Nieuwe droger

Discussie in 'De lounge' gestart door samarinde01, 26 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Saaaai onderwerp, maar ik verdrink soms in de keuze.

Ik las over de nieuwe generatie wasdrogers die aangesloten kunnen worden op de wasmachine afvoer.
    Voordeel: makkelijk te plaatsen, geen luchtafvoer naar buiten en okk niet de condensnadelen van een condensdroger (hadden we eerst: vreselijk).
    Energiezuiniger

Nadeel: programma duurt veel langer.

Wat zijn jullie bevindingen? Of hebben jullie een ander systeem dat goed bevalt?

2. jomay

jomay Bekend lid

5 sep 2012
    579
    316
    63
    Vrouw
    Wij hebben sinds ong een jaar zo,n droger die je aan kan sluiten op de afvoer (alleen werkt dat bij ons niet door een foutje in de afvoerpijp dus zitten we al een jaar te klooien met de slang in een emmer maar goed, dat ligt niet aan de droger), maar om antwoord te geven op je vraag, ik ben dus heel blij met die droger! Daarvoor hadden wij er geen maar wel een was/droogcombi en dit bevalt echt veel beter. En ik vind hem helemaal niet traag. Ik gebruik altijd een kort programma en binnen anderhalf uur is de was goed droog...
    We hebben een Siemens.

3. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Ik lees mee. Ik ben ook al even op zoek. Wat ik irritant vind, is dat ik van de warmtepompdrogers die qua zuinigheid/milieu goed scoren (dus A++ of A+++) er nog geen een heb kunnen vinden die qua droogresultaat op een A uitkomt (beste resultaat in die categorie), maximaal een B.

Heb al een erg milieuvriendelijke wasmachine waar m’n was altijd nog half droog en stinkend uitkomt dus vandaar mijn irritatie:rolleyes:

4. jomay

jomay Bekend lid

5 sep 2012
    579
    316
    63
    Vrouw
    Ps. Ik heb toen op coolblue vooral veel recensies gelezen. Het was wel een hele studie voordat ik tot deze kwam

5. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Warmtepomp droger! Wij hebben een hele dure van Miele van bijna 1000 euro 'slik' en die droogt écht heel erg goed. Bijkeuken wordt ook niet echt warm en alleen stopcontact nodig.

Goedkope warmtepompdroger beviel ons minder, die sneuvelde helaas ook binnen 4 jaar.

Enige nadeel, t programma duurt langer maar goed als ik handdoeken ophang duurt t drogen nog langer

Paardenbloem vindt dit leuk.
  6. Paardenbloem

Hoe lang duurt een gemiddeld programma bij jouw droger?

7. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Ligt eraan wat je erin doet hihi. Ik ga morgen handdoeken wassen en drogen, zal t wel even timen :) Hij geeft zelf ook tijd aan maar past het continu aan omdat de sensoren voelen hoe nat of hoe droog het al is.

Paardenbloem vindt dit leuk.
  8. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Wat bedoel je met nadelen van een condensdroger?

9. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Ik heb twee jaar terug een goedkope condens droger gekocht en die droogt super fijn. Binnen een 45 min is de was droog en zo op te vouwen en in de kast te leggen ideaaaalll helaas wel buiten nl gekocht dus daar heb je weinig aan. Overigens een erg simpele gekocht ik gebruik toch altijd maar een of twee programma's van het geheel!

10. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    De warme lucht/vocht wordt in de ruimte geblazen. En ik moest dus altijd de buitendeur open laten staan als ik de droger aan deed. Ondanks dat zat er steeds schimmel in de hoeken van de bijkeuken.
    Straks heeft onze bijkeuken geen directe deur naar buiten.

11. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    8 kilo aan handdoeken, in 1 uur 40 minuten kurkdroog en de bijkeuken is amper warmer geworden en niet vochtig :)

12. Paardenbloem

Oh dat klinkt wel goed idd! Mag ik weten welk model je precies hebt?

Deel Deze Pagina