Gedrags problemen met een kat? Katten zijn echt stres beesten... Weet niet wat voor katten jij hebt gehad maar die van mij zijn altijd de rust zelf heb mn hele leven al katten gehad....
Er zijn heel veel katten die gedragsproblemen hebben, lees alleen al maar alle hulpvragen op de verschillende fora. Ze zijn stressgevoelig in de zin dat de meeste katten niet goed tegen veranderingen kunnen, en dat kan iets heel subtiels zijn. Wel degelijk iets om rekening mee te houden dus.
Eens. Offtopic, die avatar van jou en je onderschrift passen heerlijk bij elkaar TS, ben benieuwd of het die ene kat is op de Amivedi site die ik je doorgaf. Zou ik eerst even bellen, zonde om naar de DA te gaan als blijkt dat dat de kat is.
dat ligt maar net hoe je ze opvoed net als bij honden en mensen dus vind het beetje onzin wat je nu zegt
Met veranderingen zoals verhuizing kunnen ze idd wat gestresster zijn.. maar ligt natuurlijk ook wel aan jezelf hoe je zo'n kat opvoed... Die van mij zijn rustig, en voelen zich goed... Teminste hoop ik dan haha...
Ik ben ermee eens dat katten niet altijd de makkelijkste dieren zijn. Heb vroeger ook een kat gehad, ook een die ons had gevonden toen hij heel slecht werd verzorgd door zijn baas. Dat was een oude, zieke kat met een onstoken gebit, suikerziekte (insuline en speciale voeding) en huidonstekingen waar hij elke maand een prikje voor moest krijgen. Al mijn bijverdiensten, en die van mijn zusjes, gingen hier aan op. Het is echt niet niks een kat in huis, daarom zag ik er ook zo tegen op om hem in huis te houden, want als ik ervoor kies dan blijft die ook voorgoed bij ons, wat er ook gebeurt. En niet zoals sommigen, kat plast in huis of kind heeft allergie, dus hup naar het asiel :x
Ik ben echt dol op mijn katten. Ik heb 2 poezen en 1 kater. En zou echt niet zonder kunnen. S'avonds komen ze lekker bij me op de bank liggen en gaan we even knuffelen. Ik word er zelf ook ontspannen van. En ik heb er veel plezier van. Ze doen soms van die rare acties! En mijn dochtertje is ook dol op ze! En hopelijk als mijn zoontje straks geboren is ook! Ik vind het ook goed voor kinderen om opgevoed te worden met dieren in huis. Zo leren ze verantwoordelijk te zijn voor een ander leven. En zo smerig zijn katten niet. Mijn dochtertje maakt de boel vaker vies dan mijn katten! En qua haar valt het ook reuze mee. Mijn dochtertje heeft 20 cm lang haar en daar vind ik meer haar van terug dan van al mijn 3 katten bij elkaar. Ze moeten gewoon een vast slaapplekje hebben en daar liggen dan ook de meeste haren. Even de stofzuiger erbij en klaar.
tjonge jonge! gelukkig zijn er nog wel genoeg kattenliefhebbers zoals TS Ik vind dat je het goed hebt aangepakt Alev, je hebt je best gedaan om een eigenaar te zoeken en ondertussen het beestje te verzorgen. mocht er geen reactie meer komen denk ik dat jullie er goed voor kunnen en zullen zorgen en dat het voor nu meer een kwestie van wennen en elkaar beter leren kennen is. Misschien is het niet eens een weglopertje maar een poezenkind van een zwerfkat die zelf al geen thuis had. Wellicht is hij zo gelijk op je afgelopen omdat je zwanger bent en dan gaan sommige katten aanhankelijker worden.
Wat reageren sommige mensen toch makkelijk. Eerst lees ik: 'een kat is weinig werk'. Als Alev bang zegt te zijn voor kattenharen ed in combinatie met haar baby, dan roept iemand: 'ach, gewoon even elke dag stofzuigen en dweilen'. Ik weet niet hoe het bij jullie zit hoor, maar ik dweil niet elke dag! Zeker dus wel veel werk. Bovendien merkt iemand op dat manlief maar de bak moet verschonen omdat Alev zwanger is. Manlief houdt niet eens van katten en bovendien las ik in een eerder topic dat hij al elke morgen om zes uur op moet om voor de kids te zorgen. Volgens mij doet de man van Alev al heel veel en hoef je hem niet extra te belasten met de zorg voor een diertje dat hij niet eens wil. Dat Alev zo goed is voor het katje en een veilig huis voor hem zoekt is alleen maar bewonderenswaardig. Hopelijk lukt het je iemand te vinden!
Ja hoor ik heb in mn leven echt ontzettend veel katten gehad en er zitten echt aparte gevalletjes tussen hahaha! we hebben nu twee van de drie neurotisch hier in huis maar ja, wel een verhuizing met vliegtuig en totaal ander klimaat en tussendoor opvangadresje achter de rug.Mijn lieve poezin heeft haar uitval...bijna kale plekken en ze is zoooo mooi... snik snik!
Damn. Als je een kat wegdoet om redenen wordt je hier de huid vol gescholden met uitingen van dierenhater, ziekig, achterlijk, doe je je kind ook zo weg. Als mensen een kat kopen en later wegdoen als er kinderen komen en de haren te erg worden is het belachelijk, ben je een dier niet waard etc. Als je je kat wegdoet omdat hij onhandelbaar is, de hele boel onderzeikt en gestrest is, heb je er niet genoeg aan gedaan en hoor je alles voor je dier te doen om het weg te nemen, althans proberen om je dier te kunnen houden.E nu wordt er zelfs gezegd, ik zou het niet doen omdat hij verhaard, katten zijn stress beesten etc... What the fak.... Nu heeft ts een katje wat inene steeds bij haar zit en overweegt ze hem te houden als blijkt dat hij geen baasje heeft, dan is het inene of ze wel weet waar ze aan begint, achterlijk want die kat is misschien van iemand, stel dat ie vieze poten krijgt blabla Tis nooit goed he, echt achterlijk hier. Ts: ik vind het goed dat je hem niet zo naar een asiel brengt etc, ik zou, als je dat al niet gedaan hebt, even de stichtingen bellen en even langs de da gaan om hem te scannen, levert dat niets op, zou ik niet weten hoe je erachter moet komen of hij al van iemand is en dus zou ik hem dan een goed huisje bieden. Top dat je het in overweging neemt, meeste mensen zouden dat beest naar buiten trappen en aan zn lot overlaten.
Dank je Devil voor je positief bericht. Ik denk dat degenen die zo erg moesten zeuren zelf een kat hebben en heel bang zijn dat die zomaar wordt meegenomen. Diezelfde angst heb ik nu ook en wilde jullie daar iets over vragen. Ik heb vandaag een halsbandje gekocht, maar hij wil het absoluut niet om. Hij wordt binnenkort gechipt, maar wat als de mensen in de buurt denken dat hij nog aan het zwerven is en hem aan iemand weggeven. Dat ze hem naar een asiel brengen vind ik niet zo erg omdat ze dan via de chip bij ons terechtkomen. Maar als ze de kat aan iemand geven die niet deze buurt woont, kan die ons niet meer terugvinden. LIjkt me vreselijk. Ik wil de buurt dus laten zien dat hij nu wel een baasje heeft, hoe kan ik dat doen als hij geen halsband wil??
Hihihi nou daar begint de opvoeding mee Laat m zien dat jij de baas bent, geen enkele kat vind zo'n bandje leuk de eerste keer. Vraag anders iemand om hulp bij het vasthouden, want een echte worsteling wil je natuurlijk voorkomen...
Wat Verox zegt. Gewoon omdoen, hij went er na een tijdje vanzelf wel aan. Zorg wèl dat hij zichzelf niet kan ophangen aan het bandje!
Mijn katten hebben express geen bandje om. Is namelijk wel eens gebeurd dat er een kat is gestikt omdat zijn bandje ergens achter bleef haken. Nou dat zou ik dus vreselijk vinden. Mijn ervaring is dat de katten redelijk in en om het huis blijven. Bovendien gaan onze katten er alleen aan de tuinkant uit via een kattenluik. Dus onze katten lopen niet op straat te zwerven.
Ik heb niet het hele topic gelezen, dus misschien is het al gemeld. Ik zou het katje sowieso aanmelden bij :: Amivedi-Nederland | Stichting voor vermiste en gevonden huisdieren :: en het dichtsbijzijnde dierenasiel. Stel dat deze wel een baasje heeften dat deze nu verdrietig is?
misschien kun je het halsbandje meenemen naar de da als je hem laat chippen en vragen of ze je willen helpen met het omdoen