Ha allemaal, ik ben vanaf gisteren de hele dag door misselijk, en heb vandaag 6x overgegeven, qua eten hou ik niks binnen, waterijsjes/water/thee gelukkig nog wel.. Is dit een gewone zwangerschapsmisselijkheid of heet dit al Hyperemesis? Heb vanavond ook even op de weegschaal gestaan, ben van de 68kg naar 64,5 kg gegaan, binnen een maand tijd... Ik weet t even niet meer..... Groetjes Jet
Hoeveel weken ben je? Misschien is het toch even verstandig om je vk te bellen zodat ze je urine kan checken op ketonen. Als je blijft spugen heb je kans op uitdroging ondanks dat het drinken wel blijft zitten! Even aansterken in het ziekenhuis aan een infuus en eventueel medicatie tegen de misselijkheid doet wonderen Succes!
ik ben nu 6 weken... Meestal bleef het bij 1 of 2 keer overgeven per dag, maar vandaag is het wel heel extreem. Heb de huisarts vanmiddag nog gebeld en die belt me morgen terug over medicatie.
Hmm het hoort wel bij het termijn dat je nu bent. Ik zou toch even vragen of zij jouw urine zou willen controleren op ketonen. Ik heb het zelf ook gehad en heb er heel lang mee doorgelopen gewoonweg omdat ik dacht dat het erbij hoorde en het normaal was. Toen ik ook begon te twijfelen moest ik langskomen en mocht ik vervolgens niet meer naar huis, ik werd meteen opgenomen!
Hoort er bij maar maakt het niet minder vervelend emasafene zet pillen zouden kunnen helpen..Ik spuug ook nog de hele dag door dwing mezelf te eten en vooral te drinken dan blijft er altijd iets nog binnen want uitdrogen of sondevoeding is geen pretje..Probeer zo klein mogelijke beetjes te eten en een slok water om de 5 minuten bijvoorbeeld.. en urine checken is wel echt belangrijk wens je heel veel sterkte weet hoe naar het is hopelijk is het bij jou tijdelijk
Naar he Godblessed? Ik ben 37 weken en heb ook de gehele zwangerschap gespuugd. Vreselijk is het. Heb ook bijna geen eetlust.. Eet alleen omdat het moet! emasafene is inderdaad een goeie tegen de misselijkheid. Ik kan er alleen niet tegen, krijg er een 'high' gevoel van. Maar dat is natuurlijk bij iedereen weer anders.
Ja hels is het aww je mag bijna hopelijk als wondertje eruit is het over gelijk ik wil zo graag ervan af zijn. Vannacht weer raak nu ook weer wakker.ik heb een allergische reactie van primperan gehad in het zkh gelegen erdoor emasafene werkt niet bij mij maar als je high maakt is ook niet goed Zo begon mijn allergische reactie van primperan maar ik was koppig en bleef nieuwe gebruiken omdat het wel wat werkte en ik wanhopig was.Voor andere is het een supermiddel ik ben echt blij voor ze want 9 maanden spugen is echt geen pretje zoals jij en ik weten gun het mijn ergste vijand niet.Als jij nog tips hebt hoor ik het graag
Ha meiden, wat fijn om jullie reacties te lezen! Ben ik niet de enigste .. Gisteravond laat nog 2 kaakjes genomen, die bleven erin, vanmorgen al vroeg een cracker genomen, en dit blijft er ook in. Even afwachten hoe het vandaag gaat. Heb al wel met mezelf afgesproken dat, als ik nog 3x overgeef vandaag, ik de vk ga bellen. Voel me best zwakjes worden nu. Jullie heel veel sterkte! En als jullie nog tips hebben hoor ik het echt graag!
Primperan is ook wel een hele zware, die wordt inderdaad pas gebruikt als emasafene niet werkt. Naar dat je er een allergische reactie van krijgt! Ik heb het zelf nooit genomen omdat mij werd verteld dat het middel niet volledig is getest op zwangere vrouwen. Je kan het wel gebruiken maar ik heb weer iets te veel onderzoek gedaan waardoor het mij heeft afgeschrikt.. Als ik heel eerlijk ben heb ik niet echt tips. Ik kan heel makkelijk zonder eten als ik niet uitkijk vergeet ik het gewoon! Ik probeer kleine beetjes te eten. Soms denk ik echt ja pech en als ik ergens zin in heb eet ik het gewoon, of het er nou uit komt of niet. Na al die maanden spugen ben ik het zo zat dat ik niet eens meer de moeite doe. Ik heb nu eerder zoiets van ik zie het wel hopen dat de kleine zich snel aankondigt zodat ik kan beginnen met aansterken. Hier overigens 37 weken en net een kilootje aangekomen. Mijn lichaam reageert denk ik gewoon anders op een zwangerschap dan een 'normaal persoon' maar ik denk ook wel dat het spugen hier wat mee te maken heeft. Meestal komen de kilo's er tegen de 5 a 6 maanden wel aanhoor Jetje en ook als de kilo's er niet aankomen is het niet erg. Zolang de kleine het maar goed doet! Ik weet niet of dit je eerste is? Bij mij wel, en ik heb er heel lang over moeten doen om het te accepteren dat ik gewoonweg niet aankwam. Ik koppelde het aan het feit dat ik dan niet goed voor mezelf zorgde en dan automatisch ook niet voor mijn uk. Maar als je steeds te zien en te horen krijgt dat de kleine er totaal geen last van heeft maar jou als het ware op eet dan maakt het echt een heleboel goed! En inderdaad echt aan de bel trekken als je voor jouw gevoel te veel hebt gespuugd! Ik hoop dat het bij jou echt klaar is na de eerste 3 maanden meid.