Hallo allemaal, Ik ben nieuw hier en weet niet wat er speelt momenteel. Ik heb deze maand een hysteroscopie en echo gehad in verband met slechte menstruaties na een curettage in januari! De gyn zei dat het er goed uit zag behoudens wat littekenweefsel. De inwendige echo toonde volgens haar aan dat ik op of omstreeks 16 oktober mijn eisprong had gehad (6 mm slijmvlies en vocht in baarmoeder van het gesprongen eitje). Desalniettemin steeg mijn temperatuur niet, dit heb ik normaal duidelijk na mijn eisprong. Had alleen 7 dpo (afgelopen donderdag ongeveer) een lagere temperatuur. Vandaar dat ik ovulatietesten heb besteld. Vrijdag had ik een donkere tweede streep, niet positief. Gisterenmiddag, vanochtend en vanmiddag wel positief! Temperatuur is nog hetzelfde als voor die tempdaling op 7 dpo. Hebben jullie ervaringen met twee eisprongen of positieve ovulatietesten voor je NOD? Normaal is mijn cyclus 30 dagen ongeveer, morgen is dag 28. Wie heeft ideeën of tips? Begrijp mijn lijf niet meer pff Bijlage foto ovulatietest onderste van vanochtend en bovenste van 18.00 vandaag!
Soms gebeuren er gekke dingen met die ovulatietesten... Maar heb je al eens een zwangerschapstest gedaan? Ik wil je geen valse hoop geven maar soms reageert een ovulatietest ook wel eens op zwangerschapshormoon.
Dankjewel voor de reactie. Ga morgenvroeg denk ik maar eens een testje wagen inderdaad! Ik durf eigenlijk niet meer vanwege die teleurstellingen elke maand... Heb je zelf ook gekke ervaringen met ovulatietesten?
2 eisprongen is echt heel heel zeldzaam. Ik zou eerder denken dat je zwanger bent. Ik ben benieuwd naar je test van vandaag!
Dankjewel voor je reactie Jynn. Test van vanochtend was negatief. De ovulatietest was nog steeds knalpositief, is al de derde dag zo. Uitgaande van de inwendige echo zou aanstaande donderdag 14 dagen na de eisprong zijn, dus mijn NOD. Ik zal dus toch nog even moeten afwachten. Het lijkt alsof alles in de war is, misschien komt dit door de hysteroscopie die ik deze maand heb gehad, ik weet het niet. Dit was wel voor de eisprong, de gyn zei dat het geen invloed erop zou hebben. Volgende maand gaan ze in ieder geval inwendig meekijken om te zien hoe het zich allemaal ontwikkelt, daar ben ik wel blij mee. Vanaf januari gaan we eventueel verder met onderzoeken, nu het dan 12 maanden na de miskraam is. Ik duim dat het voor die tijd nog raak is
Dat is nou jammer, was een fijne reden geweest als die testen vanwege een zwangerschap uit zouden slaan. Ik heb zelf geen ervaring met een tweede reeks positieve testen in 1 cyclus, moet ook eerlijk bekennen dat nadat ik LH-piek heb gevonden ik niet meer test in die cyclus. Ik heb het wel van anderen gelezen. Wat ik voor je heb kunnen vinden is dit van de website van sensitest: De uitslag is positief Als de test aangeeft dat het LH gehalte in de urine op z`n hoogst is, vindt de ovulatie plaats binnen 24 tot 48 uur. In deze tijd heb je de meeste kans om zwanger te raken na gemeenschap. Beperking 1: Betrouwbaarheid van ovulatietest Met een betrouwbaarheid van 99% is de Sensitest ovulatietest midstream net zo betrouwbaar als een vergelijkbare test van je huisarts. Je persoonlijke medische situatie kan echter de uitslag van deze test beïnvloeden. Vrouwen met het polycysteus ovarium syndroom kunnen een onjuiste positieve uitslag krijgen. Raadpleeg in geval van twijfel je huisarts. Beperking 2: Gebruik van alcohol Alcohol kan de testuitslag beïnvloeden. Gebruik geen ovulatietesten na het drinken van alcohol. Beperking 3: Niet gebruiken als anticonceptiemethode Gebruik de ovulatietest niet als anticonceptiemethode. Aangezien zaadcellen een aantal dagen in leven kunnen blijven, blijft de kans op zwangerschap aanwezig. Beperking 4: Drink niet te veel Het drinken van zeer veel water of andere vloeistoffen kan leiden tot een verwatering van de urine en daardoor een onduidelijke testuitslag. Het wordt daarom aangeraden om tijdens het testen niet uitzonderlijk veel te drinken. Stop bij voorkeur met drinken circa 2 uur voordat je een ovulatietest wilt uitvoeren. Beperking 5: Ovulatietest en het zwangerschapshormoon (hCG) De ovulatietest reageert ook op het zwangerschapshormoon hCG. Indien je gedurende 4 of 5 dagen een positieve testuitslag krijgt op de ovulatietest met een donkerpaarse testlijn (zoals afbeelding 3), doe dan eerst een zwangerschapstest. Ook tot 9 weken na een miskraam kan de ovulatietest positief aangeven.
Dankjewel! Het is nog steeds onzeker. Ik heb geen enkel teken van menstruatie en vandaag een inwendige echo gehad. De gyn zag eigenlijk ongeveer hetzelfde beeld als twee weken daarvoor (baarmoederslijmvlies ongeveer 6 mm). Ze zag wel een zwart klein vlekje wat eventueel een leeg vruchtzakje kon zijn, maar ging er niet vanuit vanwege de negatieve zwangerschapstest vandaag. Om die reden is vandaag mijn bloed geprikt, ook op allerlei andere hormonen. De gyn weet echt niet meer waar ik nu in de cyclus zit. Ze dacht twee weken geleden dat ik een paar dagen daarvoor had geovuleerd. Vandaag zag ze geen follikels, noch vocht in de baarmoeder waaruit zou kunnen blijken dat ik recentelijk mijn eisprong heb gehad (dit heeft ze gecontroleerd vanwege de posi ovulatietesten). Ik word er langzamerhand een beetje moedeloos van. Maandag krijg ik als het goed is de bloeduitslag... Ben zo bang dat er iets mis is met mijn hormonen! Tegelijkertijd heb ik stiekem ook nog een beetje hoop...pff spanning