, dan was mijn vertrouwen toch compleet zoek. Jij bent wel haar patiënt, niet hij! Maak je familie ook duidelijk dat het over en uit is tussen jou en je ex. Dat ze hem dus echt geen geld (dat hoogstwaarschijnlijk toch opgaat aan drugs), geen spullen en geen info meer moeten geven. Dat hij dan maar iemand anders gaat lastig vallen. Ik zou hem je kindje ook nooit laten erkennen. Als hij dat zelf wil, laat hem dan maar langs de rechter passeren. En zelf ook niet aandringen op alimentatie, want dan staat hij ook weer sterker. Véél succes!
Betreft je nieuwe vriend; wees voorzichtig hiermee. Jullie zijn pas 4 maanden samen, na 4 maanden kun je iemand nog niet echt kennen natuurlijk. Ik zou een nieuwe VL zoeken, iemand die volledig achter je staat. Sterkte!
Ik vermoed dat amk met de info die je ex geeft niet zoveel zal doen, tenzij hij nog andere info heeft gegeven. Goed om te weten dat wanneer amk een melding hoog oppakt er altijd onderzoek plaatst vindt en dat ook jij hierin je verhaal kan doen, moet doen zelfs! Kindje wordt echt niet van je weggenomen door zulke verhalen van je ex. Over vk, jammer dat zij jou niet je verhaal hebt laten doen. Ik zou overstappen op iemand waar je je wel goed bij voelt! Mocht je dingen op papier/whatsapp/mail hebben wat er gezegd wordt vanuit je ex, bewaren! Ook je eigen woorden.
Ik denk dat de verloskundige juist gehandeld heeft wat betreft het inschakelen van het AMK. Dit is gewoon een ingewikkelde situatie! Ze(Verloskundige en AMK) zullen echt niet zomaar alleen uitgaan van de verhalen van je ex, maar ook jouw verhaal en gedrag meenemen in hun mening/ besluiten. Het enige wat jij kunt doen, is laten zien dat je het beste voor hebt met je kindje en een goede moeder voor hem/ haar zijn! Dan komt het vast goed! Het feit dat er nu al een nieuwe vriend betrokken is in het hele verhaal, vind ik niet zo "handig". Ik zou me, als ik jou was, echt gaan concentreren op je moederschap en hoe je ex evt. een rol zou kunnen spelen in het leven van je kindje. Daar draait het tenslotte om
Erg dat hij zo ver komt met zijn leugens. Het ligt natuurlijk ook aan de vak en de persoon van het amk dat ze daar niet doorheen prikken. Eigenlijk moeten jullie allebei ophouden met het van tevoren oordelen over de geschiktheid voor ouderschap van de ander. Dit weet je namelijk niet van tevoren. Wat ik niet uit je verhaal kan opmaken is of je familie jou ook steunt? Persoonlijk vind ik het geen mooie situatie dat je nu al een nieuwe relatie hebt. Probeer je aandacht niet te richten op je ex of amk maar op je kindje. Zorg dat je goed voorbereid bent voor je kind komt: welke hygienemaatregelen moet je nemen, hoe ga je borstvoeding geven, hoe regel je de financiën, welke spulletjes heb je nodig... dat soort vragen zijn nu het belangrijkst. Als je je daar mee bezig houdt zal amk ook vanzelf zien dat het goed gaat met je kind.
He meis, wat een nare situatie voor je. Probeer toch in gesprek te gaan met het AMK, laat hen zien welke mogelijkheden je als moeder en persoon hebt. Het AMK is er om zorgelijke situaties te bekijken en deze situatie is natuurlijk ook zorgelijk door de acties van je exvriend. Bespreek ook met je vk waarom ze de stap heeft gezet, mogelijk heeft het meer met je ex dan met jou te maken! Of mogelijk heeft zij nog zorgen om jou die je samen met de huidige vriend kan wegnemen. Neem verder nog wat extra afstand van je ex, laat bijv in een bericht weten dat je gezien de laatste zware loodjes geen behoefte hebt aan contact. Sla deze sms/app goed op en reageer dan verder echt niet meer op zijn berichtjes. Sla wel al zijn berichtjes op! Op deze manier kan jou niet meer verweten worden dat je "bijdraagt" aan de strijd! Sterkte en straks heel veel plezier met je kleintje