Ik heb nog nooit getempt maar wil hier wel mee beginnen samen met ovutesten die ik al gebruik. Nu heb ik waarschijnlijk 18 mei mijn eisprong gehad en mijn NOD is 1 juni. Als ik nu elke ochtend temp kan ik dan nog wijzer worden over het evt zwanger zijn???
Je zou al kunnen beginnen met tempen, want als je ongi nadert, keldert je temperatuur. Maar of je nu zwanger bent of niet kun je nu van de temperatuur niet afleiden, aangezien de temp altijd. minimaal 0,2-0,3 graden stijgt na de eisprong. En sommige dames hebben nog een vrij lage temperatuur als ze zwanger zijn en anderen hebben een hogere temperatuur als ze zwanger zijn... en je hebt ook geen vergelijkingstemperatuur van voor je ei. En zelfs als je nu zou beginnen en je krijgt een temperatuurdip rond dag 7-8 na je vermoedelijke ei (dus dat zou uitkomen voor jou rond 26 mei), kán dit op een innestellingsdip duiden. Maar dan nog is dat geen garantie voor een eventuele zwangerschap.
Ik sluit me bij Lola aan, maar je kan inderdaad gewoon nu al beginnen. Al is het maar om je cyclus te leren kennen van na je ei.
Eigenlijk ben ik van mening dat het bijhouden van de temperatuur na je ei in principe niet zo heel erg nuttig is. Alleen rond de dag van je NOD, is je temp weer van belang, want als de temp keldert is de kans groot dat je ongi nadert en als de temp hoog blijft, dan kan er een zwangerschap zijn.
Toch, als je al een hele tijd tempt, kan je er wel het eea uithalen na je ei. Ik weet dat als mijn temp nog hoog is op 13 DPO, ik hoogstwaarschijnlijk zwanger ben. Verder weet je dan natuurlijk je LF en kan je zien of je temp voldoende stijgt ivm progesteron.
Ja, ook wat Esther zegt natuurlijk (je kan inderdaad gewoon nu al beginnen. Al is het maar om je cyclus te leren kennen van na je ei). Ja, dat ook
Toch zit hier ook wel iets in, vooral als je al een aantal maanden getemp hebt en dus eea wel duidelijk is. Ik stop nu met tempen als m'n eisprong is geweest en ik moet zeggen dat het mij veel rust geeft.
ik zou niet zomaar middenin een cyclus beginnen met tempen, maar echt bij een nieuwe cyclus beginnen... dan ga je pas een patroon zien