Mijn dochter heeft sinds zondag allemaal kleine rode pukkeltjes op haar buik en rug. Sinds gisteren ook wat in haar nek en op haar wangen. Ik dacht eerst dat zal wel waterpokken worden, maar het worden geen blaasjes, alleen maar hele kleine rode pukkeltjes/bultjes. Ze jeuken niet en ze heeft geen koorts. Ons nieuwe buurmeisje waarmee ze zaterdag even gespeeld heeft, had het ook. Ons zoontje ook sinds gisteren dus het is wel iets besmettelijks. Ik dacht eerst nog misschien aardbeien allergie, maar zoontje heeft geen aardbeien gehad en die heeft het nu dus ook. Ik moest vanmorgen met dochter naar jet consultatiebureau, had van tevoren gebeld of we wel konden komen ivm evt besmettingsgevaar maar was geen probleem zeiden ze, dan kon de arts er ook meteen even naar kijken, nou prima. Dus wij zijn daar, ik uitleggen wat ze heeft, tja zegt de arts, hmm, hmmm ja raar...nou ik zal even op internet kijken kijkt ze op een site waar ik thuis ook al op gekeken heb en dat heb ik dus ook gezegd, maar weinig ractie. Tja zegt ze ik denk dat het de vijfde ziekte is. Maar bij de symptomen staat dat dat begint met rode uitslag op de wangen en dat hebben ze juist niet. Ohnee dat kan het niet zijn zegt ze, nou dan de zesde ziekte. Nee zei ik, die heeft ze al gehad en dat begint met hoge koorts. Oh oke, nou ja als ze er verder niet ziek van is zou ik het gewoon even aankijken..... Tja dat waren we ook wel van plan maar ik wil ook wel graag weten wat het is omdat ons zoontje het nu dus ook heeft en blijkbaar is het dus besmettelijk. Iemand een idee wat het kan zijn?
Naar huisarts gaan? Lijkt mij dat als cb arts het niet weet dan huisarts kan wel wellicht idee hebben. Maar is dat nou zo belaagrijk het te weten? Er zijn zo veel virale kinderziektes die uiten zich in rode uitslag op borst/buik/wangen. Als het ook enige is zou mij verder niet echt bezighouden wat dat is.. Pas als er andere bijkomende klachten zijn of te lang aanhoudend zou ik willen weten