Opleiding deeltijd (MWD)

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door wizard, 7 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wizard

wizard Actief lid

19 apr 2006
    338
    0
    0
    Wie volgt er net als mij de opleiding maatschappelijk werk en dienstverlening en heeft daarnaast een of meerdere kinderen? Ik vraag me af hoe jullie je gezin en opleiding combineren. Voor de opleiding moet je minimaal 20 uur stage lopen, dagen met lessen volgen en werken in subgroepen. Wat is jullie ervaring in de combi van gezin en deze studie?

Liefs Eva

PS Hoef zelf alleen nog maar af te studeren maar ja moet wel gebeuren he? Ben nu zwanger van mijn tweede kindje, 27 wkn

2. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    ik heb de opleiding al voordat ik een kindje kreeg afgerond...maar bij mij in de klas zaten ook deeltijders met een kindje. het kost veel tijd en een goede motivatie...maar het schijnt wel te doen te zijn begreep ik van ze.

3. wizard

wizard Actief lid

19 apr 2006
    338
    0
    0
    Dank je wel voor je reactie! Zijn er meer mensen die in een soortgelijke situatie (gezin/studie) hebben gezeten?

4. mamasan

mamasan Fanatiek lid

Ik ga in sept de studie beginnen, dan duaal.
    Hopelijk ben ik dan alweer zwanger, maar ook ik had her en der geinformeerd of het haalbaar was.
    tot op heden heb ik ook gehoord dat het te doen is.

Hiervoor heb ik een deeltijd studie counselling gedaan, toen ik daar aan begon was mijn zoontje een half jaar.
    Dankzij goede afspraken met hubbie heb ik het gehaald.
    Op de momenten dat hij thuis was nam hij de zorg over zodat ik kon studeren.
    Ook oma heeft regelmatig ingesprongen zodat ik kon leren.
    Dus zodoende dat ik het ook weer aandurf om te gaan studeren.

5. wizard

wizard Actief lid

19 apr 2006
    338
    0
    0
    Heb jij misschien ook gehoord hoe het gaat met het werken in subgroepen als je duaal studeert? Bij de voltijd moest ik alles in subgroepen doen waardoor de studie vaak té flexibel was (iedere dag, iedere week zag mijn dag er anders uit) en ik de opvang niet geregeld kreeg.

Deel Deze Pagina